Citat:
Att välkomna offentlig granskning och att bli offentligt granskad är två olika saker. Uppenbarligen så vill dom inte bli offentligt granskade. Men det innebär inte att dom inte blir det.
Citat:
Kom att tänka på när uppdrag granskning gjorde ett avsnitt på de svenska jihadresenärerna för bara några veckor sedan. Då startade genast twitterstormen om hur Janne Josefsson med company sprang SDs ärenden. Kanske är det den svenska journalistkåren, likväl som Gudrun, som desperat försöker undvika att bli stämplad som islamofob och låter islam gå ogranskad. Det här är bara toppen av ett isberg. Hederskulturen i Sverige är vanligare än vad man tror.
Kom att tänka på när uppdrag granskning gjorde ett avsnitt på de svenska jihadresenärerna för bara några veckor sedan. Då startade genast twitterstormen om hur Janne Josefsson med company sprang SDs ärenden. Kanske är det den svenska journalistkåren, likväl som Gudrun, som desperat försöker undvika att bli stämplad som islamofob och låter islam gå ogranskad. Det här är bara toppen av ett isberg. Hederskulturen i Sverige är vanligare än vad man tror.
Att folk anklagar Janne för att springa SD's ärenden innebär inte att muslimer inte blir offentligt granskade.
Muslimer BLIR offentligt granskade. Att Janne Josefsson gör ett reportage om det säger väl sig själv. Folk har pratat om hedersmord hur länge som helst och när Fadime hände så fick hon ju en helt egen memorial.
Sen är mellanöstern i nyheterna hela jävla tiden, moskée hit moskée dit, och att man debatterar om integration är ännu ett klart och tydligt tecken på att sverige granskar islam. Vi är väldigt petiga och fundersamma över ifall det är en bra idée eller inte att ta efter muslimerna.
Citat:
Sen vill jag poängtera att detta givetvis inte gäller alla muslimer. Det finns liberal krafter inom islam som jag absolut ställer mig bakom och stödjer, men jag tycker det är viktigt att Sveriges feminister framhäver bristerna inom islam istället för att vända ryggen till. Det är ett svek i mina ögon.
Vad som dock inte blir granskat är feminism. Varför finns det ingen offentlig granskning av feminismen? I dina ögon är det ett svek av feministerna att dom vänder ryggen till. Men vad anser du om det? Du försöker insinuera på att du inte gillar dom eller?