2014-06-19, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nej, det är inte glasklart och vi vet än så länge inte ens om det berömda PM:et existerar. Det kan vi bara verifiera genom att vi får logga in på den medlemmens konto och se det.

Låt mig förklara en sak för dig herr Hamilton. Jag sitter inte här och skriver för att hänga ut någon moderator.

FB moderatorer går in och stoppar debatten. Det är inte en korrekt "moderering".
Vem som helst kan dela ut varningar och censurera. Men vem som helst kan inte "moderera". Jag vill inte gå in och diskutera FB:s verkliga motiv med verksamheten. Men vad sägs om att börja "lita" på användarna? PM:et existerar, bara för din skull https://www.youtube.com/watch?v=0JYzwvBOVg8

Mina gelikar ljuger inte Hamilton, för vi ser inte ett värde i att ljuga.
Senast redigerad av IR5 2014-06-19 kl. 05:05.
2014-06-19, 11:40
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Låt mig förklara en sak för dig herr Hamilton. Jag sitter inte här och skriver för att hänga ut någon moderator.

Ehm, det ær ju EXAKT det du gør med din lilla film.

Citat:
Mina gelikar ljuger inte Hamilton, för vi ser inte ett värde i att ljuga.

Så nobelt.
2014-06-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Så nobelt.

Det gör jag inte alls, allt framgår där i filmen. PM:et existerar och varför du springer in med dina barfotade kommentarer kanske har sina förklaringar.

PM:et stämmer överens med mitt tidigare inlägg;
https://www.youtube.com/watch?v=0JYzwvBOVg8

Sen om du inte vill acceptera så är det ju tyvärr ännu ett bevis för att du har något emot mig som användare.
Senast redigerad av IR5 2014-06-19 kl. 12:34.
2014-06-19, 15:11
Medlem
lamehaters avatar
Citat:

Det gnager i mig när jag försvarar dåren IR5, men han visar ju faktiskt på att PM:et existerar och därigenom validerar han diskussionen. Det handlar väl inte om att hänga ut någon? Det fanns ju en bra anledning bakom.
2014-06-19, 15:17
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det gör jag inte alls, allt framgår där i filmen. PM:et existerar och varför du springer in med dina barfotade kommentarer kanske har sina förklaringar.

PM:et stämmer överens med mitt tidigare inlägg;
https://www.youtube.com/watch?v=0JYzwvBOVg8

Sen om du inte vill acceptera så är det ju tyvärr ännu ett bevis för att du har något emot mig som användare.
Om du vill att någon ska ta sig an ärendet formellt så hjälper inte ett youtubeklipp, det måste verifieras av moderator. Tidigare fanns inte möjligheten att rapportera PM via rapporteringsknapp som automatiskt verifierar PM:et, utan en moderator var tvungen att med användarens medgivande och hjälp logga in på användarens konto och på så sätt verifiera PM:et.

Nu går det inte att rapportera moderators PM via rapporteringsknappen, ett problem som är uppmärksammat, så för att verifiera får det ske på det gamla sättet.
Mitt råd är alltså att vända dig till en moderator du har förtroende för och be denne göra verifieringen.
Du ger moderatorn tillgång genom att ändra lösenordet till något tillfälligt, ge det till moderatorn som loggar in och verifierar, sedan ändra tillbaka till ditt vanliga lösen och moderatorn har inte längre tillgång till ditt konto.
2014-06-19, 17:13
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Det gnager i mig när jag försvarar dåren IR5, men han visar ju faktiskt på att PM:et existerar och därigenom validerar han diskussionen. Det handlar väl inte om att hänga ut någon? Det fanns ju en bra anledning bakom.
Dåren?Sannerligen olägligt just nu!Om vi vägrat tro snubben tidigare så är det glasklart nu.

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Om du vill att någon ska ta sig an ärendet formellt så hjälper inte ett youtubeklipp, det måste verifieras av moderator. Tidigare fanns inte möjligheten att rapportera PM via rapporteringsknapp som automatiskt verifierar PM:et, utan en moderator var tvungen att med användarens medgivande och hjälp logga in på användarens konto och på så sätt verifiera PM:et.

Nu går det inte att rapportera moderators PM via rapporteringsknappen, ett problem som är uppmärksammat, så för att verifiera får det ske på det gamla sättet.
Mitt råd är alltså att vända dig till en moderator du har förtroende för och be denne göra verifieringen.
Du ger moderatorn tillgång genom att ändra lösenordet till något tillfälligt, ge det till moderatorn som loggar in och verifierar, sedan ändra tillbaka till ditt vanliga lösen och moderatorn har inte längre tillgång till ditt konto.
Finns det inget förtroende för det man ser i filmen så finns det ju heller ingen anledning att tro på en moderator för tillfället.
2014-06-19, 17:31
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Dåren?Sannerligen olägligt just nu!Om vi vägrat tro snubben tidigare så är det glasklart nu.

Finns det inget förtroende för det man ser i filmen så finns det ju heller ingen anledning att tro på en moderator för tillfället.

Nu är jag ingen moderator och mina åsikter representerar alltså endast mig själv. I mina ögon är IR5 just det, en dåre. I den här situationen försvarade jag ju honom, så jag förstår inte riktigt vad problemet är.
2014-06-19, 22:00
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Jag har aldrig påstått att filmen skulle vara oäkta. Jag har inte ens kommenterat det. Det jag kommenterade var påståendet att han inte hängde ut någon, vilket är exakt vad han gör.
2014-06-19, 22:06
Medlem
Citat:
Nu är jag ingen moderator och mina åsikter representerar alltså endast mig själv. I mina ögon är IR5 just det, en dåre..
Ja det är ju ett sätt att handskas med saken. Vill också påpeka att det finns ännu fler saker som skulle få administrationen att tänka om. Men min avsikt är inte att hänga ut någon även om konsekvenserna av admins o moderatorers inställning till klagomålen leder till liknande tråkiga saker.

Väldigt svenskt sätt att hantera situationen på, nämligen att förneka så långt det bara går. Systemet har rätt och människorna fel, eller hur?
Det är en ära för mig att vara en dåre i dina ögon.
2014-06-19, 22:11
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att filmen skulle vara oäkta. Jag har inte ens kommenterat det. Det jag kommenterade var påståendet att han inte hängde ut någon, vilket är exakt vad han gör.
Jag tänkte inte göra det från början men när vissa indirekt ifrågasätter trovärdigheten, så får det ju konsekvenser. Dessutom har ni en felaktig inställning till användarna som vill säga sin sak. Det verkar ju som att det är VI som skyldiga er något hela tiden och att det är VI som är konspiratörer osv..
2014-06-19, 22:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Det verkar ju som att det är VI som skyldiga er något hela tiden och att det är VI som är konspiratörer osv..
Om du syftar på moderatorer som grupp så svarar jag nu, och jag svarar bara för mig själv som moderator och användare:

Det är vi alla användare som är skyldiga att anpassa oss till forumets regler och dess tillämpning.
Det är endast någon procent av alla aktiva användare som är konspiratörer och uppviglare.
2014-06-19, 23:18
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om du syftar på moderatorer som grupp så svarar jag nu, och jag svarar bara för mig själv som moderator och användare:

Det är vi alla användare som är skyldiga att anpassa oss till forumets regler och dess tillämpning.
Det är endast någon procent av alla aktiva användare som är konspiratörer och uppviglare.

Ja det är i allas intresse att anpassa sig till de regler som gäller på Flashback och även ifrågasätta när reglerna används felaktigt från ledningens sida. Alla regler och tolkningar kan bli bättre och anpassas efterhand till de lagändringar och prejudikat som blir gällande i samhället.

Det finns även normer som förändras och vi alla kan vara behjälpliga med att förändra forumet till det bättre utan att betraktas som uppviglare, dårar och konspiratörer. Rent historiskt så har få blivit profeter i sitt eget land men utan de som ifrågasätter statsskicket och dess utövning stagnerar utvecklingen och för forumets del kommer det obönhörligen leda till sämre debatter, mindre dynamik och maktmissbruk.

Respekten bör inte vara ensidig och snacket om bara ett par procent borde omvärderas till att det vore mer positivt om fler än ett par procent deltog i diskussionerna om Flashbacks framtid.

Har budskapet gått fram?

mvh och en önskan om att alla får en skön midsommarnatt
Senast redigerad av Hestapo 2014-06-19 kl. 23:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in