Citat:
Ursprungligen postat av
ecandersson
Balkongerna syns på Google Street Wiew. Sunnavägen 7 (ungefär) Observera att jämna nummer finns i andra änden på Marieberg.
Jag vet inte hur man länkar till Street Wiev. Kanske någon annan kan:
http://goo.gl/maps/PzDqa
Nytt försök:
http://goo.gl/maps/kTVxZ
Tack! Jag ska kolla senare.
Nu slumpar det sig så att jag tänkt på ett tidigare inlägg av dig, så jag passar på att kommentera det nu.
Du nämnde kommunens kostnader för biopappan och var lite bitter över att du blivit hånad tidigare, när kostnaderna var på tal.
Jag vet inte om du kände dig hånad av just mig - men jag vet att jag kan bli ganska besk ibland; håna dig har jag emellertid inte velat.
Som jag tror så är vi ungefär generationskamrater och som pensionärer har vi det inte alltför fett. Jag måste också räkna slantar när det kommer till extrautgifter, som för tandvård.
Som vi har vuxit upp och varit unga i en växande ekonomi, så har ju Sverige haft råd att vara generösa både mot de egna och mot flyktingar; arbetskraftsinvandring var av godo osv.
Nu lever vi med en krympande ekonomi och det blir kärvare och kärvare.
Jag har mina egna uppfattningar om varför den globala ekonomin ser ut som den gör och varför det blir kärvt här hemma. Till den bilden hör också en uppfattning om vem som har "försnillat" min pension och varför andra ekonomiska resurser blir allt knappare.
Och jag kan inte för liv och kniv tycka att det är någon enskild palestinska pappas fel. Om man fokuserar på dessa krakar, så är de också offer, bland annat för ett ekonomiskt läge som kunde vara annorlunda.
Det är bakgrunden till att jag tycker att det är fel att påminna om kostnaderna här.
Gör man det, då väljer man fel syndabock och flyttar fokus från de verkligt intressanta aktörerna.
Och just de frågorna hör hemma i andra trådar, hur intressanta de än är.
Visst har Hamilkar påpekat att det är moderatorerna som äger frågan om vad som är on och off topic, men jag hoppas att det accepteras att jag för en stund åtminstone får förklara mig.
Jag vill nämligen inte att ecandersson ska känna sig hånad.