Okej, eftersom du inte vill ha någon kontakt med människor så kanske det vore bra för dig att tjäna pengar genom internet.
Det finns flera olika sätt att göra detta på. Några förslag (en del förutsätter att du har ett litet startkapital att investera till en början):
* Köp billiga saker från Kina (tex. från www.aliexpress.com) och sälj dyrare på Tradera/Blocket.
Några tips angående denna köp/sälj-metod:
- Kolla runt på tradera vilka produkter som många budar på. Titta sedan på aliexpress.com om dessa produkter finns att köpa där. Då vet du ungefär hur mycket pengar du kan sälja produkten för och vad din troliga vinst kommer att bli.
- Försök hitta nån säljare på tradera som uppenbart säljer produkter från Kina. Kolla igenom säljarens annonser och kopiera hans produktlinje rakt av (om de visar sig lönsamma i din jämförelse mot aliexpress såklart).
- Tänk på att du egentligen inte får sälja hur mycket som helst som privatperson. Sätter du detta i system och tjänar pengar på det, så "ska" du starta ett företag. Nackdelen är då dock att ca 50% försvinner i socavg. och skatter.
- Säg att du i snitt tjänar 150 kronor per sälj (vilket är lågt räknat.. När jag gjorde detta sålde jag bara produkter som jag tjänade minst 2-400 kr per st på). Då behöver du sälja ca 70 produkter per månad för att tjäna 10 000 kr. Det är inte omöjligt, men det kommer krävas en hel del jobb... och du måste vara lite smart och hitta bra produkter.
Andra sätt att tjäna pengar online: (förutsätter att du kan en del om att bygga hemsidor samt marknadsföra dessa)
* Bli bra på SEO (sökmotoroptimering) och tjäna pengar genom att skapa hemsidor om diverse saker med reklam på.
t.ex: Det är grillsäsong -> Folk vill ha info om vilken grill de ska köpa -> Du gör en hemsida med info om grillar -> Du optimerar sökord på sidan så den kommer högt upp bland sökresultaten på google -> Du har reklam på sidan som du tjänar pengar på.
Ett exempel bara, som du knappast blir miljonär på

Men säg att du har 100 st liknande sidor om olika produkter så kan det bli en del pengar i längden. Förutsatt att du är villig att sätta dig ner och plugga på om SEO och allt som hör där till. Inget är enkelt, du får kämpa för det.
Googla på SEO för att läsa mer och jag rekommenderar dig att kolla in forumet på
www.blackhatworld.com där det finns massor av tips om hur du kan tjäna pengar genom reklam på nätet.
Några tips iaf. Lycka till!