2014-06-15, 02:50
Medlem
Quipus avatar
Fittigt dåligt käk återfinns i norrköping. Ännu värre i bulgarien och absolut värst i moldavien. Ni som tror det är dåligt käk i Finland; dra åt helvete töntar
Citera
2014-06-15, 02:51
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Försök koka ned en Såsjävel i en satans tryckkokare.

Vi löste problemet med att anställa en hushållerska.
LOL

Den var bra.
Citera
2014-06-15, 03:18
Medlem
Gidalezus avatar
Sverige, nästan allt kommer ifrån andra kulturer. Jag har tänkt på en grej, det kanske inte hör till ämnet men ni som är emot all invandring, äter ni potatismos och pankakor varje dag eller? Äter ni inte Pizza, kebab, falafell?
Citera
2014-06-15, 03:25
Medlem
Gidalezus avatar
Ni kan se det från den ljusa sidan, ni skulle inte haft den matkulturen idag i Sverige ifall invandrarna inte fanns. Ni skulle nog äta gröt 5 gånger om dagen eller någon jävla kyckling sallad med bearnais sås. Jag gillar att det finns mat i Sverige från alla kulturer men ni själva Svenskar kan fan inget om mat, tyvär.
Citera
2014-06-15, 03:46
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidalezu
Ni kan se det från den ljusa sidan, ni skulle inte haft den matkulturen idag i Sverige ifall invandrarna inte fanns. Ni skulle nog äta gröt 5 gånger om dagen eller någon jävla kyckling sallad med bearnais sås. Jag gillar att det finns mat i Sverige från alla kulturer men ni själva Svenskar kan fan inget om mat, tyvär.

Ja, bearnaise är svenskt som fan...
Citera
2014-06-15, 05:01
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Ja, jo, visst, svensken är ju inte vidare berest. Vem fan var det som tog hit potatisen? Olof Rudbeck, Jonas Alströmer. Invandrare?
Citera
2014-06-15, 05:29
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
men ni själva Svenskar kan fan inget om mat, tyvär.

Ser mig som skapligt berest och svensk husmanskost står sig bra internationellt, synd den inte syns mera men fläsk i löksås kanske inte är så 'coolt' 2014
Citera
2014-06-18, 04:50
Medlem
rewin00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Ser mig som skapligt berest och svensk husmanskost står sig bra internationellt, synd den inte syns mera men fläsk i löksås kanske inte är så 'coolt' 2014
Husmanskost...<3<3<3
Nästan bättre än Donken!
Citera
2014-06-18, 06:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ska man se det på det sättet, så har ingen egen matkultur, utom i den mänskliga civilisationens vagga.
Även om man är emot invandring, så utesluter detta knappast att man gillar annan mat.

Och Svensk mat är så mycket mer än pannkakor och potatismos.
Sjukt roligt att du tar upp bearnaise, som inte är Svenskt.
Du tänkte nog inte till när du skrev dessa två inlägg, märkte jag.

Svensk mat är rätt bra, kanske inte det bästa köket i världen.
Men inte närheten av dåligt.
Kan själv vara skeptisk till länder som måste krydda sönder sin mat, där de ursprungliga råvarornas smak inte går att känna.
Visst det kan vara gott, men man kan undra varför det är nödvändigt.
Citera
2014-06-18, 08:30
Medlem
blowns avatar
Jag gillar svensk husmanskost. Det finns mycket gott som säkerligen är internationellt gångbart: Köttbullar, pannbiff, kålgryta etc gjort på vilt. Kräftor och sill är även det fina delikatesser tillsammans med de obligatoriska nubbarna. Fisk är vi väl duktiga på också.

I mångt och mycket är vi väl landet lagom när det kommer till mat. Väl avstämda smaker med lagoma texturer utan för mycket av någonting. Det räcker ju man rör sig till ett stenkast söderut så är det surkål, bitter öl, feta salta rätter som "hachse" etc. Det är väl surströmmingen som sticker ut för oss, men den är väl inte riktigt nationellt gångbar.

Sedan har vi ju dessvärre katastrofal restaurangkultur som vi ska skämmas för, men det är lite en annan femma tycker jag.
Citera
2014-07-05, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Ni som tror det är dåligt käk i Finland; dra åt helvete töntar

Finnland har inte dåligt käk, men garanterat kortast stubin...

OnT: USA har världens sämsta mat, där äter dom mycket eller nästan bara friterad och grillad skitmat, från donken eller andra slaskiga snuskresturanger
Citera
2014-07-05, 13:01
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Finnland har inte dåligt käk, men garanterat kortast stubin...

OnT: USA har världens sämsta mat, där äter dom mycket eller nästan bara friterad och grillad skitmat, från donken eller andra slaskiga snuskresturanger

hehe kanske lite hätsk i tonen där, sry. btw är taco bell världens bästa snabbmat, levde på chicken soft tacos med fire sås i 3månader, smaskelaskens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in