Var det F! eller MP som ville att ingen skulle ha mer än 15 minuters cykelavstånd till jobbet? Hahaha. Spelar ingen roll, de är samma sak. Feminism, fri invandring, höjda skatter, nerlagt försvar och skrotad kärnkraft är något båda vurmar för. Tänk om F! får 4% och det blir F!, V, MP och S i höst. Eller tror ni S skulle ty sig till M? :P
Människor i Sverige är så lättpåverkade och rädda för konflikter. Man vill verka god och itne sticka ut. Tyck som alla andra. Om fler tycker så, då är det RÄTT. Om media tycker så, då är det RÄTT. De förstår inte att medierna har en agenda att följa. Medierna fostrar vårt folk. Jag ser medierna som de största bovarna. De har satt press på politikerna under en väldigt lång tid, ingen vågar tycka annorlunda.
Om svenska folket hade haft lite känsla av kritiskt tänkande så hade de ryggat inför en värld där ALLA tycker likadant. Där det rätta tänkandet bestäms av media och våra politiker. Våra politiker är där för vår skull, vi är inte här för deras. Folket borde vara misstänksamma mot politiker som inte vill diskutera vissa saker och tysta folk som tar upp problem inom vissa områden. Likadant med media som gör likadant. Men nej.
Mp har varit medias gulleparti under lång tid, nu börjar vi se att det fungerar. Folket köper det. Precis som de köper F!'s politik. För fyra år sedan var de ett promille-parti. Nu fick de över 5% i EU-valet. Skrämmande.
Hade Hitler kommit till sverige och sagt prutt och bjudit på choklad så hade svenskarna varit nazister idag.
Angående MP's siffror i undersökningarna. Det är bara undersökningar. MP är ständigt överskattade i dessa. SD är ständigt underskattade. Detta är fakta. Om någon ringde och frågade vad jag skulle rösta på så skulle jag säga MP eller F!.... för att sedan se på chocken i valet i september