2014-06-17, 20:55
Medlem
Det är ju samma sak med Creeds 'Royal exclusives'. Svinigt dyra.

F ö, vilka andra Creed gillar ni? Ex. Erolfa, Royal Water, Bois du Portugal, etc?
Citera
2014-06-17, 21:23
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det är ju samma sak med Creeds 'Royal exclusives'. Svinigt dyra.

F ö, vilka andra Creed gillar ni? Ex. Erolfa, Royal Water, Bois du Portugal, etc?

Erolfa är fin, har funderat på att köpa en flaska av den under en längre tid men det har dykt upp annat emellan. Bois du Portugal och Royal Water är inga favoriter, känns daterade och inga dofter som passar mig. Kanske gör ett nytt försök med Bois du Portugal när jag passerat 50 år För det känns verkligen som en mogen doft. Himalaya och Original Vetiver är också rätt bra men även rätt säkra dofter och därför lite småtrista. Vet inte om jag tycker de är värda Creed-priser direkt. Möjligen Original Vetiver då som jag tycker är den trevligaste av de två. Nuvarande favorit förutom de gamla vanliga (VIW, MI, SMW, GIT m.fl.) är Jardin d'Amalfi vilken jag kommer att använda en hel del i sommar.
Citera
2014-06-17, 21:50
Medlem
irrblosss avatar
Jag äger följande Creed-dofter:
GIT, Himalaya, Aventus, Royal Oud, Tabarome, Bois du Portugal, Millesime Imperial och Windsor. Av dessa använder jag bara Aventus, Tabarome och GIT. Lär även använda Royal Oud en hel del till hösten/vintern, ska även testa den lite svalare sommardagar. Himalaya gillar jag inte alls, varken hantverket eller hur den doftar. Millesime Imperial funkar inte så bra på min hud, älskar toppnoterna, men de försvinner så snabbt och det blir bara sötsliskig ambra kvar. Bois du Portugal är fint hantverk, men svår att bära om man inte är äldre herre . Windsor är riktigt fin ibland, men kan också bli väldigt konstig vissa dagar. Har den mest för att dofta ur flaskan lite då och då .
Citera
2014-06-18, 08:58
Medlem
irrblosss avatar
Tog ett halvt spray Royal Oud på bröstet idag - tycker den doftar väldigt likt Tobacco Vanille nu efter ett par timmar, fast inte alls lika tung. Ändå ingår varken tobak eller vanilj i de officiella noterna. Underbar doft hur som helst .
Citera
2014-06-18, 09:05
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tog ett halvt spray Royal Oud på bröstet idag - tycker den doftar väldigt likt Tobacco Vanille nu efter ett par timmar, fast inte alls lika tung. Ändå ingår varken tobak eller vanilj i de officiella noterna. Underbar doft hur som helst .

haha nu när du säger det så måste jag hålla med! Det luktar väldigt likt TV, men lite kryddigare.
Citera
2014-06-18, 09:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
haha nu när du säger det så måste jag hålla med! Det luktar väldigt likt TV, men lite kryddigare.
Andra dofter den även påminner om mer eller mindre är Gucci PH II (fast tack och lov utan piementon) och Egoiste.
Citera
2014-06-18, 13:40
Bannlyst
Vad rekommenderar ni för en flaska runt 250kr helst 50ml som present? herr.
Citera
2014-06-18, 14:17
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Modric-

För det priset.

http://www.nordicfeel.se/kategori/for-honom/doft/all-doft/burberry-london-for-men-0297

Doftar lite kryddigt. Passar på jobbet och på kvällen, ingen direkt festparfym eller något man har när det är 25 grader sol ute.
Citera
2014-06-18, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Modric-

Versace Eau Fraiche Man, EdT, 50 ml 299kr

http://www.parfym.se/parfym/versace/versace-eau-fraiche-man-edt
Citera
2014-06-18, 18:00
Medlem
Beerzuuls avatar
Är 400:- ett bra pris för 50 ml Creed Aventus?
Citera
2014-06-18, 18:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Om man vill ha fejk-Aventus så låter det bra. För det första kommer Creed aldrig i 50 ml-flaskor och för det andra låter det alldeles för billigt. Även om man hade en begagnad Aventus med 50 ml kvar så hade det varit väldigt billigt.
Citera
2014-06-18, 18:23
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul

Är det splitt så är det ju helt klart värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in