Citat:
Ursprungligen postat av
pterodactyl
Jag lånar denna tråden. Jag har samma funderingar. Finns det någon bank som tillåter ett öppnande av bankkonto runt östersjön alternativt norra europa, helst baltikum. Kraven är internetbank på engelska och bankkort som gör det möjligt att ta ut pengar i vanliga atm världen över (läs visa, mastercard, amex etc) gärna utan limit men inget krav.
I princip alla större banker i Estland och Lettland erbjuder vad du söker. Vilka banker har du kollat upp hittills?
Swedbank, SEB, Danske Bank, Rietumu, ABLV, Norvik Banka, Baltikums, och så vidare. Kort har ganska låga gränser per standard men går att höja.
Litauen är inte värt besväret.
Citat:
Ursprungligen postat av
CindyX
Loyal Bank är helt ok. Hade aldrig några problem när jag använde den och var lätt att hantera, kundsevice på engelska och man fick ett vanligt visakort.
Dock blir man misstänktsam när en bank känner ett behov att hävda sin lojalitet i själva namnet. Lite som att det är svårt att lita på en kompis som börjar eller avslutar sin mening med "jag lovar, det är helt sant!"

Loyal Bank har inte kunnat genomföra ingående och utgående transaktioner normalt sedan november. Den banken kan i dagsläget bäst beskrivas som en halvzombie.