Citat:
Ursprungligen postat av
IndyHermesKink
Kan inte säga att det var precis 3 veckor, men det var nog nåt sånt, give or take nån vecka. Då upphörde det att vara en kamp, då...var man ute ur skogen liksom. Snuset var lämnat bakom och jag hade gått vidare, det är det bästa sättet jag kan beskriva det på. Tänkte inte mer på det, jo jag tänkte på att jag inte tänkte mer på det. :-) Var lite förvånad ett tag.
Ibland sticker det upp en snusets maskros i livets asfaltväg, men den kör jag snabbt förbi. Det gäller bara att köra på.
Haha, jag gillar dina metaforer!! För mig kommer nog maskrosorna lite tätare, men jag tänkte mer på snus och hade mer sug när jag faktiskt snusade. Hela tiden tänkte jag på snus, trots att jag snusade konstant och aldrig kände jag mig nöjd och tillfredsställd. Inte ens dubbla snusar gav mig nåt, mer än en tom längtan att få en kick och en besvikelse över att varje snus var ännu mer äcklig än den innan. Så...suget finns men är väldigt hanterbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perfecthairline
Japp, för mig var det efter halva fjärde veckan som jag hade ganska svår abstinens i två dagar, som jag skrev om tidigare, sedan dess har det gått förvånansvärt lätt.
Tack för övrigt
spider-girl
för tipset om Allen Carrs bok, jag kände visserligen till den redan tidigare men du refererade till den så ofta att jag till slut var tvungen att hitta den som ljudbok. Jag rekommenderar alla som försöker sluta att ha den som ljudbok, jag lyssnar på den varje dag och det är som att höra ett mantra hela tiden som säger: "Nikotin är ett beroende, inget annat!"

Ja jag minns allt de dagarna! Du var jätteduktig som klarade dig igenom din lilla breakdown utan att ramla dit! Och ja, visst är man förvånad över hur lätt det ändå går när man tyckt det varit så svårt tidigare. Kul att du också hittade inspiration i Allen Carr! Jag köper inte exakt allt han säger, men åh vad boken ändå hjälpt mig att få rätt tänk!
Citat:
Ursprungligen postat av
svampdamp
Fri från nikotin & snus i 10 månader. Det går dagar då jag inte ens tänker på snus men ibland tänker man få en riktigt fin ettan lös.
Grymt! Den här tråden måste vara den bästa man kan läsa när man funderar på att lägga av! Många (typ 90 %) andra sluta-diskussioner glorifierar hur skönt det är att vara snusare och överdriver hur jävligt det MÅSTE vara att sluta.
Nu undrar jag, hur har det gått för dig
kaffebord? Fortfarande peppad? Dag 4 nu eller?
Själv konstaterar jag glatt att
dag 22 plötsligt kom och gick och det känns som ett mirakel, efter 25 jäkla år