2014-06-08, 22:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Jag som fått uppfattningen att KJ aldrig låste bilen och lämnade nyckeln i,men när man läser förhör med en av hans kompisar:

"AH säger att när det gäller bilen var KJ rädd om sin bil och den låste KJ.
Det var en incident när en kompis WL skämtade och tog KJs bil och åkte
iväg. KJ tog illa vid sig av detta som senare visade sig vara ett "skämt av kompisar".
Troligen blev KJ mer noga att låsa bilen efter detta."

Trodde att det skulle klarna efter fup kom ut men det blir bara rörigare och mer frågor dyker upp..

Satt nyckeln i bilen vid den här händelsen eller förfogade WL över bilens extranyckel?

EDIT;Har extranyckeln hittats?
Senast redigerad av OY 2014-06-08 kl. 22:06.
Citera
2014-06-08, 22:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Verkar märkligt att att KJ överhuvudtaget hade med sig den till picknicken. Ännu märkligare är att camelpacken från Fallen Angel låg längst ner. Den var ju inte KJs.

Vems camelback använde KJ vid eftersöken?
Citera
2014-06-08, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Satt nyckeln i bilen vid den här händelsen eller förfogade WL över bilens extranyckel?

EDIT;Har extranyckeln hittats?
Det framgår inte av FUP.
Citat:
Vems camelback använde KJ vid eftersöken?
Nu är det din tur att leta i FUP.
Citera
2014-06-08, 22:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Om jag inte missminner mig brukade KJ förvara sina air-soft prylar i ett härbre stående på föräldrarnas gård. Troligtvis var dom säkrare där. KJ var - som jag uppfattat det - medveten om sin bristande fokuseringsförmåga.

Jag tror det rimligaste är att så var fallet även nu. Allt eftersom KJ plockade upp sina kompisar lastade de in sina air-soft prylar.

Okej tack, var ny info för mig. Verkar vettigt och mest troligt.
Citera
2014-06-08, 22:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Var väl vid den stora air-soft-grejen - var det 11 maj?

Ja, på fm ska den ha läckt.
Citera
2014-06-08, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det framgår inte av FUP.

Nu är det din tur att leta i FUP.

Jag kan inte komma åt FUP nu. Jag tänkte att någon kanske hade svaren i minnet. Jag minns inte om extranyckeln till bilen har hittats, så var finns den, intressant fråga tycker jag. Var det inte så att den nyckeln förvarades i bilen?
Citera
2014-06-08, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kan inte komma åt FUP nu. Jag tänkte att någon kanske hade svaren i minnet. Jag minns inte om extranyckeln till bilen har hittats, så var finns den, intressant fråga tycker jag. Var det inte så att den nyckeln förvarades i bilen?
Enligt KJ i TR fanns reservnyckeln i bilen, den hittades inte vid undersökningen.
Citera
2014-06-08, 22:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Enligt KJ i TR fanns reservnyckeln i bilen, den hittades inte vid undersökningen.

Anmärkningsvärt.
Citera
2014-06-08, 22:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Anmärkningsvärt.

Ja det är intressant. Om nyckeln inte har hittats så kan det innebära att någon annan än KJ förfogar över nyckeln och det i sin tur innebär att det är totalt ointressant om bilen var låst eller inte. Jag tycker i alla fall så.
Citera
2014-06-08, 22:43
Moderator
OYs avatar
Citat:

Man kan ju fråga sig varför man förvarar en reservnyckel i bilen, vad har man för glädje av den om man alltid låser sin bil. Tappar man den ena nyckeln till en låst bil så kommer man inte åt reservnyckeln.
Citera
2014-06-08, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Man kan ju fråga sig varför man förvarar en reservnyckel i bilen, vad har man för glädje av den om man alltid låser sin bil. Tappar man den ena nyckeln till en låst bil så kommer man inte åt reservnyckeln.
KJ tänker inte som andra. Dessutom kan det vara en fördel att ha nyckeln till hands om man vill låna ut bilen.
Citera
2014-06-08, 22:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
KJ tänker inte som andra. Dessutom kan det vara en fördel att ha nyckeln till hands om man vill låna ut bilen.

Visst, och är det så finns det troligen fler än KJ som känner till nyckeln och kan således ha tagit den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in