2014-06-18, 16:22
Medlem
har hon stängt ner bloggen nu? hittar den inte..
Citera
2014-06-18, 18:33
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
har hon stängt ner bloggen nu? hittar den inte..

den funkar som vanligt.. http://www.nattstad.se/bernyblue
Citera
2014-06-18, 18:58
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Och exakt VAD har du vetat hela tiden förutom din egen tro om vad som är vad? Var du på något sätt involverad i en läkarutredning eller dylikt om henne vid något tillfälle i tiden?

Hade jag varit det skulle jag aldrig skrivit ett ord i den här tråden, jag respekterar sekretesslagen.
Du fick svar av Gafflen. Den sista grejen skulle väl vara att hon är psykopat då. Men det är klart, måste jag specificera vilket jag tycker mig ha vetat och vad som är hundraprocentig odiskutabel fakta så är det bara det med Magnus som faller under den senare.
Citera
2014-06-18, 19:09
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hade jag varit det skulle jag aldrig skrivit ett ord i den här tråden, jag respekterar sekretesslagen.

Tack för svaret, sinfon.
Citera
2014-06-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Du fick svar av Gafflen. Den sista grejen skulle väl vara att hon är psykopat då. Men det är klart, måste jag specificera vilket jag tycker mig ha vetat och vad som är hundraprocentig odiskutabel fakta så är det bara det med Magnus som faller under den senare.

Du sade ju redan för typ fyra-fem år sedan (här) att du visste att hon var psykopat. Det är väl dessutom inte det (att hon kanske är) som är det mest uppseendeväckande, utan det faktum att hon tycker det är något att sträva efter, och att sitta och skryta om i bloggen.
Men många som har mentala problem och är osäkra som personer gillar att snacka om hur empatistörda de är, de tror att det finns en slags status i det.
Citera
2014-06-19, 00:40
Medlem
Tycker att det är lite intressant att hon nu erkänt att hon prostituerar sig samtidigt med detta bråk med Elisa som ju öppet erkänt att hon gjort det. Försöker hon leka Vem var först?
Citera
2014-06-19, 00:49
Medlem
OriginalDolls avatar
Har följt den här tråden till och från en tid.

1. Berny har säkert många bra egenskaper. Det trista är att det inte går lita på eller ta till sig något hon skriver eller delger oss längre

2. Diagnoser är till för att ge kunskap om, både för läkare att patient att hitta en behandlingsform som gör att en människa kan leva ett drägligt liv. Diagnoser är heller ingen exakt måttstock. Både Dsm och icd är trubbiga instrument att använda vid psykisk ohälsa.
Dessutom skiljer sig AS/AST och ADHD från individ till individ. Att jämföra med "min kompis har X diagnos och skulle aldrig göra som Berny/Kalle/Olga etc.

3. DSM V är inte helt färdig med översättningen till svenska. Att saxa nåt ur Wikipedia är alltså ingen tillförlitlig källa.

Det som är sorgligt är att Berny verkar kunna skilja på "rätt" och "fel" rätt ofta, men väljer att göra det som gynnar henne och låter någon annan ta smällen. Den här tråden är lång av en anledning, hon skapar dramatik och provocerar med flit, rätt smart strategi inför kommande bok.

Hon skriver ofta att vi läsare "inte har hela bilden". Min undran är om Berny själv har hela bilden.
Det är SÅKLART att fenomenet skapar "mystik" då.
Citera
2014-06-19, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalDoll
Det som är sorgligt är att Berny verkar kunna skilja på "rätt" och "fel" rätt ofta, men väljer att göra det som gynnar henne och låter någon annan ta smällen. Den här tråden är lång av en anledning, hon skapar dramatik och provocerar med flit, rätt smart strategi inför kommande bok.

Jag tycker att det är ganska uppenbart att hon kan skilja mellan rätt och fel, men väljer att göra fel. Det syns i hennes handlingar genom åren. "Jag ska göra fel för att jag kan". Ungefär så.

Jag tror inte hennes sätt att vara har så mycket att göra med "reklam" för kommande böcker, utan hon bara är sån.
Citera
2014-06-19, 15:16
Medlem
Kardnialvokals avatar
Inte kollat bloggen på någon dag och kollade idag. Alltså LOL åt hennes senaste video- och guppymun-bildkaskad med "kryptiska citat" och den jävla transformerströjan som använts varje dag i typ tre veckor nu. "Alltid ääääälskat Transformers och har suttit i treeeee timmar och skrivit olika transformersnamn och deras betydelse". Jo tjena, säkert Berny, säkert.
Citera
2014-06-19, 16:23
Medlem
OriginalDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Jag tycker att det är ganska uppenbart att hon kan skilja mellan rätt och fel, men väljer att göra fel. Det syns i hennes handlingar genom åren. "Jag ska göra fel för att jag kan". Ungefär så.

Jag tror inte hennes sätt att vara har så mycket att göra med "reklam" för kommande böcker, utan hon bara är sån.

Ja kanske det.
Fråga: När/om boken publiceras - kommer ni läsa den?
Citera
2014-06-19, 20:11
Medlem
donnamanloves avatar
Vad länge det höll med sub-programmet för henne då. Två veckor?
"Klarade inte av att gå dit varje dag". Exakt VAD klarar hon av egentligen? Inte borsta håret, gå till ica, städa, koka makaroner, betala räkningar, slutföra påbörjade saker, tala sanning eller och nu inte heller att gå 7-800 meter om dagen. Det är ju över alla under att hon klarar av att klä på sig själv nu för tiden.
Citera
2014-06-19, 21:18
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Vad länge det höll med sub-programmet för henne då. Två veckor?
"Klarade inte av att gå dit varje dag". Exakt VAD klarar hon av egentligen? Inte borsta håret, gå till ica, städa, koka makaroner, betala räkningar, slutföra påbörjade saker, tala sanning eller och nu inte heller att gå 7-800 meter om dagen. Det är ju över alla under att hon klarar av att klä på sig själv nu för tiden.

Det är dessa saker jag tänker på varje gång någon idiot kallar henne stark. Hon klarar ju ingenting för i helvete, hur stark är man då?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in