2014-03-10, 07:12
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Blaze
Chicago och Heat ikväll.
Kommer blir spännande, chicago kommer hålla Heat under 90p under matchen tror jag och matchen blir jämnt fram till sista sekunden.

Hoppas Bulls vinner

Hur bra är mina kunskaper då?
Bulls FTW!!
2014-03-10, 07:22
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag har sagt det här arton gånger, men Anthony Davis är sjuk i huvet. Om vi redraftar ligan idag tar jag honom #3 efter LBJ och KD, och det går nästan att argumentera för att han bör vara #1 beroende på hur långt perspektiv man har.

Agreed, fan vad mycket basket det finns i den snubben. Han kan verkligen allt.
2014-03-10, 08:45
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Agreed, fan vad mycket basket det finns i den snubben. Han kan verkligen allt.

Han är duktig, men nu får ni inte börja överdriva här.
Hans skytte bakom 3 poängslinjen är fråvarande, får han in detta så är han ett riktigt hot mot att bli en av ligans bästa spelare.

Ge han ett par år så får vi se vart han har kommit.
2014-03-10, 09:55
Medlem
Citat:
Hans skytte bakom 3 poängslinjen är fråvarande, får han in detta så är han ett riktigt hot mot att bli en av ligans bästa spelare.

Han är 6'11 utan skor så minst 7ft, han har wingspan på 7'6 och breda axlar koncetrar han sig på att börja ta treor kommer jag placera honom på min hitlist.

Både han och Drummond borde parkera sina arslen nära korgen, han kommer bli ett konstant double team hot om han bygger lite muskler.
2014-03-11, 17:59
Medlem
Rotselleris avatar
Ska zen-master komma in och rädda Costa Concordia (former known as NY Knicks)? Varför tog han jobbet? Trodde verkligen han var klar med proffsbasketen, hans knä eller rygg eller vad det var verkade ju inte helt 100.

Aja är det nån som ska få ordning på det skeppet är det väl han... eller Pop såklart men han är ju ganska busy med att få dinosaurier att spela basket.
2014-03-11, 19:56
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:

Han ÄR en av ligans bästa spelare, det är det som är så sick; han borde vara långt ifrån sin Peak. Att påpeka hans bristande 3p-skytte känns som att klaga på att LBJ inte leder ligan i blocks. ;p
2014-03-11, 23:42
Medlem
Citat:
Jag har sagt det här arton gånger, men Anthony Davis är sjuk i huvet. Om vi redraftar ligan idag tar jag honom #3 efter LBJ och KD, och det går nästan att argumentera för att han bör vara #1 beroende på hur långt perspektiv man har.

+1

Och tänk dig hur tiden framöver kommer se ut för honom mtp hur ung han är! Vilken utveckling och basketkarriär han kan ha om han håller sig skadefri.
2014-03-11, 23:47
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Ant Davis är en spelare jag verkligen vill se dominera ligan, han känns superskön och hans spelstil är enormt underhållande. Håller dock Lebron, KD och CP3 före honom. Hade även valt Aldridge före honom just nu, dock så håller jag med att i att om man tänker långsiktigt så väljer man Davis då han kommer dominera ligan i 15 år till.
2014-03-12, 10:44
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:
Han ÄR en av ligans bästa spelare, det är det som är så sick; han borde vara långt ifrån sin Peak. Att påpeka hans bristande 3p-skytte känns som att klaga på att LBJ inte leder ligan i blocks. ;p

Jag har INTE sagt något annat. Han var draftad som 1 pick och han har samma kroppsbyggnad som Kevin Durant, men långt ifrån samma talang som KD.
Och jag sa att han kan bara bli bättre, men till den dagen så låter allt annat vara osagt.

Jag sliter med och få in honom i min topp10 bästa spelare just nu i NBA.
2014-03-12, 16:41
Medlem
Jag har inte riktigt orkat kolla på några NBA-matcher i år men har ändå följt NBA genom bleacherreport bland annat. Har sett att många verkar tro mycket på Giannis Antetokounmpo, men varför? Det sägs ju att han är otroligt atletisk, det behöver ju dock inte betyda att han kommer bli en bra spelare. Folk skriver att han kommer dominera ligan inom fem år och så vidare men det är ju svårt om man bara är atletisk, eller?
2014-03-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Jag har inte riktigt orkat kolla på några NBA-matcher i år men har ändå följt NBA genom bleacherreport bland annat. Har sett att många verkar tro mycket på Giannis Antetokounmpo, men varför? Det sägs ju att han är otroligt atletisk, det behöver ju dock inte betyda att han kommer bli en bra spelare. Folk skriver att han kommer dominera ligan inom fem år och så vidare men det är ju svårt om man bara är atletisk, eller?

Jag tycker man ska va källkritisk när man läser sånt. Vem är det som säger det? Experter, eller random internetfolk?

Jag ger inte mycket för vad randoms predicerar, spekulationer grundade på "känsla" känns inte trovärdiga alls. Laypeople har för vana att verka tro dom är experter.

Däremot lyssnar jag mer noggrant om massa jävligt kunniga människor inom området säger samma sak, då ökar ju sannolikheten för att det ska stämma radikalt.

Att förutspå vem som kommer bli stor eller inte inom sport är dessutom riktigt svårt. Ingen vet ju egentligen nånting (svårt att se in i framtiden), om man ska hårdra det. Snackar alltså inte om phenoms som LeBron och MJ utan såna som t.ex. Giannis.
Senast redigerad av spliffpatrullen 2014-03-12 kl. 18:56.
2014-03-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel

Man fattar sympatier för honom så fort man ser honom spela eller bara bli interljuvad, väldigt ödmjuk och läste många roliga historier om honom.

Jag har då bara tittat på några enstaka Bucks matcher och då har det varit för att se Giannis spela och han är inte "bara" atletiskt, han har jätte stora händer och långt wingspan. Bara hans längd kombinerat med hans atletiska förmåga kan med en minimal insats från hans sida ge dig en elite försvarare.

Han är också kompetent skytt, han kan alltså skjuta och kommer bara förbättras. Han är fortfarande 19 år.

Han har potentialen att bli en all star eller mer, tror inte på superstar hypen men främst då för att jag inte tror han någonsin kommer bli dominant i någon av de mest flashiga kategorierna P/R/A. Men han kommer om utvecklingskurvan fortsätter vara en spelare som gör allt och lite till, en viktig del för varje contender. Bucks ficks sig den mest talangfulla spelaren från årets draft, MCW, Oladipo, Bennet och vilka de andra än är från årets draft har inte en tiondel av hans potential och jag tror också han kommer bli den bästa av de.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in