2014-06-12, 21:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Visst vinklar journalister men inte så till den milda grad. Det är ett väldigt fokus från dag ett på.
"Mitt barn blev dödat i Sverige och det är Sveriges fel". Dessutom lär han tagit dela av alla artiklar om hur myndigheterna brustit. Jag tror inte det är något strategisk drag eller liknande utan mer uttryck för något annat. Gör en tämligen irriterad dock. Hans uttalanden om Y är smått absurda och innehåller säkert en hel del önsketänkande.

Sedan blir väl fokuset på biofamiljen extra stort eftersom han sände bort flickan till det vidriga paret. Och verkade som sagt ha mindre än noll koll.

Men visst vem skulle klara domstolen på FB Har lovat mig själv att inte begå några spektakulära mord pg. av den....

Jag törs inte ens vara försvunnen nåra timmar av rädsla för att hamna hos MPS och sen bli en tråd här på FB. Tänk när vänner (och fiender) ska berätta för media vad jag för person
Om dom fann mej skulle jag skylla på kommunen som inte sett efter mej ordentligt.
Med min vanliga otur skulle det nog vara Osin Cantwell som skrev en liten krönika om mitt spektakulära försvinnande.
Vi är bara ödets små lekbollar i journalistiken.
Eller vad säjer du Tintin?
När det gäller bio-pappan tror jag dock det är han som styr intervjuerna en hel del.
Senast redigerad av LaScala 2014-06-12 kl. 21:08.
Citera
2014-06-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdard
De häktade kanske har hävdat att dem hittade henne svårt skadad..att gärningsmannen kom in via balkongen!
Det skulle inte förvåna mig om de har försökt!
Någon tredje person har dock inte efterlysts, och ingen tredje person sitter misstänkt.

De har tydligen ändrat sina berättelser vid några tillfällen och de tycks inte heller berätta riktigt samma historia (jag tror det var AB, som jag nyss bläddrade igenom när jag sökte ännu fler bilder)
Hur ofta förhör man dem? När man hittar nya detaljer att fråga dem om?
Jag undrar om alla förhör läggs till FUPen, så att man kan följa de olika turerna?
Sitter de med fulla restriktioner, alltså utan någon som helst kontakt med yttre världen och yttre rymden? Hur får de dagarna att gå?
Senast redigerad av tantigheter 2014-06-12 kl. 21:30.
Citera
2014-06-12, 21:27
Medlem
Citat:
Sure! Då var det väl den okända GM som slagit henne några dagar innan också. Y kunde knappt gå och hade blåmärken i ansiktet och på foten enligt grannar.

Om hon blev slagen så ofta som påståtts här så kan hon ju någon gång ha blivit slagen på balkongen också. Vilket inte innebär att hon eller hennes döda kropp kastades ner från balkongen för att det skulle se ut som olycka. Det finns ingen möjlighet att hon, om hon levde, skulle fallit ner så tyst och obemärkt- från så låg höjd i ett flerfamiljshus - att ingen granne skulle ha sett henne falla, hört hennes skrik eller lagt märke till dunsen. Om hon redan var död vad skulle det ha tjänat till att kasta hennes döda kropp ner från balkongen för att sedan bära in kroppen i lägenheten igen, i hemlighet. Om GM velat fejka en balkongolycka för att dölja att BO redan dött av misshandel så är GM mycket korkad. Givetvis kommer obduktion att visa vad BO dog av och vilka skador hon hade på kroppen när hon dog. Dessutom skulle GM, om hans avsikt var att fejka en balkonolycka för att dölja att BO redan var död, naturligtvis sprungit ut direkt efter att ha kastat ut den döda kroppen och då skrikit så högt och förtvivlat att hela grannaskapet kommit till undsättning, sett GMs förtvivlan och den stackars livlösa BO som fallit ner från balkongen....och kunnat vittna om detta ...
Citera
2014-06-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om hon blev slagen så ofta som påståtts här så kan hon ju någon gång ha blivit slagen på balkongen också. Vilket inte innebär att hon eller hennes döda kropp kastades ner från balkongen för att det skulle se ut som olycka. Det finns ingen möjlighet att hon, om hon levde, skulle fallit ner så tyst och obemärkt- från så låg höjd i ett flerfamiljshus - att ingen granne skulle ha sett henne falla, hört hennes skrik eller lagt märke till dunsen. Om hon redan var död vad skulle det ha tjänat till att kasta hennes döda kropp ner från balkongen för att sedan bära in kroppen i lägenheten igen, i hemlighet. Om GM velat fejka en balkongolycka för att dölja att BO redan dött av misshandel så är GM mycket korkad. Givetvis kommer obduktion att visa vad BO dog av och vilka skador hon hade på kroppen när hon dog. Dessutom skulle GM, om hans avsikt var att fejka en balkonolycka för att dölja att BO redan var död, naturligtvis sprungit ut direkt efter att ha kastat ut den döda kroppen och då skrikit så högt och förtvivlat att hela grannaskapet kommit till undsättning, sett GMs förtvivlan och den stackars livlösa BO som fallit ner från balkongen....och kunnat vittna om detta ...

Om det värda paret försökt planera i all hast så har de säkert inte varit särskilt klartänkta. Jag tror inte heller att de är så väldigt väl bekanta med moderna forensiska metoder, även om de sett amerikanska serier på TV.
Citera
2014-06-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om det värda paret försökt planera i all hast så har de säkert inte varit särskilt klartänkta. Jag tror inte heller att de är så väldigt väl bekanta med moderna forensiska metoder, även om de sett amerikanska serier på TV.
Men om man ljuger och säger att flickan fallit ut från balkongen,då syns inget och hörs inget!
Citera
2014-06-12, 21:51
Medlem
Citat:

Rent praktiskt skulle det gå utan att grannar noterade. Av vad jag kan se är balkongen i ett sådant läge och utan insyn framifrån att det vore teoretiskt möjligt. Är det mörkt och handlar om en liten kropp så tar det inte mer än några sekunder.

För att sedan rusa ut skrika och bära upp kroppen. Några grannar kan ha noterat att något hände när de rusar ut men inte exakt vad. A ringer sedan efter ambulans osv.

För problemet är ju att något måste de säga? Eller är scenariot att någon/båda mördar flickan ringer polisen. Och sedan omedelbart blånekar och skyller på varandra?

Jag tror de la upp någon form av plan efter att flickan dött (eller att de trott hon var död).
Och balkongen skulle kunna dölja skador och fallet skulle kunna skapa en rimlig dödsorsak
ur deras perspektiv. Dumt eller inte så är frågan vad de skulle kunna ha för annan plan.

OBS Detta är helt och hållet en konstruktion som det inte finns några belägg för. Några foton
av en polis som penslar en balkong, några tekniker som gör något i närheten av balkongen också
vidare. Mycket tunt alltså.
Citera
2014-06-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Men om man ljuger och säger att flickan fallit ut från balkongen,då syns inget och hörs inget!
Jag kanske missförstår dig, men min första reaktion blir att det är vad de tror.
Det kan faktiskt ha gått riktigt snabbt. Om Yara var medvetslös så skrek hon inte; om en stod därunder beredd och en puttade på uppifrån. Den där nere plockar upp flickan och skyndar upp igen? Om man möter en granne så ber man grannen ringa efter hjälp, den stackars Yara har fallit.
Eller så har Yara hört dem komma, smugit ut på balkongen och svag och eländig försökt hasa ned (på en bild ser man faktiskt något som ser trasigt ut hänga ned från ett balkongräcke. Jag vet inte om det är deras balkong eller en under. Jag har försökt förstora och förtydliga det, men lyckades inte så bra.)
Sedan är det just det forensiker gör, får de döda att tala. Eller försöker i alla fall och lyckas riktigt bra många gånger.
Jag har nog sett för många TV-deckare ...
Citera
2014-06-12, 21:58
Medlem
Och, som nämnts redan: polisen har funnit tecken på att mycket grovt våld använts mot människa inne i lägenheten.
Citera
2014-06-12, 22:24
Medlem
Nantale/ Det är inte tråden som hittar på att hon blev misshandlad. Det är vittnesmål från tidningar och anmälningar.

Fortsatt hittepå och spekulation. Problemet är att jag faktiskt tror att det kan ha gått till så.

Efter mordet så är det en rätt märklig rapportering i tidningarna de första dagarna.
Ingestans näms att hon skulle ha mördats i hemmet. (skumma de första dagarnas artikel så ser ni
MGMs beteende är också lite märkligt. Rami är nedstämd säger att "en släkting är död" låter inte som om han själv är inblandad utan mer som vid en olycka.
Amani säger omedelbart "jag har inte gjort något".(typiskt henne iof.).

Jag tror de arrangerade en olycka och att Rami efter en natt i häktet valde en alternativ historia som gick ut på att han kom hem och flickan var död. Han har vissa kunskaper och borde inse att balkongfallet skulle avslöjas. Jag tror att Amani under kort tid höll fast vid deras ursprungliga historia men bryter ihop. Talar om att historien var Rs ide och att det är R som mördat och tidigare misshandlat Y.

Balkongolyckan var en hastigt improviserad lösning som båda har övergivit av olika skäl.

A kommer hävda rädsla o misshandel av R (och att R misshandlat och slutligen dödat Y).
R kommer möjligtvis komma fram med någon form av alibi och hävda As psykiska tillstånd som
orsak till misshandel och slutgiltigen mord på flickan.

Är helt beredd att revidera denna påhittade historia i takt med att fakta uppkommer.....
men it makes sense för mig än så länge.
Senast redigerad av VemKom 2014-06-12 kl. 22:31.
Citera
2014-06-12, 22:30
Medlem
Citat:
Jag kanske missförstår dig, men min första reaktion blir att det är vad de tror.
Det kan faktiskt ha gått riktigt snabbt. Om Yara var medvetslös så skrek hon inte; om en stod därunder beredd och en puttade på uppifrån. Den där nere plockar upp flickan och skyndar upp igen? Om man möter en granne så ber man grannen ringa efter hjälp, den stackars Yara har fallit.
Eller så har Yara hört dem komma, smugit ut på balkongen och svag och eländig försökt hasa ned (på en bild ser man faktiskt något som ser trasigt ut hänga ned från ett balkongräcke. Jag vet inte om det är deras balkong eller en under. Jag har försökt förstora och förtydliga det, men lyckades inte så bra.)
Sedan är det just det forensiker gör, får de döda att tala. Eller försöker i alla fall och lyckas riktigt bra många gånger.
Jag har nog sett för många TV-deckare ...
Jag menar:Vid förhör säger de att Y ramlat ut... de har aldrig varit ute på balkongen, de ljuger kanske om den ev. händelsen, de har själva slagit flickan till döds i lägenheten
Citera
2014-06-12, 22:41
Medlem
Citat:
Nantale/ Det är inte tråden som hittar på att hon blev misshandlad. Det är vittnesmål från tidningar
och anmälningar.

Fortsatt hittepå och spekulation. Problemet är att jag faktiskt tror att det kan ha gått till så.

Efter mordet så är det en rätt märklig rapportering i tidningarna de första dagarna.
Ingestans näms att hon skulle ha mördats i hemmet. (skumma de första dagarnas artikel så ser ni
MGMs beteende är också lite märkligt. Rami är nedstämd säger att "en släkting är död" låter inte som om han själv är inblandad utan mer som vid en olycka.
Amani säger omedelbart "jag har inte gjort något".(typiskt henne iof.).

Jag tror de arrangerade en olycka och att Rami efter en natt i häktet valde en alternativ historia som gick ut på att han kom hem och flickan var död. Han har vissa kunskaper och borde inse att balkongfallet skulle avslöjas. Jag tror att Amani under kort tid höll fast vid deras ursprungliga historia men bryter ihop. Talar om att historien var Rs ide och att det är R som mördat och tidigare misshandlat Y.

Balkongolyckan var en hastigt improviserad lösning som båda har övergivit av olika skäl.

A kommer hävda rädsla o misshandel av R (och att R misshandlat och slutligen dödat Y).
R kommer möjligtvis komma fram med någon form av alibi och hävda As psykiska tillstånd som
orsak till misshandel och slutgiltigen mord på flickan.

Är helt beredd att revidera denna påhittade historia i takt med att fakta uppkommer.....men it makes sense för mig än så länge.

Det som klart att hon hittades död i sitt eget hem. Givetvis kan hon ha dött var som helst, till och med i någon annan lägenhet eller utomlands exempelvis på Hollandsresan om hela familjen reste dit. Men det finns inte mycket som talar för hos skulle ha kastats ner från balkongen vare sig död eller levande . När det gäller misshandel av henne så har det skrivits mycket här på tråden men ingenting är bevisat. Grannar har pratat med media, hennes pappa har sett ett blåmärke, hon sade till pappan att hon fick blåmärket i skolan. Själv är ganska övertygad att hon misshandlades och vanvårdades av dem som hon bodde hos men jag är inte helt säker på det heller.
Citera
2014-06-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jag menar:Vid förhör säger de att Y ramlat ut... de har aldrig varit ute på balkongen, de ljuger kanske om den ev. händelsen, de har själva slagit flickan till döds i lägenheten
Det tror jag också.
Jag gjorde en lång historia av det hela, bara.

Och fortsätter lite, efter att ha sett VemKoms kommentarer.
Någon av dem hade pucklat på Yara; sedan gick de ut (redan det ingick kanske i planen?)
Kom hem, upptäckte att Yara inte kommit sig och inte var död heller; de kunde inte skicka henne till akuten utan att förklara skadorna, alltså fejkade de ett balkongfall. Det var kanske det primära, att skyla över en förfärlig misshandel och så gick det så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in