Citat:
Ursprungligen postat av
Ful Fisk
Du tror inte på Berliner Weisse som nästa inneöl? Har alltid tänkt det själv, men visst det skulle ju absolut kunna bli gose med.
om man ser till usa så sätter jag mina pengar på gose, typ varenda av de riktigt hippa har redan en gose eller flera. å andra sidan så är ju gose inte så extremt långt ifrån berliner, men jag tror dock mycket mera på gose.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Det där var en typ jag missat, verkar vara lite belgo-varning, men koriander och vete låter somrigt. Finns det någon lättillgänglig sort att rekommendera? "Viking Gose The Monarchy" verkar vara det enda som finns på mitt hemmabolag, söjer man på gose så får man även träffar på geuze och något gosa-vin.
tysk stil, tycker inte den är "belgisk", den ska vara salt också, utmärkt törstsläckare, verkligen perfekt sommaröl.
drack vikingen i helgen, inte så typisk gose jag vill ha den.
denna finns också, även billigare.
http://www.systembolaget.se/11902
jag och sambon köpte ett kolli med westbrook gose. synd att det är kollikrav, men gott som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Peterplupp
Snabb fråga ang lagring av surisar: Jag har en 33 cl Rodenbach Grand cru med utgångsdatum 2009, lönar det sig att spara den längre, eller är det dags att dricka?
beror ju på om den har fått bekväm lagring så den inte stått i ett varmt skåp bredvid kylen.
men den går att lagra länge. jag hade sparat.