Tack för alla tips!
Jag har kollat runt på olika sajter och kollat efter B&B men tycker att kvalitén på sajterna i sig är rätt mediokra. Om man söker efter Bed
and breakfast på en sajt som har detta som huvudsyfte; ska man då specifikt behöva ange att frukost
ska ingå utan tillägg? Så verkar inte alltid vara fallet. Tillämpar man "om det inte står att det ingår så finns det inte" trots att det står under kategorin B&B? Vissa rena hotell verkar ju också klassificera sig B&B. Mycket förvirrande. Jag antar dock att sängkläder alltid ingår (om inget annat sägs) men kanske inte alltid handduk eller fri parkering?
Jag ska prata med några bekanta som är födda och uppväxta i landet men som dock kanske har begränsad egen erfarenhet att resa runt där. Hur frekvent är egentligen små, knappt sökbara B&B av familjär karaktär? Som
inte finns på nätet (= ej sökbara) och som inte annonserar utan som lever på sitt rykte eller på förbipasserande?
Tåg är överlägset men det gäller bara mellan två orter. När man väl är på plats så får man en massa logistiska problem när man vill åka och handla eller besöka platser i närheten. Blir det bil så kommer det att gå i väldigt lugn takt, även om det är ett litet land geografiskt sett så har vi ingen brådska så. Semester, juh! Ska givetvis ta med min GPS. Just nu funderar vi på att åka till Thorne några dagar men det kan vara ett riktigt självmordsuppdrag mitt i semestern!
Som alltid gäller: tidig bokning = bra priser. Har just bokat buss från Stansted -> London (Old Street) med Easybus för ca £9 enkel väg sammanlagt för tre personer. På Thorne gäller halva priset om man bokar nu.