2014-06-12, 22:14
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det släpptes ju en brasilianare http://www.systembolaget.se/1262 vid månadsskiftet, vet dock inte hur den är men enligt beskrivningen så verkar den vara tämligen blek.
Själv så skiter jag fullkommligt i fjollboll och kan därför dricka vad jag vill!
amen. är redan trött på skiten.
och den där ölen kan jag smaka om jag skulle råka se den, men absolut inte jaga efter då den antagligen inte är något att skriva hem om.

annars finns denna pissöl från brasilien, bramha (drick om du måste).
fanns även i standardsortimentet förr, tur att den försvann.
http://www.ratebeer.com/beer/brahma-chopp/4109/
http://www.systembolaget.se/88437
Senast redigerad av brutefish 2014-06-12 kl. 22:16.
Citera
2014-06-12, 22:46
Medlem
beror ju på om den har fått bekväm lagring så den inte stått i ett varmt skåp bredvid kylen.
men den går att lagra länge. jag hade sparat.[/quote]

Köpte den i Bryssel i september 2013, så fram tills dess har den säkert stått bra. Efter hemkomst har den stått orörd i ett skåp med relativt konstant temp, så den bör klarat sig bra.

Ang gose drack jag Ritterguts gode vid vårens släpp, klart god öl, har den salivframkallande effekt som jag tycker återfinns i lambic. Dock enda erfarenheten av stilen, men passar som tidigare nämnts väldigt fint i sommarvärmen.
Citera
2014-06-12, 22:56
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterplupp
beror ju på om den har fått bekväm lagring så den inte stått i ett varmt skåp bredvid kylen.
men den går att lagra länge. jag hade sparat.

Köpte den i Bryssel i september 2013, så fram tills dess har den säkert stått bra. Efter hemkomst har den stått orörd i ett skåp med relativt konstant temp, så den bör klarat sig bra.

Ang gose drack jag Ritterguts gode vid vårens släpp, klart god öl, har den salivframkallande effekt som jag tycker återfinns i lambic. Dock enda erfarenheten av stilen, men passar som tidigare nämnts väldigt fint i sommarvärmen.[/quote]
dåså. spara den.

rittergutsen var smarrig ja. fanns tyvärr inga kvar av den. annars hade jag nog köpt några till.
Citera
2014-06-13, 18:06
Medlem
Evil Twin Femme Fatale Yuzu Pale.

Såg den idag på mitt närmsta Systembolag.
Ratebeer har den höga betyg.
Vad säger ni, jag kommer nog köpa en flaska även om formatet precis som Fatamorgana är groteskt. Man måste dela en sådan med någon..
Citera
2014-06-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve

Vad säger ni, jag kommer nog köpa en flaska även om formatet precis som Fatamorgana är groteskt. Man måste dela en sådan med någon..

Jag tycker den var bra men lite udda, helt klart köpvärd iaf. Det är lite som en IPA blandat med citrusjuice. (vilket det också är på sätt och vis)

Jag är lite mot bombers, men det går ju utmärkt att dricka själv. På en vardag kan det kännas mycket men på helgen är det ingen big deal. Är ju som två öl.
Citera
2014-06-14, 00:05
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve

drack den idag på fat. fint i sommarvärmen på en uteservering.
Citera
2014-06-17, 15:19
Medlem
Cliffords avatar
Fick en flaska Sigtuna & Shepherd Neame Barley Wine i present. Har jävligt dålig koll på Barley Wine så skulle uppskatta lite input. Är den bra? Passar den till något särskilt? Bör jag lagra den eller dricka nu?
Citera
2014-06-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Fick en flaska Sigtuna & Shepherd Neame Barley Wine i present. Har jävligt dålig koll på Barley Wine så skulle uppskatta lite input. Är den bra? Passar den till något särskilt? Bör jag lagra den eller dricka nu?

Jag har varken köpt den eller druckit den, men vad jag läst så bör den lagras och är inte jättebra i dagsläget men kan säkert bli Ge den 2 år, kanske 3. Så lär det ha hänt mycket.

Lite blandade ostar är väldigt gott till. Annars tycker jag engelska barley wines funkar till en hel del olika efterrätter.
Citera
2014-06-17, 20:22
Medlem
SilentHobos avatar
Hej på er! Första gången jag skriver i tråden. Har ganska nyligen blivit mycket intresserad av öl och gått igenom en hel mängd olika öl. Letade idag efter en Rochefort 10, men gick ifrån bolaget med en Rochefort 8 (plus ett gäng andra öl såklart). Vad tycker ni om denna och är det något särskilt man ska tänka på när man dricker den? Underbar tråd, för övrigt!

Må väl,
SilentHobo
Citera
2014-06-18, 08:41
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Jag har varken köpt den eller druckit den, men vad jag läst så bör den lagras och är inte jättebra i dagsläget men kan säkert bli Ge den 2 år, kanske 3. Så lär det ha hänt mycket.

Lite blandade ostar är väldigt gott till. Annars tycker jag engelska barley wines funkar till en hel del olika efterrätter.
Tack för svar, lägger den i förrådet ett tag då. Lika bra att göra detta till startskottet för mitt ölförråd, såg en del fina tips på andra öl att lagra tidigare i tråden.
Citera
2014-06-18, 21:31
Medlem
Punklivs avatar
Founders Centennial IPA är svingod! Välbalanserad som fan. Fruktig, riktigt humlig, bra beska och lite sötma. Munkänslan är ganska "fluffig", i brist på bättre ord, till en början men sen börjar beskan sticka lite på tungan.

Tyvärr märks alkoholen av lite i smaken, men inte allt för mycket och det stör inte alls.
Citera
2014-06-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Founders Centennial IPA är svingod! Välbalanserad som fan. Fruktig, riktigt humlig, bra beska och lite sötma. Munkänslan är ganska "fluffig", i brist på bättre ord, till en början men sen börjar beskan sticka lite på tungan.

Tyvärr märks alkoholen av lite i smaken, men inte allt för mycket och det stör inte alls.
Jag själv minns den som mycket bättre på SBWF, fast den var på flaska där. Förmodligen är den inte så färsk nu på burk, men i och med standardsortiment borde det komma bättre burkar snart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in