Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Om det värda paret försökt planera i all hast så har de säkert inte varit särskilt klartänkta. Jag tror inte heller att de är så väldigt väl bekanta med moderna forensiska metoder, även om de sett amerikanska serier på TV.
Rent praktiskt skulle det gå utan att grannar noterade. Av vad jag kan se är balkongen i ett sådant läge och utan insyn framifrån att det vore teoretiskt möjligt. Är det mörkt och handlar om en liten kropp så tar det inte mer än några sekunder.
För att sedan rusa ut skrika och bära upp kroppen. Några grannar kan ha noterat att något hände när de rusar ut men inte exakt vad. A ringer sedan efter ambulans osv.
För problemet är ju att något måste de säga? Eller är scenariot att någon/båda mördar flickan ringer polisen. Och sedan omedelbart blånekar och skyller på varandra?
Jag tror de la upp någon form av plan efter att flickan dött (eller att de trott hon var död).
Och balkongen skulle kunna dölja skador och fallet skulle kunna skapa en rimlig dödsorsak
ur deras perspektiv. Dumt eller inte så är frågan vad de skulle kunna ha för annan plan.
OBS Detta är helt och hållet en konstruktion som det inte finns några belägg för. Några foton
av en polis som penslar en balkong, några tekniker som gör något i närheten av balkongen också
vidare. Mycket tunt alltså.