2014-07-05, 16:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Rykten kallas det, du kan ju testa bosätta dig själv i Boden. Boden är ett litet samhälle där alla känner alla i princip.
Så någon sprider ryktet att knappt någon känner till ödehuset, trots att det ligger i ett populärt frilufts-, ströv- och hundrastningsområde. Jag vill nog förlägga det ryktet på närmaste soptipp.
Citera
2014-07-05, 16:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Driver du med oss )

Ett ödehuset mitt ute i stor skogen?
Knappast, det är jägare, soft air gun lirare, och en och annan skogsmulle.
Vanligt folk tar sig inte besvär för att åka dit. För att se i princip ingenting.
Citera
2014-07-05, 16:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så någon sprider ryktet att knappt någon känner till ödehuset, trots att det ligger i ett populärt frilufts-, ströv- och hundrastningsområde. Jag vill nog förlägga det ryktet på närmaste soptipp.

Driver du med mig, Ödehuset populärt ströv, hundrastningområde? Ja det får stå för dig det.
Finns betydligt populärare frilufts/ströv/hundrastningsområden.
Citera
2014-07-05, 17:00
Medlem
Citat:
Uno hoppade över listen och letade där han blivit kommenderad att leta, dvs i bagageutrymmet.
Tack, varför jag skrev det här var egentligen bara för att testa Lagros "bevis" på Unos uteblivna markering av blodet på listen. Den uteblivna markeringen bevisade att blodet kom från VB när hon levde enligt Lagro.
Citera
2014-07-05, 17:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Driver du med mig, Ödehuset populärt ströv, hundrastningområde? Ja det får stå för dig det.
Finns betydligt populärare frilufts/ströv/hundrastningsområden.
Det står inte för mig, det står för M-LL på sid 58.
Citat:
Efter söket vid Bodträsket så fortsatte gruppen vid ca 19-tiden till området vid Gammelängsfortet. Där det finns skyttegravar och andra utrymmen som söktes men gav ej resultat. Under färden till fortet så mötte de ca 3-4 fordon som kördes runt i området. Det är sannolikt ett område som nyttjas som strövområde och rastning av hundar.
Citera
2014-07-05, 17:13
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ett ödehuset mitt ute i stor skogen?
Knappast, det är jägare, soft air gun lirare, och en och annan skogsmulle.
Vanligt folk tar sig inte besvär för att åka dit. För att se i princip ingenting.

Ja du... inte är det ett hus mitt ute i ingenstans utan ett område som många bodensare besöker dagligen för att rasta hundar, rida, löpträna, festa och åka till skjutbanan och kolla på forten.

Det är nog inte speciellt många jägare i området.
Citera
2014-07-05, 17:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det står inte för mig, det står för M-LL på sid 58.

Får jag fråga, har du verkligen varit vid ödehuset? Ta av dig foliehatten, vrid tillbaka klockan före mordet, och åk dit och ställ dig och se hur många personer som knatar förbi. Kom tillbaka och berätta resultatet sen. Vintertid ser man inte ett skit av huset, vägen som går före ödehuset kan man ha tur se ödehuset. Om man är väldigt uppmärksam. Man ser ju mer då man åker upp mot det såklart. Och vem gör det. Du syftar på campingen kanske, man ser inte ödehuset från campingen.
Nej du har jävligt fel, inte många vet om det där huset.
Senast redigerad av henkess 2014-07-05 kl. 17:25.
Citera
2014-07-05, 17:24
Medlem
Reviewss avatar
Populärt el inte populärt friluftsområde; allt är relativt.

I vilket fall bör gm vara bekant med omgivningarna sedan tidigare. Eller? Att köra till okänt ställe med emballerade kroppsdelar är ett stort risktagande.

Gm bör också ha varit medveten om aktiviteter i området samt att MPS hade för avsikt att söka igenom omgivningarna inom kort?
Citera
2014-07-05, 17:29
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Populärt el inte populärt friluftsområde; allt är relativt.

I vilket fall bör gm vara bekant med omgivningarna sedan tidigare. Eller? Att köra till okänt ställe med emballerade kroppsdelar är ett stort risktagande.

Gm bör också ha varit medveten om aktiviteter i området samt att MPS hade för avsikt att söka igenom omgivningarna inom kort?

Ja GM måste ha varit bekant med den omgivingen. Herr poirot vill få det till att det är ett populärt ställe av en anledning. Men som sagt det stämmer inte.
Citera
2014-07-05, 17:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Får jag fråga, har du verkligen varit vid ödehuset? Ta av dig foliehatten, vrid tillbaka klockan före mordet, och åk dit och ställ dig och se hur många personer som knatar förbi. Kom tillbaka och berätta resultatet sen. Vintertid ser man inte ett skit av huset, vägen som går före ödehuset kan man ha tur se ödehuset. Om man är väldigt uppmärksam. Man ser ju mer då man åker upp mot det såklart. Och vem gör det. Du syftar på campingen kanske, man ser inte ödehuset från campingen.
Nej du har jävligt fel, inte många vet om det där huset.
Jag syftar inte på någon camping, och det gör inte M-LL heller. Har hon fel?

Det var folk där när jag var där, och det var inte nyfikna till ödehuset.
Citera
2014-07-05, 17:43
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är inte så en utredning fungerar, en utredning ska hitta stöd för att saker har skett, inte att saker eventuellt kunnat ske, fast inget talar för det.

Jaha, ungefär som med KJs hund då?
Citera
2014-07-05, 17:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha, ungefär som med KJs hund då?

Där fanns saker som talade för det, hans sökningar om hunden anatomi samma natt, det kraftiga blodflödet och hans hantering av hunden.

Men det är inte samma sak som att det är bortom rimligt tvivel i detta fall, när det gäller hunden alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in