2014-06-13, 22:45
  #9193
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Haha, ja fy fan... Jag har aldrig sett något av Pål Ross som inte har varit groteskt. Mannen har inget sinne för proportioner, och det är sannerligen inte en bra egenskap för en arkitekt Vad är det som gör att folk köper hans hus? De har kanske själva problem med den spatiala förmågan, eller är de så kåta på att få kalla sitt hus "arkitektritat"?

Det känns som att målgruppen är ishockeyspelare, eller snarare deras fruar. Och dom har aldrig varit kända för sin goda smak.
Citera
2014-06-13, 23:20
  #9194
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det känns som att målgruppen är ishockeyspelare, eller snarare deras fruar. Och dom har aldrig varit kända för sin goda smak.

Det finns helt klart ett drag av amerikansk vulgo över det, påkostade hus i USA har också den där markerade bristen på proportioner. Jag antar att hela grejen är att de flesta i Sverige bygger nyckelfärdiga svennebanan-hus, samtidigt som de flesta (även om de tjänar bra) inte har råd att köpa äkta arkitektritat. Då blir den här hybriden mellan kataloghus och arkitektritat ett mellanläge... För alla hans hus ser ju ungefär likadana ut, även om det här påstås vara unikt i sitt slag. Det ser åtminstone inte ut som grannens Myresjöhus typ...
Citera
2014-06-14, 07:58
  #9195
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
För alla hans hus ser ju ungefär likadana ut, även om det här påstås vara unikt i sitt slag.

Det är lite herrgård möter Vita Huset-miniatyr möter en mindre spannmålssilo och sen målar/kalkar man skiten kritvitt. Invändigt är ju hans hus rena rama missfostren, maken till sämre spenderade kvadratmeter får man leta efter...
Citera
2014-06-14, 16:06
  #9196
Medlem
CarolynHaxs avatar
Väldigt tjusig lägenhet på Kvarnholmen, mitt i Stockholm! Observera särskilt den fantastiska utsikten från de två balkongerna! Man kommer verkligen nära den råa bergväggen!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-kvarnholmen-nacka-kommun-mjolnarvagen-24,-3tr-6389559
Citera
2014-06-14, 16:18
  #9197
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Väldigt tjusig lägenhet på Kvarnholmen, mitt i Stockholm! Observera särskilt den fantastiska utsikten från de två balkongerna! Man kommer verkligen nära den råa bergväggen!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-kvarnholmen-nacka-kommun-mjolnarvagen-24,-3tr-6389559

Jag skulle få klaustrofobi i den där lägenheten. Snacka om att vara instängd. Aldrig se solen strila in genom ett fönster. Nä. Fy bubblan!
Citera
2014-06-14, 16:23
  #9198
Medlem
Brokenbacks avatar
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-nasbydal-taby-kommun-nasbydalsvagen-8-6357119

"Tegelvägg" och så är ej golvlisterna klara efter renoveringen, illa inför en försäljning. Ägaren ska dock ha kred för att ha skapat den bästa planlösning av denna typ av lgh i Näsbydal jag sett.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-nasbydal-taby-kommun-nasbydalsvagen-14,-13-tr-6324885

Häftig lgh, men väldigt mörka mäklarbilder. Visa häftigt ljussystem eller dölja skavanker?
__________________
Senast redigerad av Brokenback 2014-06-14 kl. 16:27.
Citera
2014-06-14, 16:26
  #9199
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-nasbydal-taby-kommun-nasbydalsvagen-8-6357119

"Tegelvägg" och så är ej golvlisterna klara efter renoveringen, illa inför en försäljning. Ägaren ska dock ha kred för att ha skapat den bästa planlösning av denna typ av lgh i Näsbydal jag sett.

Tjockhus och djupa lägenheter är jävligt trista. Vad har köket varit förut? Klädkammare? Dubbla klädkammare bara för att huset är så jävla tjockt? Jag vill ha ljus och luft...
Citera
2014-06-14, 16:30
  #9200
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Tjockhus och djupa lägenheter är jävligt trista. Vad har köket varit förut? Klädkammare? Dubbla klädkammare bara för att huset är så jävla tjockt? Jag vill ha ljus och luft...

Det har varit en etta med stort kök. Originalköket är sovrummet och köket tillsammans. Dörren till sovrummet är ingången till köket.
Citera
2014-06-14, 16:35
  #9201
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Det har varit en etta med stort kök. Originalköket är sovrummet och köket tillsammans. Dörren till sovrummet är ingången till köket.

Ja, jag skulle i vilket fall som helt inte stå ut. Jag vill ha fönster åt mer än ett håll. Sånt där är så jävla kvävande och livsdödande...
Citera
2014-06-14, 18:03
  #9202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Väldigt tjusig lägenhet på Kvarnholmen, mitt i Stockholm! Observera särskilt den fantastiska utsikten från de två balkongerna! Man kommer verkligen nära den råa bergväggen!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-kvarnholmen-nacka-kommun-mjolnarvagen-24,-3tr-6389559


Tror att det är ett ganska nybyggt/ombyggd JM-hus. Detta är i så fall en lägenhet JM inte lyckats sälja. Tror fan det. 4.5 miljoner för att glo in i en bergvägg.

Hade lägenheten haft roligare utsikt skulle det framgått av bilderna. Nu blev det istället ett par bilder på köket samt en text om att balkongerna var stora.
Citera
2014-06-14, 21:42
  #9203
Medlem
Robinson-Merals avatar
Dagens WTF: http://www.hemnet.se/bostad/villa-330m2-kavlinge-kommun-byastugsvagen-26-6389350
Syrianvilla möter konverterat kapell.
Citera
2014-06-14, 21:43
  #9204
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Dagens WTF: http://www.hemnet.se/bostad/villa-330m2-kavlinge-kommun-byastugsvagen-26-6389350
Syrianvilla möter konverterat kapell.

Jo, jag såg också den där. Priset är något överoptimistiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in