2014-06-13, 17:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda-Bernbo
Jag tror HovR sänkte rubriceringen till dråp för att de tyckte synd om gärningsmannen.

Samhällstillvänd dom för en samhällsfrånvänd gärning enligt min mening .. Får intrycket att hovrättens ledamöter var en samling snabbinkallade barnpsykologer - BUP-are snarare än jurister ..
Citera
2014-06-13, 17:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
MB ville kanske inte att obduktionen skulle visa att hon dog av ett välriktat karateslag.

Varför skulle han utgå i förväg att dom skulle KUNNA obducera henne.
Tror han hade haft samma tankar som KJ, att försöka göra VB omöjlig att hitta.
Citera
2014-06-13, 17:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag säger inte att det inte var VB, det kan ha varit hon. Vad jag menar att man inte heller med säkerhet kan påstå att det var VB som vissa här i tråden gör.
Då är vi överens.
Citera
2014-06-13, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför skulle han utgå i förväg att dom skulle KUNNA obducera henne.
Tror han hade haft samma tankar som KJ, att försöka göra VB omöjlig att hitta.
Då hade hon inte hittats i KJ:s föräldrahems närhet och sett ut att vara resultatet av en galnings verk.
Citera
2014-06-13, 17:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jaha. Så du menar att det hela var en fint alltså för att inte bli misstänkt för att försöka sätta dit Kristoffer? Först säga att hon pratade om en "hon" som var "knäpp", för att sen säga att det möjligen kan ha varit en "han"?

Du kan inte tänka dig att han faktiskt talar sanning - att han bara hade dimmiga minnen av vad hon egentligen skrev därför att han ignorerade det (som vanligt) och tänkte att det var något av hennes vanliga, dramatiska utspel?

Minns Ebbe Carlsson, citat: "Alla ljuger om Palmemordet" och jag tror att samma gäller här - alla som har någonting att dölja ljuger om VB-mordet. Och inbladade i VB-mordet tror jag är både KJ och MB samt ytterligare några ..
Citera
2014-06-13, 18:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Då hade hon inte hittats i KJ:s föräldrahems närhet och sett ut att vara resultatet av en galnings verk.

Vad jag hört så är KJ inte speciellt skärpt. Det märks på hans sunkiga placering av likdelarna.
Vi säger så här, MB har tränat karate större delen av hans liv. Nött alla möjliga tekniker för att försvara sig och kunna slå ut någon. Och när det väl slår över, till att han dödar VB. Då tar han till något slags kniv och hugger som en tok. Med risk för blodspill och att vapnet ska hittas. Istället för göra det klart lättare för sig att använda karaten. Det är en sammanfattning av vad du tror, det är ju fantastiskt
Citera
2014-06-13, 18:16
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, för en novis låter det säkert så .. Men det här mordet utfördes inte av en desperat galning, det gjorde några grabbar som väntat länge på tillfället att döda en människa. Medge att du inte har en susning om det här Henke .. Inte en susning ..

Ja det gjordes ju av minst 3-5 personer - citat Mboudine

Man kan ju undra vilka du håller inne med..

- Kanske gjordes av hela soft air gun gänget?
Senast redigerad av henkess 2014-06-13 kl. 18:19.
Citera
2014-06-13, 18:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad jag hört så är KJ inte speciellt skärpt. Det märks på hans sunkiga placering av likdelarna.
Vi säger så här, MB har tränat karate större delen av hans liv. Nött alla möjliga tekniker för att försvara sig och kunna slå ut någon. Och när det väl slår över, till att han dödar VB. Då tar han till något slags kniv och hugger som en tok. Med risk för blodspill och att vapnet ska hittas. Istället för göra det klart lättare för sig att använda karaten. Det är en sammanfattning av vad du tror, det är ju fantastiskt
När sa jag att jag tror det? Kom med argument istället till varför min hypotes att MB försökte plagiera knäppskallen är fel.
Citera
2014-06-13, 18:24
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Tillvägagångssättet hur VB dog. Massa knivhugg och stycka kroppen. Det låter mer som en desperat galning. MB är behärskad tränat karate så länge. Även har han nött så mycket strypningar/giljotiner, rear naked choke m,m. För att lätt kunna oskadliggöra personer, i farliga situationer. Han hade helt enkelt använt sina kunskaper inom karaten till hjälp. Han behöver inget vapen för att döda någon. Han kunde lätt klappa ut lilla VB på några minuter. Mindre blodigt dessutom, och sen bara köra iväg hela kroppen långt åt helvete. KJ/AF tror jag inte hade lyckats utan redskap att döda VB. Då hon själv tränade karate dessutom.

Kan tillägga att jag tycker AF:s historia har stora hål i sig. Tex 1 vittne som sett AF med VB på smedjan, 4/5. Och ett annat vittne att han setts i KJs bil och dagen då VB försvann 4/5. AF säger att bägge vittnena sett fel..

En behärskad man som slår AN i ansiktet och med knytnäven på kroppen?
En behärskad man som hotar att ha ihjäl folk?
En behärskad man som attackerar kvinnor med våld?
En behärskad man som inte kan låta bli att ligga runt med andra kvinnor än sin fru?

För mig låter det som en obehärskad man som samlar på knivar, hotar och slåss.
Citera
2014-06-13, 18:31
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
En behärskad man som slår AN i ansiktet och med knytnäven på kroppen?
En behärskad man som hotar att ha ihjäl folk?
En behärskad man som attackerar kvinnor med våld?
En behärskad man som inte kan låta bli att ligga runt med andra kvinnor än sin fru?

För mig låter det som en obehärskad man som samlar på knivar, hotar och slåss.

Du glömde det viktigaste, en behärskad man mördar inte någon.
Och vad jag sett så är det KJ som blev dömd. Men MB är dömd på flashback, och det väger inte speciellt tungt i verkligheten.
Citera
2014-06-13, 18:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
När sa jag att jag tror det? Kom med argument istället till varför min hypotes att MB försökte plagiera knäppskallen är fel.

Då kan du börja med att svara på mina obesvarade frågor.
Ställer om en av frågorna igen då. Du var säker på din sak rätt länge, att KJ var skyldig för mordet. Sedan ändrar du dig helt och hållet. Vad var det som gjorde att du ändrade uppfattning?
Citera
2014-06-13, 18:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du glömde det viktigaste, en behärskad man mördar inte någon.
Och vad jag sett så är det KJ som blev dömd. Men MB är dömd på flashback, och det väger inte speciellt tungt i verkligheten.

Du glömde något minst lika viktigt - ".. eller ser till att någon annan gör det", det har vi MB:s "kungsord" på. Jag tror att det är lika sannolikt att MB har en bakomliggande roll i det här som att KJ befann sig i händelsernas centrum när VB dödades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in