2014-06-17, 22:19
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske-det
Lebron James måste stanna i Miami. Han måste ju ta 5 ringar till först och hålla vad han lovat

Haha, näe men om inte Wade och Bosh sänker lönerna så blir det svårt för Miami. Frågan är om de hade slagit Thunder i en final om vi ponerar att Thunder hade vunnit över mästarna. Jag är tveksam.

Kommer inte ihåg vem det var men antar att det var van gundy sa ju att heat med stor säkerhet inte var det näst bästa laget i NBA, han var nog tveksam om de var top 3-4 ens om jag inte missminner mig.

Spurs var helt fantastiskt bra, kan inte komma ihåg sist jag såg ett så välbalanserat och vackert spelande lag. Sen älskar jag ödmjukheten runt hela laget, speciellt scenen där manu ska bli inbytt men blir återkallad och typ sprintar tillbaka till bänken. Full commitment. Sen älskar jag även hur Kawhi checkar Lebron, plockar upp högt och ligger som ett salvekvick. Diaw var ju seriens absoluta x-factor, Miami hade inget riktigt svar till honom...

Men ska bli kul med nästa säsong, enda man vet är att spurs, thunder och clippers kommer vara bra sen är det svårare...
2014-06-18, 14:42
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg vem det var men antar att det var van gundy sa ju att heat med stor säkerhet inte var det näst bästa laget i NBA, han var nog tveksam om de var top 3-4 ens om jag inte missminner mig.

Spurs var helt fantastiskt bra, kan inte komma ihåg sist jag såg ett så välbalanserat och vackert spelande lag. Sen älskar jag ödmjukheten runt hela laget, speciellt scenen där manu ska bli inbytt men blir återkallad och typ sprintar tillbaka till bänken. Full commitment. Sen älskar jag även hur Kawhi checkar Lebron, plockar upp högt och ligger som ett salvekvick. Diaw var ju seriens absoluta x-factor, Miami hade inget riktigt svar till honom...

Men ska bli kul med nästa säsong, enda man vet är att spurs, thunder och clippers kommer vara bra sen är det svårare...

Blir intressant att se vart Melo hamnar. Är ju snack om Rockets vilket hade byggt en ny trio med Melo, Harden och Howard. Jag ställer mig tveksam till om den gruppen hade funkat tillsammans.

Thunder behåller nog stora delar av truppen och kommer tampas nästa år också om en finalplasts. Clippers saknar något, kan inte sätta fingret på vad men något behövs. Kanske en bänk som håller högre klass rent försvarsmässigt.

Indiana behöver faktiskt göra något relativt drastiskt i mina ögon. George är en "Pippen", inte en "Jordan". Som nummer 1 i ett lag håller han inte.

Melo i bulls hade också varit intressant. Han hade kunnat ge Chicago vad de behöver på ena planhalvan. Frågan är dock om ett försvarsinriktat Chicago vill ge plats åt kanske den sämsta försvararen i eastern conf (nu tog jag i men ni fattar).
Senast redigerad av Kanske-det 2014-06-18 kl. 14:45.
2014-06-18, 15:39
Medlem
Fantantonios avatar
Är i USA och espn rapporterar att Melo osannolikt kommer förlänga med NYK. Han är intresserad utav Bulls och tror han tillsammans med Noah,Rose kan skapa något fint tillsammans. Otroligt intressant!

Man rapporterar även att Lebron sannerligen stannar i Miami, och ifall han skulle lämna är han intresserad utav Portland(tillsammans med Damian & Lamarcus) eller Cleveland.
2014-06-18, 16:12
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag hoppas både Melo och Lebron rör på sig, det skulle även vara det smartaste för båda spelarna. Dock tror jag dom är fega och stannar i sina respektive klubbar.
2014-06-18, 20:20
Medlem
Har aldrig riktigt haft något intresse för basket men började titta nu under finalserien och fan vad rolig sport. Kollade lite på spelarlöner ändå rätt lustigt hur underbetald LeBron är, förvisso självvalt vilket hedrar honom samtidigt antar jag att han drar in så jävla mycket pengar på andra sätt så det kanske "kvittar".
2014-06-18, 23:29
Medlem
Delta64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Man rapporterar även att Lebron sannerligen stannar i Miami, och ifall han skulle lämna är han intresserad utav Portland(tillsammans med Damian & Lamarcus) eller Cleveland.

What? Han har väl bara sagt att han ska ta ledigt nu och fundera... Gå tillbaka till Cavs är bra komplicerat, tror inte att han skulle vilja piska upp stämningar i Cleveland nu precis efter säsongens slut heller. Blazers är i en gradvis uppbyggnadsfas, under vilken man redan har haft en del framgångar. Man har en etablerad grupp men saknar erfarna och stabila rollspelare. Svårt att se att man skulle bryta upp allt för James, eller att James vore intresserad av the northwest.

http://www.blazersedge.com/2014/6/16/5816678/portland-trail-blazers-lebron-james-and-the-luxury-tax
2014-06-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delta64
What? Han har väl bara sagt att han ska ta ledigt nu och fundera... Gå tillbaka till Cavs är bra komplicerat, tror inte att han skulle vilja piska upp stämningar i Cleveland nu precis efter säsongens slut heller. Blazers är i en gradvis uppbyggnadsfas, under vilken man redan har haft en del framgångar. Man har en etablerad grupp men saknar erfarna och stabila rollspelare. Svårt att se att man skulle bryta upp allt för James, eller att James vore intresserad av the northwest.

http://www.blazersedge.com/2014/6/16/5816678/portland-trail-blazers-lebron-james-and-the-luxury-tax

Helt seriöst, när det kommer till LeBron, trots sin ålder skulle TB troligen kasta alla sina spelare inklusive LMA och Damian Lillard om de hade chans på LeBron. LeBron är pengarmässigt mer vär än vad alla TB spelare är.
2014-06-19, 00:12
Medlem
Delta64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Helt seriöst, när det kommer till LeBron, trots sin ålder skulle TB troligen kasta alla sina spelare inklusive LMA och Damian Lillard om de hade chans på LeBron. LeBron är pengarmässigt mer vär än vad alla TB spelare är.

Men nu har Blazers redan en mer långsiktig plan som man följer under Neil Olshey, modellen är mera lagbygge ā la Spurs än att gå vägen via superstars. Problemet med LeBron i en small market som Portland är ju också, hur skulle man kunna hålla kvar honom? Varför satsa allt, köra en säsong med Bron, sedan tvingas bryta upp och börja om från början igen? Blazers är också en väldigt "fanbaserad" franchise, i den meningen att klubben bryr sig en hel del om vad fansen vill. Man försökte ju "win now"-konceptet för några år sedan då man tog in namn som Felton, Gerald Wallace och Jamal Crawford, det laget blev just inget annat än ett hopkok som riktiga Blazerfans idag bara vill glömma. Visst, LeBron handlar om en helt annan nivå, fast förmodligen gäller de här principerna ändå. Det jag vände mig emot var för övrigt mest påståendet av Fantantonio, att LeBron uttryckt intresse för Portland (eller Cleveland för den delen).
2014-06-19, 00:50
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delta64

Säger bara det som sägs.
2014-06-19, 01:42
Medlem
DropoutBears avatar
Hoppas att vi håller tråden vid liv med diverse spekulationer inför draft, trades och free agency nu.
2014-06-19, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag hoppas både Melo och Lebron rör på sig, det skulle även vara det smartaste för båda spelarna. Dock tror jag dom är fega och stannar i sina respektive klubbar.
Jag hoppas verkligen att 'Melo lämnar NYK då det inte finns någonting att hämta där förutom pengar (vilket han har ganska gott om). Det där laget kommer fortsätta att suga kuk i ett par år till, så titlar kan han ju glömma de närmsta 4 åren.

LeBron vet att Cleveland är ett jävla helvete och kommer (om han inte går full retard) att hålla sig borta därifrån. Lämnar han Miami så tror jag att han går till Clippers. Iallafall om Steve Ballmer lyckas köpa laget.

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Har aldrig riktigt haft något intresse för basket men började titta nu under finalserien och fan vad rolig sport. Kollade lite på spelarlöner ändå rätt lustigt hur underbetald LeBron är, förvisso självvalt vilket hedrar honom samtidigt antar jag att han drar in så jävla mycket pengar på andra sätt så det kanske "kvittar".

Han tjänar drygt $50 miljoner/år på bara reklam och sånt.
2014-06-19, 02:30
Medlem
DropoutBears avatar
Mm, det känns ganska Lebron-y att gå till Clippers om Sterling tvingas sälja så han kan leka lite hjälte (=

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in