2014-06-12, 13:16
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Ska man vara trendig så är det väl diverse suröl, saison och liknande så gäller nu, du förväntas även ha skägg. Själv är jag nöjd så länge det är svart, har humle eller lämplig kombination.
gose är nästa innegrej, dock verkar amerikanarna vara avsevärt mer pigga på detta än europa.
men för all del, jag gillar gose som fan och är inte speciellt förtjust i saison.
Citera
2014-06-12, 13:22
Medlem
var inne och köpte en av varje av
Schneider Weisse Mein Grünes Tap 4
Grebbestad Lunator 2014
coopers best extra stout

Vad tror ni om dessa? Tänkte testa åtminstone en av dom inatt efter jobbet
Citera
2014-06-12, 15:10
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
var inne och köpte en av varje av
Schneider Weisse Mein Grünes Tap 4
Grebbestad Lunator 2014
coopers best extra stout

Vad tror ni om dessa? Tänkte testa åtminstone en av dom inatt efter jobbet

Bara druckit Tap 4 av dem men kan säga att det är en av de godaste öl jag nånsin smakat, vart helt såld på Schneider öl efter den så du kommer inte bli besviken förhoppningsvis. Gillar den tydliga kryddiga smaken plus att den är så lättdrucken då det är veteöl
Citera
2014-06-12, 17:49
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
gose är nästa innegrej, dock verkar amerikanarna vara avsevärt mer pigga på detta än europa.
men för all del, jag gillar gose som fan och är inte speciellt förtjust i saison.

Du tror inte på Berliner Weisse som nästa inneöl? Har alltid tänkt det själv, men visst det skulle ju absolut kunna bli gose med.
Citera
2014-06-12, 19:37
Medlem
blomodlarens avatar
Hej alla ölkännare. Jag har en liten fråga. Hade idag tänkt inhandla Dugges Berliner, tyvärr var den slut, och jag orkade resa kollektivt för att handla på ett annat Systembolag. Går det att få tag på någon annan Berliner Weiße på Systembolaget?
Citera
2014-06-12, 19:56
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Hej alla ölkännare. Jag har en liten fråga. Hade idag tänkt inhandla Dugges Berliner, tyvärr var den slut, och jag orkade resa kollektivt för att handla på ett annat Systembolag. Går det att få tag på någon annan Berliner Weiße på Systembolaget?
Gå in på bolagets hemsida och beställ. Du hinner väl inte få den till helgen, men det kommer ju fler helger framöver.
Citera
2014-06-12, 20:19
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
Det där var en typ jag missat, verkar vara lite belgo-varning, men koriander och vete låter somrigt. Finns det någon lättillgänglig sort att rekommendera? "Viking Gose The Monarchy" verkar vara det enda som finns på mitt hemmabolag, söjer man på gose så får man även träffar på geuze och något gosa-vin.
Citera
2014-06-12, 21:42
Medlem
Snabb fråga ang lagring av surisar: Jag har en 33 cl Rodenbach Grand cru med utgångsdatum 2009, lönar det sig att spara den längre, eller är det dags att dricka?
Citera
2014-06-12, 21:44
Medlem
gato12s avatar
Nu börjar ju fotbolls VM i Brasilien och då inställer sig ju givetvis frågan; finns det något drickbart brasilianskt öl...?
Citera
2014-06-12, 21:54
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nu börjar ju fotbolls VM i Brasilien och då inställer sig ju givetvis frågan; finns det något drickbart brasilianskt öl...?

Lite fusk, och jag vet inte hur bra den är, men Hello My Name is Zé.
Citera
2014-06-12, 22:04
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Du tror inte på Berliner Weisse som nästa inneöl? Har alltid tänkt det själv, men visst det skulle ju absolut kunna bli gose med.
om man ser till usa så sätter jag mina pengar på gose, typ varenda av de riktigt hippa har redan en gose eller flera. å andra sidan så är ju gose inte så extremt långt ifrån berliner, men jag tror dock mycket mera på gose.
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det där var en typ jag missat, verkar vara lite belgo-varning, men koriander och vete låter somrigt. Finns det någon lättillgänglig sort att rekommendera? "Viking Gose The Monarchy" verkar vara det enda som finns på mitt hemmabolag, söjer man på gose så får man även träffar på geuze och något gosa-vin.
tysk stil, tycker inte den är "belgisk", den ska vara salt också, utmärkt törstsläckare, verkligen perfekt sommaröl.

drack vikingen i helgen, inte så typisk gose jag vill ha den.
denna finns också, även billigare.
http://www.systembolaget.se/11902

jag och sambon köpte ett kolli med westbrook gose. synd att det är kollikrav, men gott som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av Peterplupp
Snabb fråga ang lagring av surisar: Jag har en 33 cl Rodenbach Grand cru med utgångsdatum 2009, lönar det sig att spara den längre, eller är det dags att dricka?
beror ju på om den har fått bekväm lagring så den inte stått i ett varmt skåp bredvid kylen.
men den går att lagra länge. jag hade sparat.
Senast redigerad av brutefish 2014-06-12 kl. 22:13.
Citera
2014-06-12, 22:12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det släpptes ju en brasilianare http://www.systembolaget.se/1262 vid månadsskiftet, vet dock inte hur den är men enligt beskrivningen så verkar den vara tämligen blek.
Själv så skiter jag fullkommligt i fjollboll och kan därför dricka vad jag vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in