Citat:
Ursprungligen postat av
zoombo
Ja juli r ju semestermnad ven i UK s jag frvntar mig att vissa har stngt eller r bortresta p egen semester. Men som jag har hrt s finns det B&B "i princip verallt", det r bara att ratta runt p vgarna nr det brjar vara dags fr att tnka p refrngen och man kan alltid rkna med att hitta nt. Dremot kanske det komplicerar det hela med att vi r tre? Har man bil s fr man ju en helt annan rrlighet. Det dr med att "sl lger" p ett stlle och utg drifrn knns inte riktigt intressant, grejen med bil r ju just att man kan vara spontan och styra kosan mot det man knner fr. Men visst, ngon slags grovplanering mste vi givetvis gra men s lngt har vi inte hunnit nnu. Att det blir London en svng r helt klart men inte en chans att jag d kr bil! ven fast jag har gjort det i Paris....Vi parkerar nog i nn frort och sen blir det kommunalt fr hela slanten.
Vrst ska tydligen rondellerna vara...men jag vet vldigt lite om bilkrning i UK, allts hur folk kr och om man absolut br vlja en automatvxlad bli nr man r ovan vnstertrafik.
Jag har varit en del i London och vriga Storbritannien. Jag vet av egen erfarenhet att bil inte alltid r det snabbaste eller bsta sttet att ta sig runt dr borta. ven om det sjlvklart r en frdel p landsbygden och i omrden med dlig kollektivtrafik. Sedan r det inte alltid bst med bil heller p andra stt. Det kan vara dyrt med parkering (om man hittar parkering, s att sga), till exempel.
Jag vet inte om rondellerna r vrst. Det som jag har upplevt som vrst (vilket fr vrigt r en bidragande orsak till varfr jag fredrar kollektivtrafiken) r trngseln/trafikmngden. Detta gller framfrallt i stderna och i omrden runt olika stder. Speciellt under rusningstrafik. D kan man verkligen snacka om att fastna i trafiken.
Fr vrigt, jag skulle inte rekommendera att ni tar med er en bil till London. ven om ni parkerar i frorten. D r det bttre att ni till exempel flyger till London, spenderar tid dr och sedan hyr en bil p valfri flygplats. Nr ni r klara med er roadtrip s lmnar ni helt enkelt bara tillbaka bilen p flygplatsen och flyger hem.
Det dr med att B&Bs finns verallt, det r en sanning med modifikation. Visst, det r vanligt frekommande verallt. Men jag har bott p B&Bs p ngra stllen, och d har jag alltid frbokat. Vilket jag har varit glad fr, fr nr jag har kommit dit och checkat in s har jag ftt reda p att det r fullbokat. Hade jag inte frbokat och dykt upp nd s hade jag allts blivit nekad boende just dr. Detta r ngot som ni fr vara beredda p. Speciellt om ni besker platser som lockar till sig mnga turister.