2014-06-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2kg
Ja, hur kommer det sig att vissa muslimer inte välkomnar offentlig granskning? Eller kan det kanske till och med vara så att kultureliten har undvikt att granska Islam ur ett kritiskt perspektiv?

Att välkomna offentlig granskning och att bli offentligt granskad är två olika saker. Uppenbarligen så vill dom inte bli offentligt granskade. Men det innebär inte att dom inte blir det.

Citat:

Kom att tänka på när uppdrag granskning gjorde ett avsnitt på de svenska jihadresenärerna för bara några veckor sedan. Då startade genast twitterstormen om hur Janne Josefsson med company sprang SDs ärenden. Kanske är det den svenska journalistkåren, likväl som Gudrun, som desperat försöker undvika att bli stämplad som islamofob och låter islam gå ogranskad. Det här är bara toppen av ett isberg. Hederskulturen i Sverige är vanligare än vad man tror.

Att folk anklagar Janne för att springa SD's ärenden innebär inte att muslimer inte blir offentligt granskade.

Muslimer BLIR offentligt granskade. Att Janne Josefsson gör ett reportage om det säger väl sig själv. Folk har pratat om hedersmord hur länge som helst och när Fadime hände så fick hon ju en helt egen memorial.

Sen är mellanöstern i nyheterna hela jävla tiden, moskée hit moskée dit, och att man debatterar om integration är ännu ett klart och tydligt tecken på att sverige granskar islam. Vi är väldigt petiga och fundersamma över ifall det är en bra idée eller inte att ta efter muslimerna.

Citat:
Sen vill jag poängtera att detta givetvis inte gäller alla muslimer. Det finns liberal krafter inom islam som jag absolut ställer mig bakom och stödjer, men jag tycker det är viktigt att Sveriges feminister framhäver bristerna inom islam istället för att vända ryggen till. Det är ett svek i mina ögon.

Vad som dock inte blir granskat är feminism. Varför finns det ingen offentlig granskning av feminismen? I dina ögon är det ett svek av feministerna att dom vänder ryggen till. Men vad anser du om det? Du försöker insinuera på att du inte gillar dom eller?
Citera
2014-06-15, 01:16
Medlem
Feminister ger sig bara på män som de betraktar som svaga -- precis på samma sätt om hundar. Vi svenska män är svaga, då vi har gett kvinnor friheter och rättigheter.
Stort misstag, sådan eftergivenhet triggar hat hos den hundlika kvinnan.

De muslimska männen är starka och dominanta, och förtrycker sina kvinnor -- detta gillar kvinnor i smyg, särskilt F!sare, och de vågar därför inte kritisera muslimerna. Vilket tystnaden i den här tråden är ett bevis för!

Jag beundrar muslimerna, och hoppas att vårt samhälle i framtiden kan bli lika traditionalistiskt som deras (naturligtvis på nordisk grund). Alla kontrajiahd-svenskar och modernister är huvudlösa som tror att islam är ett hot mot Sverige för att de är omoderna. Idioter! Islam är ett hot mot Sverige för att det är en betydligt bättre kultur när det kommer till att 1) att skapa etnocentriska och gruppevolutionära fördelar, 2) bibehålla kulturella särdrag genom historien, 3) frambringa många barn, 4) dominera omgivande kulturer. Detta är vinnardrag som nordbor borde adoptera i betydligt större utsträckning än idag.
Senast redigerad av Heliga.ansiktet 2014-06-15 kl. 01:24.
Citera
2014-06-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Vad som dock inte blir granskat är feminism. Varför finns det ingen offentlig granskning av feminismen? I dina ögon är det ett svek av feministerna att dom vänder ryggen till. Men vad anser du om det? Du försöker insinuera på att du inte gillar dom eller?

Jag tycker feminism är något positivt och att vi alla ska ha samma förutsättningar och möjligheter oavsett könstillhörighet är ett faktum för mig. Det jag ställer mig kritisk emot är F!'s brist av ställningstagande emot islam, vars Gudrun blundar för de kulturella skillnaderna och menar att det enbart rör sig om patriarkaliska strukturer. Det blir något olustigt när man tar stark ställningstagande emot "rasism", samtidigt som minsta kritik riktigt mot islam anses vara rasistiskt enligt samma feminister.

Det finns en sanning i att F! mer eller mindre undgår negativ publicering och där med går ogranskad. Dock ser jag inte det som ett större hot när F! fortfarande i princip är ett promilleparti, även fast partiet just nu växer med stormsteg. Det jag vill se i F!'s politik i framtiden som jag saknar idag är ett tydligt ställningstagande om vad religionsfrihet är och vart den friheten slutar.
Citera
2014-06-15, 01:27
Medlem
Citat:
Jag tycker feminism är något positivt och att vi alla ska ha samma förutsättningar och möjligheter oavsett könstillhörighet är ett faktum för mig. Det jag ställer mig kritisk emot är F!'s brist av ställningstagande emot islam, vars Gudrun blundar för de kulturella skillnaderna och menar att det enbart rör sig om patriarkaliska strukturer. Det blir något olustigt när man tar stark ställningstagande emot "rasism", samtidigt som minsta kritik riktigt mot islam anses vara rasistiskt enligt samma feminister.

Det finns en sanning i att F! mer eller mindre undgår negativ publicering och där med går ogranskad. Dock ser jag inte det som ett större hot när F! fortfarande i princip är ett promilleparti, även fast partiet just nu växer med stormsteg. Det jag vill se i F!'s politik i framtiden som jag saknar idag är ett tydligt ställningstagande om vad religionsfrihet är och vart den friheten slutar.

Haha ignorerade helt och hållet min fråga. Du insinuerar på att FI är kackerlackor men kan inte påta ner det med punkt. Jaja.
Citera
2014-06-15, 01:48
Medlem
Citat:
Haha ignorerade helt och hållet min fråga. Du insinuerar på att FI är kackerlackor men kan inte påta ner det med punkt. Jaja.

Nej, det gör jag inte.
Citera
2014-06-15, 02:11
Medlem
Citat:
Nej, det gör jag inte.
Citat:
"Det finns liberal krafter inom islam som jag absolut ställer mig bakom och stödjer, men jag tycker det är viktigt att Sveriges feminister framhäver bristerna inom islam istället för att vända ryggen till. Det är ett svek i mina ögon."
Så du menar att du gillar att bli sviken?
Citera
2014-06-15, 02:25
Medlem
Citat:
Så du menar att du gillar att bli sviken?

Går det verkligen att likställa med kackerlackor? Jag tycker där emot att F! har gjort bort sig.
Citera
2014-06-15, 08:51
Medlem
LucNNs avatar
Micro?? En eller annan? Manshatare? Vart är ni? Jag är rädd... vart är alla feminister? Är jag ensam feminist i denna tråd?
Citera
2014-06-15, 11:55
Medlem
Feministerna som röstar på F! vill ju göra Sverige till ett nytt Afghanistan, och det är deras demokratiska rättighet att kunna rösta så att det också blir det.

Läser man F!'s hemsida kan man tydligt se att dom är för Islam och ett Islamiserat Sverige.

Det är också därför man inte ifrågasätter Islam och dess läror.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-06-15 kl. 11:59.
Citera
2014-06-15, 21:40
Medlem
C0ws avatar
F!, deras anhängare och alla rabiata twitterfeminister är en bunt äckliga hycklare. De snackar om och blåser upp "problem" som inte ens är ett problem. De klagar på sexism i reklam, just nu klagar de på vad ett gäng elever skrev på studentflaket och så stör de sig på en massa annat. Men när något som verkligen är kvinnoförtryck så säger de inte ett skit.

Fy fan vad jag hatar feminister. Ett gäng äckliga flator som kan gå och dö.
Citera
2014-06-15, 22:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Micro?? En eller annan? Manshatare? Vart är ni? Jag är rädd... vart är alla feminister? Är jag ensam feminist i denna tråd?
Jag definierar mig fortfarande inte som feminist, och tråden är rätt så ointressant eftersom den utgår från ett felaktigt antagande - att F! skulle ha ansvar eller position att påverka ...

Det man skall fråga efter regeringspartiernas hållning och framförallt hur detta står sig i förhållande till svensk lagstiftning...

Var är DO?

Citat:
Välkommen till DO!
Diskrimineringsombudsmannen (DO) arbetar mot diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
http://www.do.se/
Citera
2014-06-15, 23:18
Medlem
Tycker att detta är vansinne! Man kan ju tänka sig hur det (lyckligtvis) hade låtit om det hade varit en tillställning dit bara vita var välkomna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in