2014-06-19, 14:26
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Känner som att jag får ta på mig noob-mössan. Har faktiskt reagerat på att det tar sån lång tid att gå upp i experience. Men hur spelar jag fel? Jag har som ni gissat kört på normal svårighetsgrad och försökt göra de flesta questen. Hur kan man levla upp snabbare då? Öka svårighetsgraden verkar vara ett sätt, vad jag förstått av era inlägg, men finns det något annat snabbare sätt att gå upp i level än att köra quest?

Till mitt försvar så har jag inte spelat så mycket spel tidigare. Mest blivit Dota 2 nu det senaste halvåret. Innan dess har jag nog fan inte spelat något spel riktigt intensivt. Mest pluggat och studerat istället. Är med andra ord ganska ovan.

om du bara vill ta dig till lvl70 och börja farma gear så är mitt tips att gå med i FB-klanen. Fråga snällt om någon kan boosta dig. Går att ta sig från 0-70 på ca 2h om man köttar på bra med några andra hög-levlade spelare.

om du vill lira igenom kampanjen först innan du börjar grinda sönder dig så ja, höj ett eller två snäpp. sen skiter du i att döda alla vanliga mobs, satsa på eliter bara, samtidigt som du tar dig igenom questsen så fort som möjligt.
Börjar man utforska varenda del av kartan så flyger tiden fort.
Citera
2014-06-19, 14:29
Medlem
fgnms avatar
Som althora tycker jag det är kökt med rift key ändringen men som solo spelare som fokuserar på en main (som jag försöker göra så gott jag kan, 1 fet > 5 halvfeta) så är det det bästa som kan hända. Var ett helvete att köra rifts solo om man inte spenderade massa tid på bounties. Såg RiF som ett nödvändigt ont när jag grinda själv. Men som sagt, att geara/levla alts kommer ju inte vara lika lätt.

Sen tror jag det tog rätt lång tid för alla ens första playthrough, jag menar själv så kollade jag alla cinematics och försökte hänga med i storyn samtidigt som allt var nytt och spännande.
Citera
2014-06-19, 14:32
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Känner som att jag får ta på mig noob-mössan. Har faktiskt reagerat på att det tar sån lång tid att gå upp i experience. Men hur spelar jag fel? Jag har som ni gissat kört på normal svårighetsgrad och försökt göra de flesta questen. Hur kan man levla upp snabbare då? Öka svårighetsgraden verkar vara ett sätt, vad jag förstått av era inlägg, men finns det något annat snabbare sätt att gå upp i level än att köra quest?

Till mitt försvar så har jag inte spelat så mycket spel tidigare. Mest blivit Dota 2 nu det senaste halvåret. Innan dess har jag nog fan inte spelat något spel riktigt intensivt. Mest pluggat och studerat istället. Är med andra ord ganska ovan.

höj svårighetsgraden till master. Dör du ofta så sänk ett steg.
sen e de bara att nöta på tills alla akter e slut.

de viktigaste me diablo är dock inte att vara effektiv, utan ATT HA ROLIGT.
att sedan försöka minmaxa sitt gear och build är roligt i sin egna rätt, men det bör inte vara det viktigaste.
finns de som spelar klasser och builds de inte tycker är roligt, endast för att vara mest effektiv. (läs jade wd)
så skitsamma om de tar lång tid för dig. de kommer gå fortare ju mer du spelar.
Citera
2014-06-19, 15:07
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
om du bara vill ta dig till lvl70 och börja farma gear så är mitt tips att gå med i FB-klanen. Fråga snällt om någon kan boosta dig. Går att ta sig från 0-70 på ca 2h om man köttar på bra med några andra hög-levlade spelare.

om du vill lira igenom kampanjen först innan du börjar grinda sönder dig så ja, höj ett eller två snäpp. sen skiter du i att döda alla vanliga mobs, satsa på eliter bara, samtidigt som du tar dig igenom questsen så fort som möjligt.
Börjar man utforska varenda del av kartan så flyger tiden fort.

Men hur vet man vart man ska ta sig direkt då? Känns som att jag råkar utforskar alla kartorna bara för att försöka hitta vart slutbossen/målet är någonstans. Man måste ju komma tillräckligt nära slutmålet innan man får en indikation på i vilken riktning man ska, och då har man redan sökt en hel del. Känns som att man måste ha lite tur för att klara av kartorna snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Som althora tycker jag det är kökt med rift key ändringen men som solo spelare som fokuserar på en main (som jag försöker göra så gott jag kan, 1 fet > 5 halvfeta) så är det det bästa som kan hända. Var ett helvete att köra rifts solo om man inte spenderade massa tid på bounties. Såg RiF som ett nödvändigt ont när jag grinda själv. Men som sagt, att geara/levla alts kommer ju inte vara lika lätt.

Sen tror jag det tog rätt lång tid för alla ens första playthrough, jag menar själv så kollade jag alla cinematics och försökte hänga med i storyn samtidigt som allt var nytt och spännande.

Yes. Har faktiskt gjort det till en grej att försöka lyssna på de flesta lore och försöka leva in i spelet. Nu är väl Diablo 3 vad jag förstår ett slags "Hack and slash" game men tycker att det blir en rikare upplevelse att hänga med i storyn. Har precis skaffat en gaming laptop och verkligen försökt göra Diablo 3 nu som mitt första riktiga game till en sån bra första spelupplevelse som möjligt.

(Ska kanske också snart börja spela Skyrim för första gången någonsin, ska först spela klart så mycket jag kan på Diablo innan jag börjar med den.)

Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
höj svårighetsgraden till master. Dör du ofta så sänk ett steg.
sen e de bara att nöta på tills alla akter e slut.

de viktigaste me diablo är dock inte att vara effektiv, utan ATT HA ROLIGT.
att sedan försöka minmaxa sitt gear och build är roligt i sin egna rätt, men det bör inte vara det viktigaste.
finns de som spelar klasser och builds de inte tycker är roligt, endast för att vara mest effektiv. (läs jade wd)
så skitsamma om de tar lång tid för dig. de kommer gå fortare ju mer du spelar.

Ska höja svårighetsgraden. Har bara dött en gång nu på normal svårighetsgrad och det verkar inte vara så hemskt att dö i Diablo 3. Utrustningen blir 10% mindre effektivt vill jag minnas, vilket inte är så farligt kan jag tycka. Dör man ofta är det väl mer straffande.

Tack för alla svar! Ska försöka följa det ni skriver och samtidigt ha så roligt jag kan. Var lite orolig först att spelet inte skulle vara så bra med tanke på kritiken den fått, men det verkar mest ha varit från gamla Diablo 2 spelare som inte tyckte att trean var lika bra som tvåan (om jag inte har fel). Tycker personligen att det är härligt spel, även om det blir lite tröttsamt att döda smådemoner hela tiden. Känns lite repeterande. Men just nu känns det spännande och intressant med kampanjen.
Citera
2014-06-19, 15:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tack för alla svar! Ska försöka följa det ni skriver och samtidigt ha så roligt jag kan. Var lite orolig först att spelet inte skulle vara så bra med tanke på kritiken den fått, men det verkar mest ha varit från gamla Diablo 2 spelare som inte tyckte att trean var lika bra som tvåan (om jag inte har fel). Tycker personligen att det är härligt spel, även om det blir lite tröttsamt att döda smådemoner hela tiden. Känns lite repeterande. Men just nu känns det spännande och intressant med kampanjen.

Det är trots allt det viktigaste, att du har kul.

När du har kört kampanjen, sett videos, lyssnat på all lore och är sugen på att dra upp en ny karaktär, då kan man börja kolla på powerlvling, tweaka så du får mest exp/hour, för även när du är 70 så ska du ju gear och paragon levels, så spelet är ju inte slut bara för att du lirat igenom det en gång.

Men, dra upp svårighetsgraden lite om du bara dött en gång, det ger snabbare exp och iom att D3 monsters anpassas efter din level, så gör det inget om du är lvl 70 när du startar en akt.

Sen som folk skriver, joina Flashback klanen, så får du folk att chatta och spela med.
Citera
2014-06-19, 15:40
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Utrustningen blir 10% mindre effektivt vill jag minnas, vilket inte är så farligt kan jag tycka. .

inget händer me ditt gear mer än att det behöver repareras. det kostar lite guld bara, annars e de bara att dö på..
Spaulders of Zakara kommer du dock få snart och de är bra att ha i början. allt ditt gear blir indestructible med dessa.
Citera
2014-06-19, 16:24
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Jo men även utan gear och gems tar man lvl 50 på 5h. Jag har gjort en del Hc chars och det har tagit ca 1h/10 levels i genomsnitt, så nåt fel gör han ju. menar det inte att vara taskig, men han borde kolla vad han gör fel, för så länge ska man inte sitta för att nå lvl 16..
Jag vet inte riktigt, när jag lirade upp min första char så tog det rätt lång tid eftersom jag ville lyssna på storyn, se alla filmer och prata med folket för att se vad de hade att säga. Då kan man lätt slösa bort en timme där man inte levlar någonting alls. Sedan vet man heller inte vilka skills som är bra, så när man låser upp en ny skill läser man vad den gör, funderar på vilken man ska byta bort. Testar den nya skillen för att se om den är bra osv. osv.

Så 16 levels på fem timmar första gången man lirar behöver inte vara långsamt. Om han nu såklart inte satsar på att levla till 70 så fort som möjligt, för då gör han inte riktigt rätt.

Edit: Oops, det fanns visst en sida till. Nåja, ni kan ignorera min post.
Citera
2014-06-19, 16:27
Medlem
h4xors avatar
Vad är meningen nu med goldfind på gear och från paragon lvls när cap ändå är på 300%?
Citera
2014-06-19, 16:27
Medlem
Citat:
5h till level 16? hmm.. kolla så du inte spelar fel. på 5h borde du tagit lvl 50.

Ja om man springer in i general chatt och skriker ''boost'' kanske, men tänk på att det är hans första gång, det ska ta tid och han har mycket nytt kul att upptäcka.
Citera
2014-06-19, 17:15
Medlem
Fick precis en dubbledropp på Key Of Bones, trodde jag såg fel men tydligen inte.. Ofta den händer eller!?

Edit: Farmade på T2..

Edit 2: EaZ, hur la du dina Paragon till Crussen?
Citera
2014-06-19, 17:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Fick precis en dubbledropp på Key Of Bones, trodde jag såg fel men tydligen inte.. Ofta den händer eller!?

Edit: Farmade på T2..

Edit 2: EaZ, hur la du dina Paragon till Crussen?

fan, glömde det igår.

Runspeed.
All Res
CD/CC
Area Dmg

De är de jag kommer på nu

Påminn mig i afton när jag kommer hem
Citera
2014-06-19, 18:16
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Vad är meningen nu med goldfind på gear och från paragon lvls när cap ändå är på 300%?
Togs inte gold find cap bort för ett tag sedan igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in