2014-06-18, 12:35
Medlem
TopC4Ts avatar
"Midsommarstången är en fallossymbol och det är fånigt att dansa runt det förtryckande könsorganet varje midsommar"

*Målar en gigantisk vagina på skolväggen* - ALERTA ALERTA!

Måtte detta vansinne ta slut snart.
Citera
2014-06-18, 12:39
Medlem
Incendios avatar
Ibland undrar man om de inte vill tas på allvar så här innan valet....

Jag undrar faktiskt om det inte är Margareta själv som är översexualiserad. Rent krasst är vaginan en kroppsdel som alla andra och att hon sedan gör kopplingen till sex får stå för henne. Jag skulle snarare säga att det inte finns mycket som det är så mycket hysch hysch kring som just det kvinnliga könsorganet. Mer synliggörande i så fall.
Jag tycker också att det är spännande att hon inte talar i generella drag om "könsorgan" istället för enbart vaginor. Men som vanligt är inte snoppar lika "fult".
Jag tycker också att det är väldigt synd att hon har en sådan låg tilltro till ungdomar att hon behöver censurera omvärlden för dem. Att vagina/snoppkonst skulle vara sexuellt ofredande.... då har hon inte sett mycket.

Och börjar hon tala om fängslandet av konstnärer ger jag inte mycket för gnället(som ofta dock är rättmätigt, men inte borde fokuseras på) om hur synd det är om sverigedemokrater som tystas eller talet om att "visst är det okej att avbilda Muhammed som rondellhund, det kallas yttrandefrihet"(vilket det är).
Citera
2014-06-18, 12:42
Medlem
Incendios avatar
Ska väl då tillägga, efter talet om att feminister inte skulle jubla över snoppkonst, joho, det skulle många av oss.
Citera
2014-06-18, 12:46
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Det har inte något med saken att göra. Min flickvän är feminist och tyckte att det var bra att jämföra det med att "killar ritar snoppar överallt". Detta är självklart samma sak som att få ett kommunalt saktionerat målar/kultur-uppdrag.
Skall vi ha kön på skolväggarna? det är frågan man bör ställa sig. Har faktiskt inte ens sett målningen, men hur stor risk hade det varit att någon målade en penis för att stärka män i samhället? Rent principiellt så bör inte kön vara på väggarna i skolor.

Du får det att låta som om målningen är naturalistisk när man snarare måste anstränga sig för att se att det är en vagina
Citera
2014-06-18, 12:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
De har nog insett att de är mer begåvade än de flesta politiker. Annie, Ullenhag, Gudrun och Ohlsson är ju riktiga stolpskott.
I förhållande till denna kvinna är det Nobelprisnivå på de andra.

Uttalanden som detta hör man från just muslimska totalitära stater.
Ingen skillnad på detta och Muhammedteckningarna som SDarna skrek som stungna grisar mot de protesterande troende som krävde att de ansvariga skulle straffas.

Men nu helt plötsligt går det bra att straffa och ge repressalier mot en konstnär.
Nu går det jättebra...
Faan, 95% av er är ju bara rena byfånar.
Citera
2014-06-18, 12:57
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopC4T
"Midsommarstången är en fallossymbol och det är fånigt att dansa runt det förtryckande könsorganet varje midsommar"

Antar att det är konstnären som tillskrivs detta citat med en direkt felaktigt tolkning av midsommarstången. Föga förvånande så kommer teorin om att midsommarstången skulle vara en "fallossymbol" ifrån juden Sigmund Freud ursprungligen. Freud som var besatt utav kön.

Midsommarstången representerar förmodligen världsträdet Yggdrasil (Irminsul).
Citera
2014-06-18, 13:06
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Skall vi ha kön på skolväggarna? det är frågan man bör ställa sig.

Nej, det är inte huvudfrågan. I grunden är det en yttrandefrihetsfråga, och frågan som man bör ställa sig är om det är rätt väg att gå att fängsla konstnärer och personer som uttrycker sig missbehagligt enligt staten och lobbygrupper. Min syn är att det är fullständigt horribelt att överhuvudtaget tänka tanken att personer skall fängslas för deras konst, oavsett om konsten smädar Muhammed eller föreställer en vagina, eller för sina åsikters skull.
Citera
2014-06-18, 13:07
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Antar att det är konstnären som tillskrivs detta citat med en direkt felaktigt tolkning av midsommarstången. Föga förvånande så kommer teorin om att midsommarstången skulle vara en "fallossymbol" ifrån juden Sigmund Freud ursprungligen. Freud som var besatt utav kön.

Midsommarstången representerar förmodligen världsträdet Yggdrasil (Irminsul).
Det är ju bara fria spekulationer och fritt tyckande från Jonas Engman som du påtalar och läser man hans argumentation kring ämnet så framkommer det ju att man har ingen pejling om antingen eller. Så det kan ju vara vilket som.

https://blogg.svt.se/debatt/2012/06/24/midsommarstangen-ar-ingen-fallossymbol/
Citera
2014-06-18, 13:12
Medlem
Så nu ska Poseidon på Götaplatsen tas ner. Och alla statyer med synliga manliga könsorgan. Och alla nakna kvinnoskulpturer ska tas ner. Små nakna runda änglar med små snoppar ska målas över.

Var grå gränsen? Midsommarstången kanske ska förbjudas och de som har en ska kastas i fängelse?
Citera
2014-06-18, 13:24
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Så nu ska Poseidon på Götaplatsen tas ner. Och alla statyer med synliga manliga könsorgan. Och alla nakna kvinnoskulpturer ska tas ner. Små nakna runda änglar med små snoppar ska målas över.

Var grå gränsen? Midsommarstången kanske ska förbjudas och de som har en ska kastas i fängelse?
Jupp nu hör vi ropet över takåsarna: Jimmie Åkesson O'akbar!!! från de nya SD-talibanerna...
Vilka clowner...
Citera
2014-06-18, 13:29
Bannlyst
Så löjligt. Läste någonstans att en tjej kände sig kränkt för att någon hade ritat en penis på en stol och den var hon tvungen att sitta på..
Visserligen håller jag med om att det ritas kukar överallt i skolorna och det har även jag gjort men anledningen till att man gör det är för det är lätt att rita en. Två bollar och en avlång sak så är det klart. En vagina har ju bra mycket mer saker på sig med klitoris,blygdläppar och allt därtill.
Citera
2014-06-18, 13:33
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Verkar inte som att ML sett målningen ens. Inte heller någon här i tråden. Isf hade ni sett att det krävs var mycket mer att få det till vara en vulgär fittbild än något annat så abstrakt som den är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in