• 1
  • 2
2014-06-14, 18:53
Medlem
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/...g-9894356.aspx

Citat:
Men varför är inga kvinnor välkomna?

– Islam skiljer mellan kvinnor och män. Vi blandar inte. Kvinnor och män har andra relationer, därför skiljer vi på dem.

Men vill inte din hustru följa med?

– Inte hit, vi har inget arrangemang för kvinnor. Men ibland åker vi bort tillsammans och då övernattar män med män i moskén och kvinnorna övernattar hemma hos kvinnor.

Varför ville du inte ta mig i hand när vi hälsade?

– En man får inte komma i kontakt med en annan kvinna.

Tycker du att vi i Sverige överdriver jämställdheten mellan män och kvinnor?

– Ja, det är en kultur som byggts upp under många år. Det har blivit som en religion för er.

Följer F! den politiskt korrekta normen i rädsla av att framstå som islamofobiska? Vad är egentligen islamofobi? Är det rätt att inkräkta på någons religionsfrihet och när tar egentligen denna religionsfrihet slut? Det blir paradoxalt när Gudrun samtidigt väljer tar på sig hijab för att stödja det så kallade "hijabuppropet" där svenska kvinnor bär slöja i protest mot rasism. Med det sagt undrar jag när F! ska börja ta kvinnoförtrycket i Sverige på allvar och inte blunda för de muslimska kvinnornas diskrimineringen. Jag vill se jämställdhet som gäller alla Sveriges kvinnor.
Citera
2014-06-14, 19:07
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äh jag tycker dom ska få göra så om de vill, men att inte ta en kvinna i hand är så jädra löjligt! Fast det var ju någon som gav blommor istället för att ta i hand. Det var ju snällt!
Citera
2014-06-14, 19:36
Medlem
Religionsfriheten (när det kommer till minoritetsreligioner) slår högre än jämställdhetsarbete osv. Hade detta varit i svenska kyrkan tex hade det blivit ett ramaskri.
Citera
2014-06-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äh jag tycker dom ska få göra så om de vill, men att inte ta en kvinna i hand är så jädra löjligt! Fast det var ju någon som gav blommor istället för att ta i hand. Det var ju snällt!

Jag har inte några problem med att man håller privata tillställningar där man endast bjuder in män. Där emot har jag problem med att man håller en samling på tusentals muslimer där kvinnor portförbjuds av religiösa skäl. Går att likställa med en grupp rasister som bara släpper in vita människor. Det blir svårt att rättfärdiga eller försvara det här beteendet och samtidigt kalla sig själv för feminist.
Citera
2014-06-14, 20:42
Medlem
Ironwills avatar
Ja man undrar ju var den skränande vänstern med anhang håller hus när riktiga orättvisor äger rum i samhället. De bevisar sitt eget hyckleri, om de inte finns på plats där utanför, gormande, tårtkastande och under en atmosfär av annalkande våld.
Citera
2014-06-14, 20:48
Medlem
LucNNs avatar
Inte ens på flashback reagerar feministerna. Det vidriga är att de antagligen är medvetna om deras hyckleri och endast gömmer sig bakom termen "feminist" av retoriska skäl.
Citera
2014-06-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Inte ens på flashback reagerar feministerna. Det vidriga är att de antagligen är medvetna om deras hyckleri och endast gömmer sig bakom termen "feminist" av retoriska skäl.

Invandring behövs för att bekräfta patriarkat och kvinnohat, rättfärdiga ideologin. Är inte svenska män våldsamma nog så får man helt enkelt importera våld.
Citera
2014-06-14, 20:59
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Invandring behövs för att bekräfta patriarkat och kvinnohat, rättfärdiga ideologin. Är inte svenska män våldsamma nog så får man helt enkelt importera våld.

Tänker mer generellt, utan SD-optik, att just svenska (mambojambo) feminister inte kritiserar Islam som patriarkal institution - vissa till och med påstår att det är en institution som främjer jämställdhet osv. I andra länder, där feminism inte är en sån obskyr, marxistisk företeelse, finns det ingen som nekar detta. Istället försvarar man minoritetsrättigheter genom att indikera sätt att säkra just de svaga segmenten inom varje minoritet en rimlig "exit-strategi". Så i t.ex. USA, Canada, England osv. finns båda prominoritetsrättighetsfeminister och antiminoritetsrättighetsfeminister, utan att de måste vara oeniga i hurvida Islam som okontrollerat institution är kvinnoförtryckande eller inte. Där är man oenig i hurvida man kan säkra mot kvinnoförtryck utan att ta bort de delar ur Islam som i en okontrollerad miljö ledar till sånt.

Fattar inte att feminister i Sverige har staka att vända blicken bort från sånt här utan att ens förklara varför denna tystnad inte är skadlig för muslimska kvinnor. Kanske har dom rätt i att det inte är farligt för muslimska kvinnor (i den mening patriarkalet är farligt), men vid första anblick verkar motsatsen stämma, varför dom fan ta mig har att försvara sina kontraintuitiva sofist-åsikter.
Citera
2014-06-14, 21:12
Medlem
Det intressanta i detta är väl att muslimer inte välkomnar offentlig granskning. Vem som helst borde, om dom har en anledning, få granska en. Får man inte det så kan dom ju hitta på lite vad som helst. Dom kan hitta på regler och mål som itne passar alla på jorden, iomed att alla på jorden inet är välkommen. Ironiskt att dom ber till "allah" när "alla" inte ens får komma. Det är precis så här kulter och sekter startar. Dom har ingen som helst offentlig granskning och pga det så lyckas man övertyga sina medlemmar om lite vad som helst. Man ska ha burka. Man ska göra jihad. Man ska stena kvinnor. ETC.

Barnsligt, tramsigt, flamsigt, och respekten för muslimer gick på minus för mig efter att ha läst detta.
Senast redigerad av avishaman 2014-06-14 kl. 21:15.
Citera
2014-06-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Tänker mer generellt, utan SD-optik, att just svenska (mambojambo) feminister inte kritiserar Islam som patriarkal institution - vissa till och med påstår att det är en institution som främjer jämställdhet osv. I andra länder, där feminism inte är en sån obskyr, marxistisk företeelse, finns det ingen som nekar detta. Istället försvarar man minoritetsrättigheter genom att indikera sätt att säkra just de svaga segmenten inom varje minoritet en rimlig "exit-strategi". Så i t.ex. USA, Canada, England osv. finns båda prominoritetsrättighetsfeminister och antiminoritetsrättighetsfeminister, utan att de måste vara oeniga i hurvida Islam som okontrollerat institution är kvinnoförtryckande eller inte. Där är man oenig i hurvida man kan säkra mot kvinnoförtryck utan att ta bort de delar ur Islam som i en okontrollerad miljö ledar till sånt.

Fattar inte att feminister i Sverige har staka att vända blicken bort från sånt här utan att ens förklara varför denna tystnad inte är skadlig för muslimska kvinnor. Kanske har dom rätt i att det inte är farligt för muslimska kvinnor (i den mening patriarkalet är farligt), men vid första anblick verkar motsatsen stämma, varför dom fan ta mig har att försvara sina kontraintuitiva sofist-åsikter.

Svenska feminister verkar eniga i frågan, därav antar jag att det är en självuppfyllande profetia de försöker skapa.
Citera
2014-06-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Det intressanta i detta är väl att muslimer inte välkomnar offentlig granskning. Vem som helst borde, om dom har en anledning, få granska en. Får man inte det så kan dom ju hitta på lite vad som helst. Dom kan hitta på regler och mål som itne passar alla på jorden, iomed att alla på jorden inet är välkommen. Ironiskt att dom ber till "allah" när "alla" inte ens får komma. Det är precis så här kulter och sekter startar. Dom har ingen som helst offentlig granskning och pga det så lyckas man övertyga sina medlemmar om lite vad som helst. Man ska ha burka. Man ska göra jihad. Man ska stena kvinnor. ETC.

Barnsligt, tramsigt, flamsigt, och respekten för muslimer gick på minus för mig efter att ha läst detta.

Ja, hur kommer det sig att vissa muslimer inte välkomnar offentlig granskning? Eller kan det kanske till och med vara så att kultureliten har undvikt att granska Islam ur ett kritiskt perspektiv? Kom att tänka på när uppdrag granskning gjorde ett avsnitt på de svenska jihadresenärerna för bara några veckor sedan. Då startade genast twitterstormen om hur Janne Josefsson med company sprang SDs ärenden. Kanske är det den svenska journalistkåren, likväl som Gudrun, som desperat försöker undvika att bli stämplad som islamofob och låter islam gå ogranskad. Det här är bara toppen av ett isberg. Hederskulturen i Sverige är vanligare än vad man tror.

Sen vill jag poängtera att detta givetvis inte gäller alla muslimer. Det finns liberal krafter inom islam som jag absolut ställer mig bakom och stödjer, men jag tycker det är viktigt att Sveriges feminister framhäver bristerna inom islam istället för att vända ryggen till. Det är ett svek i mina ögon.
Citera
2014-06-14, 23:51
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Tyst bland Flashbacks feminister också. Inte för att det var oväntat, men ändå viktigt att påpeka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in