2014-06-11, 23:33
Medlem
Ghostfaces avatar
Pajasgänget har åkt hem med ogjort ärende....

http://www.theportugalnews.com/news/madeleine-mccann-police-announce-completion-of-searches/31812
Citera
2014-06-12, 09:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Pajasgänget har åkt hem med ogjort ärende....

http://www.theportugalnews.com/news/madeleine-mccann-police-announce-completion-of-searches/31812

Ja,läste i brittisk media att dom stoltserade med att denna operation gett ett ekonomiskt lyft för barer och restauranger i pdl,men att spektaklet kostade €50.000 om dagen verkar inte vara lika viktigt.

På Måndag morgon är det dags för sluthearing i Libel trial,detta är bekräftat av Amaral's advokater.
Citera
2014-06-12, 13:29
Medlem
Ad-infinitums avatar
SY har packat ihop och farit hem med kommentarer om att de inte hittade något av värde.
Mina tankar svävar iväg nu lite.
Men kan det vara så att SY sökt på andra platser också och att sökningarna som skett under bevakning av media enbart var för att dra åt sig uppmärksamheten?

De kan ju inte rimligtvis starta en sådan här operation utan att ha väl på fötterna vad det gäller information. Portugal borde inte ha gått med på det om det inta fanns goda skäl till att sökningarna skulle äga rum.
Så vad tror ni? Är det för långsökt att tro att de här sökningarna vi sett bilder ifrån endast varit ett spel för galleriet och att det pågått mer i det dolda?
Citera
2014-06-12, 14:33
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
SY har packat ihop och farit hem med kommentarer om att de inte hittade något av värde.
Mina tankar svävar iväg nu lite.
Men kan det vara så att SY sökt på andra platser också och att sökningarna som skett under bevakning av media enbart var för att dra åt sig uppmärksamheten?

De kan ju inte rimligtvis starta en sådan här operation utan att ha väl på fötterna vad det gäller information. Portugal borde inte ha gått med på det om det inta fanns goda skäl till att sökningarna skulle äga rum.
Så vad tror ni? Är det för långsökt att tro att de här sökningarna vi sett bilder ifrån endast varit ett spel för galleriet och att det pågått mer i det dolda?

Håller med,det hela är mycket märkligt.
Att det hela var en show of är inget konstigt att tro,men vad hade SY lagt fram för uppgifter för att få tillstånd till detta?
Vad jag förstår så krävs det näst intill bombsäkra uppgifter för en sådan här operation skall få tillstånd att göras i Portugal.
Och om man läser PJ filerna så finns det inte mycket som pekar mot dom platserna de varit på,visst Smithman gick i riktning mot stranden men han hade inte mycket grävutrustning med sig.
Platsen som jag tänker på i första hand är vid den övergivna ladan där handuken hittades och där Gerry's mobil pingades.
Men känslan är tyvärr,"Vi hittade inget,men vi gjorde ett försök".
------------------
Statement från Gerry & Kate McCann.
11 June, 2014 - Statement from Gerry and Kate

We are very pleased that significant activity has taken place in Praia da Luz over the last 10 days with police officers and support teams from the UK working closely with the Policia Judicial and the Guarda Nacional Republicana. We are further encouraged that, despite the intensive searches, no trace of Madeleine has been found and this reinforces our belief that she could still be alive. As parents of a missing child, we have always wanted all reasonable lines of enquiry to be followed and it is gratifying to know that a substantial amount of work will take place over the coming months with close cooperation of the British and Portuguese authorities. We would like to thank all those involved for their efforts and the members of the public who have come forward with information.

Gerry and Kate
Senast redigerad av 2big4you 2014-06-12 kl. 14:51.
Citera
2014-06-12, 16:25
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
We would like to thank all those involved for their efforts and the members of the public who have come forward with information.

Gerry and Kate

Så, de är tacksamma för alla som har lämnat information. Men själva vill de inte lämna information när polisen skulle förhöra dom.
Citera
2014-06-12, 19:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Så, de är tacksamma för alla som har lämnat information. Men själva vill de inte lämna information när polisen skulle förhöra dom.
Sant,men dom säljer "Good quality wristbands" i shopen iaf"

Från Sky News.
"Mr and Mrs McCann will return to Portugal on Monday to deliver statements to the libel trial of former Portuguese police chief Goncalo Amaral, who they are suing over claims in his book The Truth Of The Lie".

Daily Mail:
"Spokesman Clarence Mitchell said: 'I can confirm that Kate and Gerry are planning to attend court in Lisbon on Monday when they will give their personal statements having successfully appealed to do so".

Jag har svårt att tro att båda vågar sig ner till Portugal,men vore det så blir det väldigt intressant att se hur PJ agerar.
En eller båda McCann kan bli arguido när dom kliver av planet i Lissabon och PJ kan ta in dom på nya förhör om dom är av intresse för PJ.
Senast redigerad av 2big4you 2014-06-12 kl. 19:54.
Citera
2014-06-12, 22:15
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Läste nyss om en intressant teori angående SY´s operation+McCann och Libel Trial, mycket långsökt men realistisk,i teorin iaf.

Det var SY som rekommenderade McCann´s att inte åka till Pdl under tiden för sökningen.
SY säger officiellt att "Ingenting funnet",packade ihop fort och drog hem.
Nu är det fritt fram att åka ner till Portugal för McCann´s på Måndag för SY hittade inget,men i själva verket hittade dom vad som söktes,beviset som hittades överlämnades till PJ och McCann´s kommer ner på Måndag.

Bara en teori och spekulation,men visst skulle det vara tillfredsställande om den skulle slå in.
Senast redigerad av 2big4you 2014-06-12 kl. 22:19.
Citera
2014-06-13, 22:18
Medlem
Citat:
Läste nyss om en intressant teori angående SY´s operation+McCann och Libel Trial, mycket långsökt men realistisk,i teorin iaf.

Det var SY som rekommenderade McCann´s att inte åka till Pdl under tiden för sökningen.
Nu är det fritt fram att åka ner till Portugal för McCann´s på Måndag för SY hittade inget,men i själva verket hittade dom vad som söktes,beviset som hittades överlämnades till PJ och McCann´s kommer ner på Måndag.

Bara en teori och spekulation,men visst skulle det vara tillfredsställande om den skulle slå in.

Det vore underbart, men tyvärr inte realistiskt... väldigt synd att de inte hittade något.
Citera
2014-06-14, 09:29
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:

Det var min första reaktion också, men tyvärr är det nog snarare en önskning än realitet. Dock tror jag fortfarande inte att SY håller McCanns om ryggen. Litar mer på dem än Portugals svar på Rosa Pantern. Det är möjligt han har rätt, men han beter sig som en TV- deckare.
Citera
2014-06-14, 11:41
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Det var min första reaktion också, men tyvärr är det nog snarare en önskning än realitet. Dock tror jag fortfarande inte att SY håller McCanns om ryggen. Litar mer på dem än Portugals svar på Rosa Pantern. Det är möjligt han har rätt, men han beter sig som en TV- deckare.
Det är möjligt att SY utför en genuin utredning,men så länge som dom hävdar att någon inbrottstjuv dödat henne i lägenheten och begravt henne strax därefter så har iaf. jag svårt att ta dom på allvar,men det kan mycket väl vara så att dom spelar med McCanns,för att SY ska gå ut offentligt och säga att "Föräldrarna är misstänkta" utan att ha bindande bevis finner jag som uteslutet.
Vi får se nästa vecka om det händer något intressant.
McCann's ville skjuta upp sluthearingen till September,men domaren vägrade,så 09:30 på Måndag är det som gäller
Samtidigt finns det uppgifter från Portugal att endast 3 utav SY's gubbar åkte tillbaka till UK efter det att dom avslutade sökning,de andra ska ha stannat i Portugal,om det är ett bra eller dåligt tecken återstår att se.
Citera
2014-06-14, 11:43
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Hur tycker du att Andy Redwood sköter sig då? Varför görs inga förhör med "The tapas nine"?
Citera
2014-06-14, 12:06
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Hur tycker du att Andy Redwood sköter sig då? Varför görs inga förhör med "The tapas nine"?
Varför skulle de? De äger inte fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in