2014-06-14, 14:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja Q då tar man två taxi och då har jag likt MB, KJ, AF och många andra helt enkelt glömt denna EXTREMT viktiga uppgift, trots att jag läst på. Förmodligen för att jag anser Berg vara oskyldig. Minnet är kort.
MB och AN kan ha anledning att dölja att de åkte varsin bil, men vad vet KJ och AF om det som de kan ha glömt?
Citera
2014-06-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem mer än MB/AN har sagt att AN satt i taxin?
I vissa lägen är MB ganska oförsiktig. Hade jag varit i hans kläder hade jag sagt åt VB att jag ringer dig om ett tag alternativt ring mig om ett tag. Jag är hemma om några minuter i stället för att i taxin bestämma mötesplats. Men det är ju jag det.
Senast redigerad av Vierstein 2014-06-14 kl. 14:52.
Citera
2014-06-14, 14:25
Medlem
Citat:
Finns det något skäl att anta att VB gick vägen senare än ca 21-22?

Nej, hon har aldrig gått efter cykelbanan varken vid 21-22 eller senare. Hon skulle aldrig ge sig iväg gåendes utan fungerande mobiltelefon efter denna cykelväg genom skogen när det börjar mörkna.

Hon var i princip ett med sin mobiltelefon och den användes mycket flitigt vilket tydligt har framkommit i FUP.
Citera
2014-06-14, 14:34
Medlem
Finns det några uppgifter var MB:s telefon befunnit sig från 21.00 och framåt 4 maj?
Citera
2014-06-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nej, hon har aldrig gått efter cykelbanan varken vid 21-22 eller senare. Hon skulle aldrig ge sig iväg gåendes utan fungerande mobiltelefon efter denna cykelväg genom skogen när det börjar mörkna.

Hon var i princip ett med sin mobiltelefon och den användes mycket flitigt vilket tydligt har framkommit i FUP.
Har mobiltelefonen slutat att fungera just då får vi lägga även detta faktum till KJ:s oturslista som MrFold framställt.
Citera
2014-06-14, 14:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Varför kan hon inte ha gått vid 21-22? Kolla Lejonbacksvägsfilmen i bloggen, det var inte mörkt.
Citera
2014-06-14, 14:49
Medlem
yoloitss avatar
Varför kommer KJ ihåg att VB gått på toaletten två ggr. Är det för att han gått in och läst sms från MB i hennes telefon om att de ska mötas och busa i bushen? Var det efter det första toabesöket som 112-ringningen kom?
Nån som funderat på denna mycket avancerade fråga???

Skrev ett litet scenarie nyss men det är väl bara trams att lägga här?
Senast redigerad av yoloits 2014-06-14 kl. 14:52.
Citera
2014-06-14, 15:03
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
MB och AN kan ha anledning att dölja att de åkte varsin bil, men vad vet KJ och AF om det som de kan ha glömt?
Ja men Q det framkommer ju under vittnesförhören i rättegången/arna. Meningen - Jag minns inte! andvänds flitigt. DET minns jag!
Citera
2014-06-14, 15:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja men Q det framkommer ju under vittnesförhören i rättegången/arna. Meningen - Jag minns inte! andvänds flitigt. DET minns jag!
Vad skulle KJ och AF ha kunnat glömma? Kan de någonsin ha vetat något om bilfärden/erna?
Citera
2014-06-14, 15:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Eftersom inga vittnen och ingen teknisk bevisning visar att VB levde efter den 4:e maj kan jag anta att hon dödades då. Det finns heller inga vittnesuppgifter som styrker att hon var någon annanstans än i KJ:s bostad på em/kväll. Du kan få min tomteluva om du är avundsjuk.

Mordet på VB var planerat med avsikt att förekomsten av bevis skulle vara noll så ta inte bristen på bevis till intäkt att mordet på VB inte skedde några dygn efter uppskattad, officiell tidangivelse.

Edit: M. Jo, lite avis på tomteluvan är jag juh ..
Citera
2014-06-14, 15:17
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Vad skulle KJ och AF ha kunnat glömma? Kan de någonsin ha vetat något om bilfärden/erna?
Nej det har jag inte påstått heller. Sluta nu Q
Citera
2014-06-14, 15:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att KJ blev förvånad betyder inte att han är skyldig. Bara att han ifrågasätter uppgifterna, eller hur? Hon hittades 2 1/2 vecka efter försvinnandet vilket innebär att det är svårt att avgöra den exakta tidpunkten för dödsögonblicket.

Tyckte KJ tog beskedet om förmodad dödsdag med illa dold förvåning - som om han visste att VB levde ett tag efter den 4 eller 5 maj. Men oavsett vilket eller när hon avled så är ju inte det, som du säger, ett kvitto på att KJ är skyldig till mordet på Vatchareeya - det finns det ju andra kvitton som talar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in