• 1
  • 2
2014-06-15, 12:22
Medlem
Såg en artikel nyss på aftonbladet där rubriken löd så. (kan ej länka är på mobil). Aftonbladet har massa artiklar som handlar om att jämställdhet behövs, men nu vill dom att män ska betala på daten. Jag blir lite förvirrad, hur vill man ha det egentligen?
Citera
2014-06-15, 12:25
Medlem
DrDeathAnianssons avatar
Enligt Magdalena Ribbing ska mannen bara betala om han bjuder ut henne, om man gemensamt kommer överens om aktivitet eller middag ska man enligt henne INTE betala för dejten! Är det någon jag har förtroende för gällande vett och etikett är det Magdalena Ribbing.
Citera
2014-06-15, 12:28
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Såg en artikel nyss på aftonbladet där rubriken löd så. (kan ej länka är på mobil). Aftonbladet har massa artiklar som handlar om att jämställdhet behövs, men nu vill dom att män ska betala på daten. Jag blir lite förvirrad, hur vill man ha det egentligen?

Det är Hollywoodfrun Gunilla Persson som tycker det, inte aftonbladet.
Vilket vilken idiot som helst fattar eftersom texten står under hennes bild.

Senast redigerad av cammo 2014-06-15 kl. 12:32.
Citera
2014-06-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDeathAniansson
Enligt Magdalena Ribbing ska mannen bara betala om han bjuder ut henne, om man gemensamt kommer överens om aktivitet eller middag ska man enligt henne INTE betala för dejten! Är det någon jag har förtroende för gällande vett och etikett är det Magdalena Ribbing.

Det är väl ganska självklart. Om man vill ligga får man betala. Om dejten är en "gemensam aktivitet" så blir det nog inget ligg i vilket fall.
Citera
2014-06-15, 12:30
Medlem
Citat:

Hur kommer man "gemensamt överens" ? Vad betyder det ens? Förstår inte ditt språk.
Citera
2014-06-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo

Guld att du delar plusartikeln! eloge till dig.

Men aftonbladet postar ju artikeln. Menar du att aftonbladet publicerar artikeln för att exponera någon slags inkompetens hos hollywoodfruar?
Citera
2014-06-15, 12:36
Medlem
DrDeathAnianssons avatar
Citat:
Hur kommer man "gemensamt överens" ? Vad betyder det ens? Förstår inte ditt språk.
Gemensamt betyder att du och tjejen kommer överens tillsammans om att käka ute och vart ni ska äta, till skillnad från om du frågar om hon vill äta med dig på Esperanto vid ett specifikt datum.

Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Vilket vilken idiot som helst fattar eftersom texten står under hennes bild.
Ingen man med självrespekt skulle bjuda ut en loser som Gunilla Persson.
Senast redigerad av DrDeathAniansson 2014-06-15 kl. 12:38.
Citera
2014-06-15, 12:38
Medlem
Citat:
Gemensamt betyder att du och tjejen kommer överens tillsammans om att käka ute och vart ni ska äta, till skillnad från om du frågar om hon vill äta med dig på Esperanto vid ett specifikt datum.

Men någon måste ju ha kommit på ideen att käka ute?
Citera
2014-06-15, 12:45
Medlem
Väldigt grisig intervju också. Journalisten frågar något i stil med "så pengar är viktigare än kärlek?". Typisk skambeläggning, eller "härskarteknik".
Citera
2014-06-15, 13:53
Medlem
Citat:
Väldigt grisig intervju också. Journalisten frågar något i stil med "så pengar är viktigare än kärlek?". Typisk skambeläggning, eller "härskarteknik".
Välkommen till journalistik á 2014. När det inte finns något intressant att skriva om så blir det oftast skräp.
Citera
2014-06-15, 14:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja, vett och etikett - om du bjuder ut någon så betalar du, det spelar inte någon roll om du är man eller kvinna, den om bjuder betalar.
Är man inte utbjuden/bjuden så betalar var och en sig själv. Svårigheten där är snarare om den ena vill betala (envisas trots att den andra försökt avböja)- att avvisa utan att bryta mot etikett/få den andra att känna sig fel.
Citera
2014-06-15, 17:08
Medlem
Citat:
Men någon måste ju ha kommit på ideen att käka ute?

"Jag skulle vilja bjuda dig på middag en kväll, vad säger du om det?" betyder att den som frågar, betalar.

"Ska vi gå ut och äta någon kväll?" betyder att den som frågar är intresserad av att få spendera lite tid med en i avskildhet och vill veta om man känner likadant. Det handlar inte om att bjuda, det handlar om att skapa möjligheten att lära känna varandra närmare och se hur det känns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in