2014-06-18, 00:49
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Hör du, din smutsiga jude. Läste du tråden innan du skrev ditt förutsägbara skitinlägg?
Hahaha, man skulle väl kunna kalla det här ett alldeles utmärkt och representativt infall från "M. Larsson"-lägret?
Citera
2014-06-18, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riltej
Är detta hennes sätt att ta avstånd från Dan Park?
Nej, hon gjorde verk av den typen innan Dan Park riktigt kom upp till ytan.

Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Väggar i skolor är väl dock inte "laglig plats" för målningar rent generellt. På skolan där jag jobbar skulle vaktmästaren få jobba övertid om någon målade kukar och vaginor på väggarna. Vad jag minns av då jag gick i skolan så var det snarast en mobbingtaktik att rita könsorgan på skåpen. Då var det idioter till elever som höll på, nu är det konstnärer påhejade av fullkomliga idioter till politiker.
Om det målas på beställning så är det ju lagligt. Jag vet inte vad det är du svamlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Har redan stört mig på att kommunen beställde målningen väl medveten om vad Falkholt brukar göra för konst för att sen ångra sig.
Antingen hade de i det fallet inte gjort sin research eller så hade personen som tagit beslutet gjort det på egen hand. De borde ha varit medvetna om konstnären de valde och de får skylla sig själva att de valde den mest ljusvana graffitikonstnären i Sverige trots att det faktiskt finns gott och gott om andra graffitikonstnärer som skulle ha gjort ett bättre och ett mer "accepterat" verk.
Senast redigerad av cay 2014-06-18 kl. 00:58.
Citera
2014-06-18, 01:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag tror aldrig jag skrattat så mycket som åt Åkessons svärmor. Är hon riktigt kurant eller frireligiös? Vad är hennes problem egentligen kan man fråga sig. Snacka om en plump i protokollet och detta tillåter SD?

Citera
2014-06-18, 01:14
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Yttrandefriheten måste absolut bevaras och gärna utökas, men om det handlar om antagonister till SD som vill göra det, så skall de spärras in i fängelse.

SD-anhängarna ryggdunkar åt förslaget. Vad hade reaktionen varit om det var en vänsterpartist som motionerade om att införa fängelsestraff för nationalromantiska målningar, hade den personen då mött samma medhåll här bland SD-killarna?

Det har vi ju redan, hört talas om hets mot folkgrupp?
Citera
2014-06-18, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Bra att människor som Margareta Larsson uttalar sig offentligt.
Ger ju hopp till alla ungdomar som känner en hopplöshet inför arbetslivet.

Hur korkade de än är så vet de nu att de är långt mer begåvade än SDs riksdagskvinnor.

De har nog insett att de är mer begåvade än de flesta politiker. Annie, Ullenhag, Gudrun och Ohlsson är ju riktiga stolpskott.
Citera
2014-06-18, 04:54
Medlem
Jag förmodat att Lars Ohly m fl ylade lika högt för några månader sedan när detta skedde?

http://www.expressen.se/nyheter/tutt-tavlan-som-fick-talmannen-att-se-rott/
Citera
2014-06-18, 05:08
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Frågan är om ung vänster vågar ge Margareta sitt feministpris nu när Lars Ohly sagt sitt...annars borde hon ligga bra till med tanke på förra årets pristagare.
Men det kanske krävs mer i år eller lite "nytänk"...
http://ungvanster.se/2013/03/08/ung-vansters-10e-feministpris-gar-till-astrid-johansson/
Ung vänsters motivering:
Kvinnor förväntas dagligen acceptera sexuella trakasserier och hot, inte låtsas om dem eller skratta åt dem. Ofta tigs feministiska frågor ihjäl i samhällsdebatten, men det som känns in på bara skinnet kan inte ignoreras. Astrid Johansson är en av många vardagshjältar som genom sin kamp mot en sexistisk väggmålning på sin skola, visat att en gnista kan starta en löpeld. Astrids mod och systerskap inspirerar. Ung Vänsters feministpris går i år till Astrid Johansson.
Och här finns den "sexsistiska" konsten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16148586.ab
Någon som tror dom unga stenkastarna är villiga att belöna Margaretas initiativ, eller att aftonbladet ger henne en hyllningsartikel?

men alltså, ok, du är för puckad för att känna till vad "sexistisk" betyder. grattis!
Citera
2014-06-18, 06:13
Medlem
Klosss avatar
Citat:
-Med tanke på den översexualisering som råder och att sexvanor är något som det görs politik av så tycker jag att man borde sitta i fängelse för sexuellt ofredande av minderåriga om man som konstnär målar vaginor på väggarna i skolan, sade Larsson.
Hon har helt jävla rätt! Dessutom utmärkt att hon formulerar sig på ett sätt som sticker ut.
Citera
2014-06-18, 06:26
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Folk härinne verkar korkade. Jag tror de flesta härinne inte ens har set verket.

http://www.halmstad.se/upplevagora/2013/nationelltmediafokuspasondrumsskolansgraffitikonst .10245.html

Förutom att den såg ut som skit så måste man verkligen anstränga sig för att se någon vagina i den! Nu får nog Fru Larsson hålla käft och tänka klart innan hon värper ut fler uttalanden.

Citat:
Ursprungligen postat av gwpersson
Jag förmodat att Lars Ohly m fl ylade lika högt för några månader sedan när detta skedde?

http://www.expressen.se/nyheter/tutt-tavlan-som-fick-talmannen-att-se-rott/
I det fallet kunde ju feminister eller muslimer känna sig obekväma, då blir det svårt att säga emot.
Senast redigerad av daym 2014-06-18 kl. 06:30.
Citera
2014-06-18, 06:57
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Förutom att den såg ut som skit så måste man verkligen anstränga sig för att se någon vagina i den! Nu får nog Fru Larsson hålla käft och tänka klart innan hon värper ut fler uttalanden.

Det är väl den här bilden det handlar om?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5760063

Måste erkänna att jag inte hade tittat på den ordentligt. Såg inte fötterna, benen och rumpan första gången. När man ser den på rätt sett, i sin helhet, är den faktiskt ganska köttig.

Fin bild, men kanske inte lämplig på en skola. Kommunen har vad jag har hört heller inte betalt för den, då de först ville godkänna den.

Fortfarande idiotiskt uttalande av Margareta Larsson.
Senast redigerad av Reymont 2014-06-18 kl. 07:43.
Citera
2014-06-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hon har helt jävla rätt! Dessutom utmärkt att hon formulerar sig på ett sätt som sticker ut.

Hon har helt jävla fel. Hon är en rabiat SD-kärring som försöker få lite uppmärksamhet. Vi ändrar inte attityden till könsorganen genom att förbjuda dem.
Citera
2014-06-18, 09:26
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Så att måla könsorgan på väggarna i en byggnad där ungarna enligt lag samt deras egna framtid är tvingade att närvara är inte ett sexuellt ofredande? Skulle du uppskatta det på din arbetsplats? Om inte, varför ska ungarna tvingas göra det? Skulle vaginor uppskattas på kyrk och moskeväggar? Varför är skolan föremål för alla sociala misslyckade projekt.

Ah.. Jäkla tur att det inte finns några nakenmålningar i kyrkan. Fast vänta nu, Här fanns det ju faktiskt en. När jag tänker på det är det ganska många målningar av adam och eva som varit nakna. Fan Michelangelo målade en nakenbild i taket på sixteenth chapel, jäkla tur att han inte gjorde det idag då hade du kanske velat låsa in honom på livstid.
Det är också många målningar som är nakna på rätt många arbetsplatser. Testa att gå in i en konsthall någon gång, det är nästan alltid åtminstone någonting som relaterar till nakenhet.

En liten rolig sidoberättelse är att när någon satte upp träpanel runt nakenstatyn framför Nicolai skolan i Nyköping tog dom ner panelen. Men vi antar väl att SD-kvinnan tycker att vi omedelbart ska ta ner samtliga statyer, målningar mm som porträtterar nakenhet, åtminstone i det offentliga rummen.

Edit: Glömde länka till artikeln om träpanel runt statyn.
Senast redigerad av Inanis 2014-06-18 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in