2014-06-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Mhmm, förstår inte att folk orkar hata så mycket på Bron när han har en HoF SG som inte gör ett skit.
http://www.youtube.com/watch?v=BrqXDEPu6v8 - Detta må säkert vara en av anledningarna.

Sedan är det väl annorlunda på hat och hat? Att han kommer att räknas som en av de främsta när det är all said and done är ju givet.
2014-06-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Just där är vi av olika åsikt. Ska man vara med i diskussioner om GOAT (en plats enbart vigd för en spelare) tycker jag att man ska visa det när det står som mest på spel.

Nu försöker jag inte lägga fram argument för att LeBron är GOAT, jag är den sista som säger det. Men att smutskasta en spelares legacy med argumentet att han är 2/5 i finalen är bara efterblivet, no offense.

Hade du verkligen tyckt bättre om LeBron om han var 2/2 och blivit utslagen i innan han nått finalen 07, 11 och i år?

Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Mhmm, förstår inte att folk orkar hata så mycket på Bron när han har en HoF SG som inte gör ett skit.

Att Dwade och Bosh inte kan utnyttja sin fulla potential har mycket att göra med LeBrons sätt att spela.
2014-06-16, 15:15
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag håller med MockDraft. Det är såklart bättre av LeBron och Heat att ta sig till final även om de förlorar än att åka ut tidigare. LeBron spelade jättebra och i vissa aspekter är det bättre än förra årets final när de slog Spurs:

Citat:
LeBron in the Finals: 28.2 ppg, 7,8 rpg, 4.0 apg, 2.0 spg, 57.1 FG%, 51.9 3FG%, 79.3 FT%. Anyone who blames Miami losing on him is an idiot.

https://twitter.com/TimBontemps/status/478370071057039360

Spurs var helt enkelt ett bättre lag.
2014-06-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Nu försöker jag inte lägga fram argument för att LeBron är GOAT, jag är den sista som säger det. Men att smutskasta en spelares legacy med argumentet att han är 2/5 i finalen är bara efterblivet, no offense.

Hade du verkligen tyckt bättre om LeBron om han var 2/2 och blivit utslagen i innan han nått finalen 07, 11 och i år?
Smutskasta? För att han inte kan jämföras med Jordan? Det är inga dåliga krav du har om du menar att man smutskastar dem som inte jämförs med MJ. Vad jag tycker om LeBron spelar väl heller ingen roll, men jag hade sett honom som en annan vinnartyp om han såg till att vinna de gånger han tog sig till final, istället för att som det ser ut i nuläget förlora fler än han vunnit.
2014-06-16, 15:57
Medlem
Citat:
Smutskasta? För att han inte kan jämföras med Jordan? Det är inga dåliga krav du har om du menar att man smutskastar dem som inte jämförs med MJ. Vad jag tycker om LeBron spelar väl heller ingen roll, men jag hade sett honom som en annan vinnartyp om han såg till att vinna de gånger han tog sig till final, istället för att som det ser ut i nuläget förlora fler än han vunnit.

MJ är ingen gud, LeBron är om inte bättre minst lika bra peak vs peak. OCh än en gång, det är väl bättre att ta sig till final än att förlora i första rundan eller?

Tycker du Duncan är en sämre vinnarskalle för att han förlorade förra året i finalen och gick från att vara 4/4 till 4/5?
2014-06-16, 16:31
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkq
Håller med, väldigt välförtjänt seger. Överlag tycker jag detta slutspel har bjudit på den bästa basketen på många år och Spurs-laget har spelat den bästa basket jag sett sen jag började följa NBA på riktigt vid 08-09.

Angående Lebron tror jag han försöker få bra koll på vad Heat kan erbjuda lagmässigt innan han beslutar sig. Allen är inne på sista versen och i slutspelet (speciellt finalen) har man sett att en ny PG
kanske är behövligt. Jag har svårt att se att Melo ansluter till Heat som det har spekulerats en del i.
Jag är böjd att hålla med, det är nog det bästa jag sett sen jag började 2006. En riktigt välförtjänt seger. Även fast jag inte håller på Spurs skulle det vara riktigt kul om de vinner nästa år också, så TD kan gå i pension efter en back-to-back.

Angående Melo, om Heat nu går efter honom denna sommar så har de missat hela poängen med varför Spurs vann. LeBron behöver inte en till stjärnspelare, utan en jävla bänk (läs lag).

Jag hoppas på följande:
  • Wade går med på att ta mindre pengar, så Miami har råd att gå efter lite rollspelare.
  • Wade blir mer av en sixth man.
  • Man gör Bosh till en mycket mer central del i anfallet, och slutar att använda honom endast som en floor spacer (nummer 2 efter BronBron).
Men det lär väl aldrig hända...

Citat:
Det där argumentet är så jävla hjärndött att man får ont i magen. Vad räknas man som för vinnartyp när man inte ens tar sig till final då? Herregud. Den enda finalen som faktiskt skadade hans arv (i mina ögon), och som han borde skämmas över, var 2011.

Hur ser du på att Jordan är, totalt sett 6/15 utslaget över alla sina säsonger, medan Bill Russell är 11/13. Får Bill vara med i GOAT-konversationen? Nej, det kan han inte vara för han förlorade i finalen en gång (11/12 bara). Fan.

Hela den här jävla GOAT-diskussionen som ska tas upp, i tid och otid, är så himla tröttsam. Varför kan folk inte bara sitta tillbaka och njuta av att få uppleva en av tidernas bästa basketspelare?
2014-06-16, 20:42
Medlem
Xunders avatar
Hur pass bra tror ni Kawhi kan bli egentligen? Är riktigt imponerade av denna killen alltså. Jag var redan imponerad av honom i finalen förra året, men i år var han ju sjukt bra för att endast vara 22 år gammal! . Och FMVP på det.. Grymt imponerande. Alla som pratar om att Spurs kommer sjunka som en sten när Timmy väl väljer att lägga skorna på hyllorna, nej jag tror inte det.

Men men, det var en välförtjänt seger för Spurs, även om jag tycker det är lite surt att James inte fick sin 3-peat. Hans greatness förtjänade det faktiskt.
2014-06-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Hur pass bra tror ni Kawhi kan bli egentligen? Är riktigt imponerade av denna killen alltså. Jag var redan imponerad av honom i finalen förra året, men i år var han ju sjukt bra för att endast vara 22 år gammal! . Och FMVP på det.. Grymt imponerande. Alla som pratar om att Spurs kommer sjunka som en sten när Timmy väl väljer att lägga skorna på hyllorna, nej jag tror inte det.

Men men, det var en välförtjänt seger för Spurs, även om jag tycker det är lite surt att James inte fick sin 3-peat. Hans greatness förtjänade det faktiskt.

Även om han vann FMVP så tycker jag Tim var viktigare likt 2007 då Parker vann.

Han fungerar just nu bra i Pops system men han är inte värd max kontrakt vilket om han får kommer ställa högre krav på honom. Att bli både mer all round och producera siffror. Som 1st eller 2nd option tror jag inte vi kommer se en väldigt effektiv Leonard. Dock tror jag han skulle passa inte i varenda contenders lag om han fick vara en 3/4 option.

Blir kul att se Kawaii i Spurs efter att Tim, Manu och Pop lämnar, ger dessa tre max två år till i Spurs innan de lägger av.

Dessvärre stoiker ala Tim Duncan vilket är tråkigt hos NBA spelare.

Draften är om 10 dagar
Senast redigerad av MockDraft 2014-06-16 kl. 22:41.
2014-06-16, 23:36
Medlem
KickAss-1337s avatar
Happ, då har man grinat klart och kan bidra till konversationen igen

Ja, vad ska man säga? Detta var inte som jag tänkt mig, helt sjukt att så gott som ingenting längre stämde för oss, spelare som tidigare levererade blankade i mångt och mycket och James klarar inte att dra laget själv, sad but true. Avskyr hela Spurs lag men de vann och det är inget att göra åt, bara ta nya tag

Apropå det så börjar det redan illa, läste precis att Birdman optar ur och sticker från South Beach kanske är det lika bra att förnya så mycket som möjligt men tycker det är synd, han har tillfört mycket under sin tid (kanske dock inte i detta års playoffs). Har varit inne på vilka förändringar jag vill se tidigare men nu går det ju att diskuteras mer. Hoppas som sagt att Lewis drar, det var seriöst endast nu under playoffs som han visade någonting alls + han är gammal. Battier är redan säker att han lämnar vilket känns skönt, tillför noll numera. Jag som tidigare har gillat Chalmers blev uppriktigt sagt irriterad nu, Cole borde få starta och man borde jaga en ny ung hungrig PG. Hela laget kan för övrig behöva förnyas, äldst lag i NBA om jag minns rätt. Att få Wade att gå ner i lön hoppas jag kan bli genomförbart, nytt blod behövs som sagt. Hoppas hårt att det går att göra något av Greg Oden så att man kan få en bra starting C, Bosh ska inte spela där! Justin Hamilton får vi se vad det blir av, Beasley ska tillbaks in i rotationen så att vi får fler poänggörare framåt

Typ så
Senast redigerad av KickAss-1337 2014-06-16 kl. 23:38.
2014-06-17, 00:12
Medlem
Då var det över - Spurs via ångvält. Men nästa säsong blir väldigt intressant med stjärnor som kan byta lag. Roligt med ett Miami i upplösning också, nya trupper och nya system är välkomna. Är less på Miami som spelar med bronbron och endast skyttar.
2014-06-17, 16:39
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Sanningen skall fram, Spurs är NBA's bästa lag all around. De skulle vunnit förra året med om inte dom hade haft sådan otur samtidigt som Miami hade enorma mängder tur.

Lebron James borde lämna Miami nu, finns ingen mening och fortsätta där, han har gjort sitt i den klubben. Dags och dra till Lakers, Knicks eller Cleveland.
2014-06-17, 19:55
Medlem
Lebron James måste stanna i Miami. Han måste ju ta 5 ringar till först och hålla vad han lovat

Haha, näe men om inte Wade och Bosh sänker lönerna så blir det svårt för Miami. Frågan är om de hade slagit Thunder i en final om vi ponerar att Thunder hade vunnit över mästarna. Jag är tveksam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in