2014-06-12, 15:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Kan du försöka komma ihåg var du läst det? Låter lite viktigt och gör att det kan finnas någon substans i balkongteorin. Jag läste likaledes om att flickan sprungit ut blodig men det var från någon lokal blaska i Palestina så det lär inte ha något värde.

Balkongen är placerad så det skulle inte vara en omöjlighet att slänga flickan vid rätt tillfälle oupptäct.

Här talar Smålandstintin om vad "folk på plats" sagt om en stor blodpöl:
(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Citera
2014-06-12, 15:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Fast det är ingen direkt källa eller underlag på ett dugg., Tintin får allt komma upp med underlag, och det lär man inte se. Så tills dess kan man bortse ifrån den typen av påståenden.
Citera
2014-06-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack MrsMagoo!

Och nu till balkongen:
här är ett axplock kommentarer (ibland förkortade) där undersökningen av balkongen nämns tidigt i tråden.

356: På Nyheterna TV4 kl 22 så visade man en bild av en tekniker som penslade räcket på en balkong. Så uppgiften om balkongen verkar stämma.

466: Ang polisens tekniker som söker på balkong och mark.
Jag kan mycket väl tänka mej att misshandeln gick för långt och att de skyllt på att hon lekt på balkongen och fallit ner.
För att utesluta det så undersöks marken o. balkongen. Det är upp till polisen att bevisa skuld.

Nytt försök: http://goo.gl/maps/kTVxZ

359: Ingen källa på att så är fallet. Bilder visar att tekniker undersöker marken utanför fastigheten och fotar fasaden. Möjligen en balkong.

266: TV4 nyheterna visade just bilder där kriminaltekniker står och gör fingeravtrycks-sökande (med svärta och sån borste) på just balkongräcket...

367: Som någon skrev, skadorna på kroppen kan vara från både svår misshandel i lägenheten och från skadorna hon fick när hon kastades ut från balkongen. Vad som är vad lär inte rättsläkarna missa att reda ut.

Jag letar efter bra balkongbild, det finns nog i någon tidning, men det känns lite motigt att harva igenom alla länkar ...

Balkongerna syns på Google Street Wiew. Sunnavägen 7 (ungefär) Observera att jämna nummer finns i andra änden på Marieberg.

Jag vet inte hur man länkar till Street Wiev. Kanske någon annan kan:

http://goo.gl/maps/PzDqa

Senast redigerad av ecandersson 2014-06-12 kl. 16:10.
Citera
2014-06-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Balkongerna syns på Google Street Wiew. Sunnavägen 7 (ungefär) Observera att jämna nummer finns i andra änden på Marieberg.

Jag vet inte hur man länkar till Street Wiev. Kanske någon annan kan:

http://goo.gl/maps/PzDqa

Tack! Jag ska kolla senare.
Nu slumpar det sig så att jag tänkt på ett tidigare inlägg av dig, så jag passar på att kommentera det nu.
Du nämnde kommunens kostnader för biopappan och var lite bitter över att du blivit hånad tidigare, när kostnaderna var på tal.
Jag vet inte om du kände dig hånad av just mig - men jag vet att jag kan bli ganska besk ibland; håna dig har jag emellertid inte velat.
Som jag tror så är vi ungefär generationskamrater och som pensionärer har vi det inte alltför fett. Jag måste också räkna slantar när det kommer till extrautgifter, som för tandvård.
Som vi har vuxit upp och varit unga i en växande ekonomi, så har ju Sverige haft råd att vara generösa både mot de egna och mot flyktingar; arbetskraftsinvandring var av godo osv.
Nu lever vi med en krympande ekonomi och det blir kärvare och kärvare.
Jag har mina egna uppfattningar om varför den globala ekonomin ser ut som den gör och varför det blir kärvt här hemma. Till den bilden hör också en uppfattning om vem som har "försnillat" min pension och varför andra ekonomiska resurser blir allt knappare.
Och jag kan inte för liv och kniv tycka att det är någon enskild palestinska pappas fel. Om man fokuserar på dessa krakar, så är de också offer, bland annat för ett ekonomiskt läge som kunde vara annorlunda.
Det är bakgrunden till att jag tycker att det är fel att påminna om kostnaderna här.
Gör man det, då väljer man fel syndabock och flyttar fokus från de verkligt intressanta aktörerna.
Och just de frågorna hör hemma i andra trådar, hur intressanta de än är.

Visst har Hamilkar påpekat att det är moderatorerna som äger frågan om vad som är on och off topic, men jag hoppas att det accepteras att jag för en stund åtminstone får förklara mig.
Jag vill nämligen inte att ecandersson ska känna sig hånad.
Citera
2014-06-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Precis!
Journalisten styr både direkt vad h*n väljer att skriva och indirekt genom sina frågor, vilka svar som uppmuntras etc. Ur ett journalistiskt perspektiv är det kanske mer intressant med myndighetsbiten?

Angående hans vistelse så har polis/åklagare uttryckt önskemål om att BO:s pappa ska stanna och medverka i utredningen.

Det är nog inte lätt, som förälder till ett mördat barn att göra allt "rätt" enligt Flashbackdomstolen...
Jag tycker det är en lite konstig vinkling detta att så intensivt gå in för att söka "fel" i pappans
reaktioner och ageranden. Finns det någon manual för hur brottsoffer och anhöriga bör uppträda?
Kanske säkrast att översätta den till arabiska också.

Visst vinklar journalister men inte så till den milda grad. Det är ett väldigt fokus från dag ett på.
"Mitt barn blev dödat i Sverige och det är Sveriges fel". Dessutom lär han tagit dela av alla artiklar om hur myndigheterna brustit. Jag tror inte det är något strategisk drag eller liknande utan mer uttryck för något annat. Gör en tämligen irriterad dock. Hans uttalanden om Y är smått absurda och innehåller säkert en hel del önsketänkande.

Sedan blir väl fokuset på biofamiljen extra stort eftersom han sände bort flickan till det vidriga paret. Och verkade som sagt ha mindre än noll koll.

Men visst vem skulle klara domstolen på FB Har lovat mig själv att inte begå några spektakulära mord pg. av den....
Senast redigerad av VemKom 2014-06-12 kl. 17:49. Anledning: edit
Citera
2014-06-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Tack!
Kanske smålandstintin kan redovisa var han fått uppgiften från?
Citera
2014-06-12, 19:35
Medlem
Här har jag hittat några bilder från avspärrningarna på Sunnavägen Sid 3 av Ghozt och sid.5 jimzet71 någon efterlyste?
Citera
2014-06-12, 20:06
Medlem
Balkongteorin

Bild på huskroppen
http://omni.se/topic/1b863e09-c04e-4e49-af05-49debcadc560/42a24b3f-3fa5-47ed-816e-2f717129d6a0

Vad jag ser på kartan är det en väg och "tomt" ditåt balkongen vetter. De runda balkongerna ligger dessutom lite inklämda i huskroppen. Omöjligt är det inte om man väljer rätt ögonblick. Dessutom var det väl mörkt vid 21 tiden på Valborg?

Finns också ett antal bilder på tekniker som pysslar i anslutning till balkongen.
http://www.bltsydostran.se/multimedia/dynamic/02830/866258_jpg_2830136v.jpg
http://www.bltsydostran.se/multimedia/dynamic/02829/PS4_7714_2829130v.jpg

edit/ retod1 hann före
Senast redigerad av VemKom 2014-06-12 kl. 20:31. Anledning: edit
Citera
2014-06-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Här har jag hittat några bilder från avspärrningarna på Sunnavägen Sid 3 av Ghozt och sid.5 jimzet71 någon efterlyste?
Tack snälla du!
Efter allt pratande om balkongen så är det nyttigt att se den!
Citera
2014-06-12, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Visst vinklar journalister men inte så till den milda grad. Det är ett väldigt fokus från dag ett på.
"Mitt barn blev dödat i Sverige och det är Sveriges fel". Dessutom lär han tagit dela av alla artiklar om hur myndigheterna brustit. Jag tror inte det är något strategisk drag eller liknande utan mer uttryck för något annat. Gör en tämligen irriterad dock. Hans uttalanden om Y är smått absurda och innehåller säkert en hel del önsketänkande.

Sedan blir väl fokuset på biofamiljen extra stort eftersom han sände bort flickan till det vidriga paret. Och verkade som sagt ha mindre än noll koll.

Men visst vem skulle klara domstolen på FB Har lovat mig själv att inte begå några spektakulära mord pg. av den....
Jag håller med och just i detta fall tror jag att jag vet vad jag talar om. "Jag lät dem ta hand om mitt barn och de dödade min dotter" är en betydligt bättre story. Man säljer inga tidningar på brottsoffer som ingen tycker om.
Citera
2014-06-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack MrsMagoo!

Och nu till balkongen:
här är ett axplock kommentarer (ibland förkortade) där undersökningen av balkongen nämns tidigt i tråden.

356: På Nyheterna TV4 kl 22 så visade man en bild av en tekniker som penslade räcket på en balkong. Så uppgiften om balkongen verkar stämma.

466: Ang polisens tekniker som söker på balkong och mark.
Jag kan mycket väl tänka mej att misshandeln gick för långt och att de skyllt på att hon lekt på balkongen och fallit ner.
För att utesluta det så undersöks marken o. balkongen. Det är upp till polisen att bevisa skuld.

359: Ingen källa på att så är fallet. Bilder visar att tekniker undersöker marken utanför fastigheten och fotar fasaden. Möjligen en balkong.

266: TV4 nyheterna visade just bilder där kriminaltekniker står och gör fingeravtrycks-sökande (med svärta och sån borste) på just balkongräcket...

367: Som någon skrev, skadorna på kroppen kan vara från både svår misshandel i lägenheten och från skadorna hon fick när hon kastades ut från balkongen. Vad som är vad lär inte rättsläkarna missa att reda ut.

Jag letar efter bra balkongbild, det finns nog i någon tidning, men det känns lite motigt att harva igenom alla länkar ...
De häktade kanske har hävdat att dem hittade henne svårt skadad..att gärningsmannen kom in via balkongen!
Citera
2014-06-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdard
De häktade kanske har hävdat att dem hittade henne svårt skadad..att gärningsmannen kom in via balkongen!

Sure! Då var det väl den okända GM som slagit henne några dagar innan också. Y kunde knappt gå och hade blåmärken i ansiktet och på foten enligt grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in