2014-06-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
sixteenth chapel
Vad du inte förstår är att fittan på skolväggen är del av ett medvetet projekt för att attackera barnen i en miljö där dom inte kan komma undan, målet är att dom ska bli som du.

Självklart är det en dålig idé att censurera och fängsla konstnärer. SD-tanten är förvirrad. Hon borde istället föreslå avrättning för dom som leder projektet och ger skattepengar till konstnären, fast tyvärr så är hon demokrat och lagom svensk så det blir bara en förvirrad åsikt.

Som påpekats tidigare i tråden: SD är inte bra. Inte ens när VPK-Lars börjar prata om 30-talet kan dom smasha in den upplagda bollen.
Citera
2014-06-18, 10:04
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg
Vad du inte förstår är att fittan på skolväggen är del av ett medvetet projekt för att attackera barnen i en miljö där dom inte kan komma undan, målet är att dom ska bli som du.

Självklart är det en dålig idé att censurera och fängsla konstnärer. SD-tanten är förvirrad. Hon borde istället föreslå avrättning för dom som leder projektet och ger skattepengar till konstnären, fast tyvärr så är hon demokrat och lagom svensk så det blir bara en förvirrad åsikt.

Som påpekats tidigare i tråden: SD är inte bra. Inte ens när VPK-Lars börjar prata om 30-talet kan dom smasha in den upplagda bollen.

Jag tycker det är upp till kommunen och skolan huruvida dom vill ha en sådan målning. Inget som det ska lagstiftas om, och absolut inte att konstnärerna ska fängslas för det. Sen tror jag knappast att det är ett drag i en enorm konspiration som du verkar tro.

Har dom inga problem med att ha snoppar på statyer i skolan tycker jag inte dom borde ha problem med en målning av en vagina.
Citera
2014-06-18, 10:15
Medlem
Inte första gången hon klantar sig. Lär inte vara sista gången, heller. Tur hon är släkt med Jimmie annars hade hon inte kommit någonstans i livet.
Citera
2014-06-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Folk härinne verkar korkade. Jag tror de flesta härinne inte ens har set verket.

http://www.halmstad.se/upplevagora/2013/nationelltmediafokuspasondrumsskolansgraffitikonst .10245.html
Såg inte alla bilder ut så på 60-70-talet? Det enda som saknas är cannabisbladet. Det ser väl inte direkt arabiskt ut heller...

Måla dit en kuk på personen med nätstrumpor så blir det mer tidstypiskt för vår tid.
Citera
2014-06-18, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Berätta var du jobbar så ska jag komma dit och rita vaginor på väggarna. Sedan får vi se om det blir moralpanik.
Vad är det du inte fattar din dumme jävel? Kommunen BESTÄLLDE konstverket.

Hur som den som röstar på SD är ju dum, och detta förslag visar vilken klass det israelvänliga och svenskfientliga nepotismpartiet håller.
Citera
2014-06-18, 11:07
Medlem
zergrushs avatar
Uppfriskande att se här i tråden se vilka åsikter som fortfarande, efter en 80-60 år, står sig högst livskraftiga.

Mycket prat om fängelsestraff och avrättning hit och dit... för ett konstverk?
Citera
2014-06-18, 11:10
Medlem
Kurt1s avatar
Fittmotiv på skolor är ett dumt motiv. Omdömeslöst. Däremot kanske just fängelsestraff inte är det rätta, men den ansvarige borde allt avskedas.
Citera
2014-06-18, 11:14
Medlem
Diamondgrits avatar
Det som borde vara straffbart är väl att hyra in nån som ritar fittor på väggarna?
Citera
2014-06-18, 11:53
Medlem
Vindhlers avatar
Maktfullkomliga politiker vars enda instinkt på saker de ogillar är att med statligt våld dela ut repressalier har vi tillräckligt av i det här landet. Det är en skrämmande utveckling, yttrandefriheten är bara en chimär i nuläget, vi vet att Dan Park har fängslats för sin konst och det höjs allt högre röster om att yttrandefriheten skall inskränkas mer och mer. Nyligen dömdes Nordfront.se:s redaktör till fängelse för hets mot folkgrupp (tankebrott). Att SD genom Margareta Larsson vill fortsätta på den nuvarande vägen mot mer statliga repressioner mot oliktänkande är mycket illavarslande men dessvärre inte förvånande, givet partiets fullständiga haveri.
Citera
2014-06-18, 12:11
Medlem
thewellovedones avatar
Jag har aldrig förstått mig på konstmoralism. Jag är vansinnigt kritisk mot både massinvandringen till Sverige och förintandet av den svenska etniska kulturen men samtidigt har jag aldrig förstått mig på grejen med detta närmast hysteriska motstånd mot till exempel graffittin som ni i Stockholm har, här i Malmö har vi lagliga väggar och det fungerar bra.

Margareta Larssons uttalande om att fängsla konstnärer som gör avbilder av det kvinnliga könsorganet är trams och det kommer inte att få mig att ens överväga att lämna Sverigedemokraterna för SD är det enda partiet som INTE har islamisering av Sverige och utrotandet av svenska folket och svensk kultur på sin agenda.

För övrigt : Vaginamålningen på skolväggen är faktiskt ganska snygg faktiskt
Citera
2014-06-18, 12:21
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Vaginamålningen på skolväggen är faktiskt ganska snygg faktiskt

Det har inte något med saken att göra. Min flickvän är feminist och tyckte att det var bra att jämföra det med att "killar ritar snoppar överallt". Detta är självklart samma sak som att få ett kommunalt saktionerat målar/kultur-uppdrag.
Skall vi ha kön på skolväggarna? det är frågan man bör ställa sig. Har faktiskt inte ens sett målningen, men hur stor risk hade det varit att någon målade en penis för att stärka män i samhället? Rent principiellt så bör inte kön vara på väggarna i skolor.
Citera
2014-06-18, 12:26
Medlem
Margareta tar i alldeles för hårt. Men tycker inte hon är helt ute och cyklar.

Tycker inte de ska vara något som kan likna kön på väggarna i skolan.

Som några sagt, hade någon manlig konstnär satt upp penisliknande målningar på väggarna i en skola hade det blivit ett JÄVLA liv. Feministerna skulle ju bli helt rabiata. Upprörda föräldrar skulle terror ringa rektorn och den där målning hade försvunnit illa kvickt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in