Citat:
Kommer inte ihåg vem det var men antar att det var van gundy sa ju att heat med stor säkerhet inte var det näst bästa laget i NBA, han var nog tveksam om de var top 3-4 ens om jag inte missminner mig.
Spurs var helt fantastiskt bra, kan inte komma ihåg sist jag såg ett så välbalanserat och vackert spelande lag. Sen älskar jag ödmjukheten runt hela laget, speciellt scenen där manu ska bli inbytt men blir återkallad och typ sprintar tillbaka till bänken. Full commitment. Sen älskar jag även hur Kawhi checkar Lebron, plockar upp högt och ligger som ett salvekvick. Diaw var ju seriens absoluta x-factor, Miami hade inget riktigt svar till honom...
Men ska bli kul med nästa säsong, enda man vet är att spurs, thunder och clippers kommer vara bra sen är det svårare...
Blir intressant att se vart Melo hamnar. Är ju snack om Rockets vilket hade byggt en ny trio med Melo, Harden och Howard. Jag ställer mig tveksam till om den gruppen hade funkat tillsammans.
Thunder behåller nog stora delar av truppen och kommer tampas nästa år också om en finalplasts. Clippers saknar något, kan inte sätta fingret på vad men något behövs. Kanske en bänk som håller högre klass rent försvarsmässigt.
Indiana behöver faktiskt göra något relativt drastiskt i mina ögon. George är en "Pippen", inte en "Jordan". Som nummer 1 i ett lag håller han inte.
Melo i bulls hade också varit intressant. Han hade kunnat ge Chicago vad de behöver på ena planhalvan. Frågan är dock om ett försvarsinriktat Chicago vill ge plats åt kanske den sämsta försvararen i eastern conf (nu tog jag i men ni fattar).