Citat:
Ursprungligen postat av
Hawkq
Håller med, väldigt välförtjänt seger. Överlag tycker jag detta slutspel har bjudit på den bästa basketen på många år och Spurs-laget har spelat den bästa basket jag sett sen jag började följa NBA på riktigt vid 08-09.
Angående Lebron tror jag han försöker få bra koll på vad Heat kan erbjuda lagmässigt innan han beslutar sig. Allen är inne på sista versen och i slutspelet (speciellt finalen) har man sett att en ny PG kanske är behövligt. Jag har svårt att se att Melo ansluter till Heat som det har spekulerats en del i.
Jag är böjd att hålla med, det är nog det bästa jag sett sen jag började 2006. En riktigt välförtjänt seger. Även fast jag inte håller på Spurs skulle det vara riktigt kul om de vinner nästa år också, så TD kan gå i pension efter en back-to-back.
Angående Melo, om Heat nu går efter honom denna sommar så har de missat hela poängen med varför Spurs vann. LeBron behöver inte en till stjärnspelare, utan en jävla bänk (läs lag).
Jag hoppas på följande:
- Wade går med på att ta mindre pengar, så Miami har råd att gå efter lite rollspelare.
- Wade blir mer av en sixth man.
- Man gör Bosh till en mycket mer central del i anfallet, och slutar att använda honom endast som en floor spacer (nummer 2 efter BronBron).
Men det lär väl aldrig hända...
Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
Smutskasta? För att han inte kan jämföras med Jordan? Det är inga dåliga krav du har om du menar att man smutskastar dem som inte jämförs med MJ. Vad jag tycker om LeBron spelar väl heller ingen roll, men jag hade sett honom som en annan vinnartyp om han såg till att vinna de gånger han tog sig till final, istället för att som det ser ut i nuläget förlora fler än han vunnit.
Det där argumentet är så jävla hjärndött att man får ont i magen. Vad räknas man som för vinnartyp när man inte ens tar sig till final då? Herregud. Den enda finalen som faktiskt skadade hans arv (i mina ögon), och som han borde skämmas över, var 2011.
Hur ser du på att Jordan är, totalt sett 6/15 utslaget över alla sina säsonger, medan Bill Russell är 11/13. Får Bill vara med i GOAT-konversationen? Nej, det kan han inte vara för han förlorade i finalen en gång (11/12 bara). Fan.
Hela den här jävla GOAT-diskussionen som ska tas upp, i tid och otid, är så himla tröttsam. Varför kan folk inte bara sitta tillbaka och njuta av att få uppleva en av tidernas bästa basketspelare?