Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Det känns som att målgruppen är ishockeyspelare, eller snarare deras fruar. Och dom har aldrig varit kända för sin goda smak.
Det finns helt klart ett drag av amerikansk vulgo över det, påkostade hus i USA har också den där markerade bristen på proportioner. Jag antar att hela grejen är att de flesta i Sverige bygger nyckelfärdiga svennebanan-hus, samtidigt som de flesta (även om de tjänar bra) inte har råd att köpa äkta arkitektritat. Då blir den här hybriden mellan kataloghus och arkitektritat ett mellanläge... För alla hans hus ser ju ungefär likadana ut, även om det här påstås vara unikt i sitt slag. Det ser åtminstone inte ut som grannens Myresjöhus typ...