2014-06-17, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Har ni tänkt att göra den innan? Lena skrev till mig att det kommer ordnas i början av utbildningen, alltså att man kan göra den ihop med andra då. Men jag förstår inte, ligger det inte både i skolan och elevens intresse att man _vet_ att man klarar den innan utbildningen börjar? Inte för att jag är orolig över den biten men ändå, tycker det låter konstigt.
Personligen så ville jag ha alla papper klara innan jag tar tjänsteledigt från det befintliga jobbet och söker boende på annan ort, skulle ju vara surt att åka till Mjölby bara för att få vända pga ex ett flimmer på ekg eller några fel på hör- eller syntestet.
Citera
2014-06-17, 07:21
Medlem
Geflebockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Har ni tänkt att göra den innan? Lena skrev till mig att det kommer ordnas i början av utbildningen, alltså att man kan göra den ihop med andra då. Men jag förstår inte, ligger det inte både i skolan och elevens intresse att man _vet_ att man klarar den innan utbildningen börjar? Inte för att jag är orolig över den biten men ändå, tycker det låter konstigt.

Ja alltså om du har tid och pengar att göra läkarundersökningen innan så är det bara att köra! Som du själv säger, för din egen skull om inte annat!

Och grattis till en plats på utbildningen!
Citera
2014-06-17, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geflebocken
Näää det skippar jag helst om det går... jag går ju redan på utbildningen!
Hur löste du det med boende? Finns det några studentlägenheter eller rum i närheten?
Citera
2014-06-17, 07:52
Medlem
Citat:
Näää det skippar jag helst om det går... jag går ju redan på utbildningen!
Om det nu är i Mjölby du studerar, förresten.
Citera
2014-06-17, 13:44
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncertainfuture
Att du gick vidare ändå var något som stod på datorn eller som du informerades om i efterhand? Sista gången jag tog testet fick man svaret på datorn om man gick vidare eller ej direkt efter testerna.

Det var andra som blev underkända med endast ett NEJ:

Jävligt surt om de ändrat sig i efterhand och lättat på kraven när de insett att testerna är för svåra.

Först fick jag ett automatiskt mejl från TCC, att jag inte gått vidare. Sen så tror jag testledaren gick in och ändrade för fick ett nytt mejl några minuter senare med ett grattis att jag gått vidare. Kändes ganska avslappnat på testerna nästan som att det inte var så viktigt. Av 10 stycken tror jag 8 gick vidare kanske börjar bli panik att fylla platserna . Nåja alla måste fixa psykologen ändå så.
Citera
2014-06-17, 14:44
Medlem
DownToTheMoons avatar
När jag gjorde testerna så failade tyvärr 8 av 10 inklusive mig själv. Känns som de medvetet gjort väldigt svåra tester...
Citera
2014-06-17, 15:46
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownToTheMoon
När jag gjorde testerna så failade tyvärr 8 av 10 inklusive mig själv. Känns som de medvetet gjort väldigt svåra tester...
Gjorde du iår?
Citera
2014-06-17, 15:59
Medlem
DownToTheMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Gjorde du iår?

Det kan man säga, jag sitter nämligen på tåget på väg hem ifrån Hallsberg.

Det som känns mest surt var att jag misslyckades inte pga att jag svarade fel, utan att jag tänkte flera gånger och åkte ut helt enkelt på att jag var för långsam
Citera
2014-06-17, 16:14
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownToTheMoon
Det kan man säga, jag sitter nämligen på tåget på väg hem ifrån Hallsberg.

Det som känns mest surt var att jag misslyckades inte pga att jag svarade fel, utan att jag tänkte flera gånger och åkte ut helt enkelt på att jag var för långsam
Kan du berätta lite vad det kom på provet? Typ? Liknande hemtesten?
Citera
2014-06-17, 16:23
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Det har för fan skrivits ett flertal gånger i denna tråden exakt vad som kommer på urvalen.
Citera
2014-06-17, 16:57
Medlem
DownToTheMoons avatar
Citat:

Från tidigare inlägg:
1. Ord
2. Talföljd
3. 3.1 Du får en figur och sen ska du tänka hur den ser ut när den blivit ihopvikt. 3.2 Tänk dig en kvadrat sen har de tagit bort en bit och du ska hitta vilken bit som passar in.
4. Man får en bild och sen ska man hitta exakt samma bland 4 alternativ
5. Markera samma markerade siffra i andra spalten (samma som på datorn)

Tänk på att de letar snabba och rätt beslut inte bara rätt beslut, så välj det alternativet som känns rätt vid första överblicken och gör inga långa analyser.
Lycka till o skriv gärna hur det gått
Citera
2014-06-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ja alltså om du har tid och pengar att göra läkarundersökningen innan så är det bara att köra! Som du själv säger, för din egen skull om inte annat!

Och grattis till en plats på utbildningen!

Är det billigare om man gör det ihop med andra på skolan, det som dom organierar där, tror du? Är rätt säker på att jag klarar dom men skulle ändå vara tryggt att veta. Blir ju endel onödigt jobb om man åker ut när utbildningen börjat, även om jag inte har ett jobb att säga upp mig ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in