Citat:
Ursprungligen postat av
hatasnigel
Jag har inte riktigt orkat kolla på några NBA-matcher i år men har ändå följt NBA genom bleacherreport bland annat. Har sett att många verkar tro mycket på Giannis Antetokounmpo, men varför? Det sägs ju att han är otroligt atletisk, det behöver ju dock inte betyda att han kommer bli en bra spelare. Folk skriver att han kommer dominera ligan inom fem år och så vidare men det är ju svårt om man bara är atletisk, eller?
Man fattar sympatier för honom så fort man ser honom spela eller bara bli interljuvad, väldigt ödmjuk och läste många roliga historier om honom.
Jag har då bara tittat på några enstaka Bucks matcher och då har det varit för att se Giannis spela och han är inte "bara" atletiskt, han har jätte stora händer och långt wingspan. Bara hans längd kombinerat med hans atletiska förmåga kan med en minimal insats från hans sida ge dig en elite försvarare.
Han är också kompetent skytt, han kan alltså skjuta och kommer bara förbättras. Han är fortfarande 19 år.
Han har potentialen att bli en all star eller mer, tror inte på superstar hypen men främst då för att jag inte tror han någonsin kommer bli dominant i någon av de mest flashiga kategorierna P/R/A. Men han kommer om utvecklingskurvan fortsätter vara en spelare som gör allt och lite till, en viktig del för varje contender. Bucks ficks sig den mest talangfulla spelaren från årets draft, MCW, Oladipo, Bennet och vilka de andra än är från årets draft har inte en tiondel av hans potential och jag tror också han kommer bli den bästa av de.