Citat:

Ursprungligen postat av 
zanderman

Jag försökte ställa samma fråga tidigare i tråden men då blev Mrs Magoo helt skogstokig .. jag spekulerade helt enkelt precis som du - i graden av brottet, att det säkerligen kan vara något mycket större än polisen har velat avslöja än. Visserligen kan det ju vara som andra påpekat också, bara träning för NI eller något sådant.
Faktum kvarstår att det är första gången någonsin NI har gjort något sånt här, och om inte det får diskuteras i tråden eller spekuleras om varför så vet jag inte vad.

Mrs Magoo kan du nog lämna därhän, otalet är numera de trådar personen kommer in i och vill domdera. Så med den användaren på ignore kan jag skriva ganska fritt. 
Största problemet är nog att det handlar om en i sin sak driven teknisk person. Det vill säga han har sina hobbys och kan dölja dom. Jag vet själv hur jävla paranoid jag var med mitt första konto här på Flashback för sisådär tio år sedan. Det var inte bara kryptering av datorn det handlade om, utan jag hade även listat ut en lösning där datorn skulle stängas av automatiskt om fel lucka öppnades. (Tusen tack elprogrammet för det)
Med det sagt och med några lästa förundersökningsprotokoll i bagaget där jag inte förfärats men mer undrat över varför det ska vara så svårt att leta rätt på bevis i iphones exempelvis. Så kan jag tänka mig ett scenario där man sänder in nationella insatsstyrkan för att göra jobbet där polisens tekniker faller kort.  Med det sagt, en smula extremt gjort, men om det är det som krävs för att säkra bevis så är jag helt för saken.