Avtech
Medivir
Easyfill
Safe at Sea
Starbreeze
Sivers
Sålde av 30% Avtech idag med 70% vinst, låter resten ligga och invänta ännu ljusare framtid. Starbreeze och Medivir drar in mängder med pengar och kassorna lär se fina ut framöver och kanske utdelning.
Safe at Sea har potentiellt riktigt stora affärer framför sig. Bra publicitet och mycket gratis goodwill när det handlar om saker som räddar liv. Företaget har lämnat förhoppningsstadiet och plaskar väl i gröna siffror enligt VD.
Easyfill's produkter kan bli hur stora som helst och säljs redan. Tror verkligen långsiktigt på produkterna och även om VD:n har "speciella" PM, så kommer det här bli bra.
Ericsson-"avknoppningen" Sivers har fått igång sin produktion, och jag tror det kommer handla om stora summor framöver, förhoppningsvis i höst/slutet av året iallafall. Kanske gick jag in lite för tidigt igen i aktien, men nu får den ligga.
Min stora akilles-häl är ju att inte ha tålamod och sälja förtidigt. Jag har lyckats sniffa fram så otroligt många "dubblare" och 50%:are sen jag började med aktier i Augusti 2013. Har dock haft som vana (förutom Starbreeze då

) att lämna precis innan det dragit iväg.