Citat:
Ursprungligen postat av
Lanoo
om du bara vill ta dig till lvl70 och börja farma gear så är mitt tips att gå med i FB-klanen. Fråga snällt om någon kan boosta dig. Går att ta sig från 0-70 på ca 2h om man köttar på bra med några andra hög-levlade spelare.
om du vill lira igenom kampanjen först innan du börjar grinda sönder dig så ja, höj ett eller två snäpp. sen skiter du i att döda alla vanliga mobs, satsa på eliter bara, samtidigt som du tar dig igenom questsen så fort som möjligt.
Börjar man utforska varenda del av kartan så flyger tiden fort.
Men hur vet man vart man ska ta sig direkt då? Känns som att jag råkar utforskar alla kartorna bara för att försöka hitta vart slutbossen/målet är någonstans. Man måste ju komma tillräckligt nära slutmålet innan man får en indikation på i vilken riktning man ska, och då har man redan sökt en hel del. Känns som att man måste ha lite tur för att klara av kartorna snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av
fgnm
Som althora tycker jag det är kökt med rift key ändringen men som solo spelare som fokuserar på en main (som jag försöker göra så gott jag kan, 1 fet > 5 halvfeta) så är det det bästa som kan hända. Var ett helvete att köra rifts solo om man inte spenderade massa tid på bounties. Såg RiF som ett nödvändigt ont när jag grinda själv. Men som sagt, att geara/levla alts kommer ju inte vara lika lätt.
Sen tror jag det tog rätt lång tid för alla ens första playthrough, jag menar själv så kollade jag alla cinematics och försökte hänga med i storyn samtidigt som allt var nytt och spännande.
Yes. Har faktiskt gjort det till en grej att försöka lyssna på de flesta lore och försöka leva in i spelet. Nu är väl Diablo 3 vad jag förstår ett slags "Hack and slash" game men tycker att det blir en rikare upplevelse att hänga med i storyn. Har precis skaffat en gaming laptop och verkligen försökt göra Diablo 3 nu som mitt första riktiga game till en sån bra första spelupplevelse som möjligt.
(Ska kanske också snart börja spela Skyrim för första gången någonsin, ska först spela klart så mycket jag kan på Diablo innan jag börjar med den.)
Citat:
Ursprungligen postat av
alienDNA
höj svårighetsgraden till master. Dör du ofta så sänk ett steg.
sen e de bara att nöta på tills alla akter e slut.
de viktigaste me diablo är dock inte att vara effektiv, utan ATT HA ROLIGT.
att sedan försöka minmaxa sitt gear och build är roligt i sin egna rätt, men det bör inte vara det viktigaste.
finns de som spelar klasser och builds de inte tycker är roligt, endast för att vara mest effektiv. (läs jade wd)
så skitsamma om de tar lång tid för dig. de kommer gå fortare ju mer du spelar.
Ska höja svårighetsgraden. Har bara dött en gång nu på normal svårighetsgrad och det verkar inte vara så hemskt att dö i Diablo 3. Utrustningen blir 10% mindre effektivt vill jag minnas, vilket inte är så farligt kan jag tycka. Dör man ofta är det väl mer straffande.
Tack för alla svar! Ska försöka följa det ni skriver och samtidigt ha så roligt jag kan. Var lite orolig först att spelet inte skulle vara så bra med tanke på kritiken den fått, men det verkar mest ha varit från gamla Diablo 2 spelare som inte tyckte att trean var lika bra som tvåan (om jag inte har fel). Tycker personligen att det är härligt spel, även om det blir lite tröttsamt att döda smådemoner hela tiden. Känns lite repeterande. Men just nu känns det spännande och intressant med kampanjen.