Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-12, 14:47
Medlem
Ratis avatar
Hej!

Jag har kommit underfund med att enda sättet för mig att ekonomiskt klara min framtid är att bli rik.
På grund av social fobi och lite annat har jag väldigt svårt att söka jobb och praktikplatser. Dessutom får jag ångest bara av tanken.
Just nu har jag a-kassa och klarar mig väldigt bra på det men den tar såklart slut en vacker dag. Det finns inga jobb som passar för mig och blir bara deppad av att tänka på jobb.
Det är inte mycket pengar jag behöver, 10 000:- - 15 000:- i månaden så man klarar att betala räkningar, kläder och lite annat smått och gott.
Så klart blir det långtråkigt i längden av att inte jobba men då får man väl ta lite vikariat här och var när man har bättre perioder och klarar av att jobba, om man vill få tiden att gå.
Så nu undrar jag hur man bäst kan få ihop en smärre rikedom. 3-4 miljoner borde räcka och klara sig på resten av livet.
Lotto, Keno, Bingolotto, Nätpoker, vilket är bäst!? Går det att investera en summa på 200.000:- någonstans vars det växer relativt snabbt?
Ni som är rika, hur lyckades ni?
Citera
2014-06-12, 14:51
Medlem
Din framtids vision är lite dum, bara så du vet är d et inte så lätt att bli rik. Men om du jobbar spara typ 2.000 på banken varje månad så blir du rik om typ 15-20 år!
Citera
2014-06-12, 14:54
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahRina
Din framtids vision är lite dum, bara så du vet är d et inte så lätt att bli rik. Men om du jobbar spara typ 2.000 på banken varje månad så blir du rik om typ 15-20 år!

Jo men 15-20 år är en rätt lång tid. Pengar vill man ha medans man är ung.
Det är inte på grund av lathet jag inte vill jobba. Vill bara kunna jobba med och göra vad jag vill i min egen takt. Utan någon chef eller arbetstider.
Citera
2014-06-12, 14:55
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hej!

Jag har kommit underfund med att enda sättet för mig att ekonomiskt klara min framtid är att bli rik.
På grund av social fobi och lite annat har jag väldigt svårt att söka jobb och praktikplatser. Dessutom får jag ångest bara av tanken.
Just nu har jag a-kassa och klarar mig väldigt bra på det men den tar såklart slut en vacker dag. Det finns inga jobb som passar för mig och blir bara deppad av att tänka på jobb.
Det är inte mycket pengar jag behöver, 10 000:- - 15 000:- i månaden så man klarar att betala räkningar, kläder och lite annat smått och gott.
Så klart blir det långtråkigt i längden av att inte jobba men då får man väl ta lite vikariat här och var när man har bättre perioder och klarar av att jobba, om man vill få tiden att gå.
Så nu undrar jag hur man bäst kan få ihop en smärre rikedom. 3-4 miljoner borde räcka och klara sig på resten av livet.
Lotto, Keno, Bingolotto, Nätpoker, vilket är bäst!? Går det att investera en summa på 200.000:- någonstans vars det växer relativt snabbt?
Ni som är rika, hur lyckades ni?

Snart kommer shareville lanseras på nordnet och då kan du bara välja någon framgångsrik investerare och ta rygg på den personen. Förhoppningsvis får du lika bra avkastning på dina pengar och du slipper tänka allt för mycket.
Citera
2014-06-12, 14:55
Medlem
OffensiveShits avatar
Starta eget då.
Citera
2014-06-12, 15:03
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Snart kommer shareville lanseras på nordnet och då kan du bara välja någon framgångsrik investerare och ta rygg på den personen. Förhoppningsvis får du lika bra avkastning på dina pengar och du slipper tänka allt för mycket.

http://www.shareville.se/
Låter som en intressant idé.

Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Starta eget då.
Jo det är precis vad jag själv är inne på. Vet inte inom vad bara. Någonting där man inte behöver ha så mycket kontakt med många människor.
Citera
2014-06-12, 15:05
Medlem
KlopFers avatar
Citat:

Ah, jag såg att det gick att bli medlem direkt. Ta någon på topplistan kör hårt!
Citera
2014-06-12, 15:41
Medlem
Celenos avatar
Ta ett jobb, vad som helst men ju högre lön desto bättre såklart.

Spara 75% av inkomsten i 7 år eller 80% av inkomsten i 5.5 år eller 90% av inkomsten i 3 år. Ju mer du kan spara desto snabbare går det såklart. Investera pengarna i breda billiga indexfonder.

Du är sen ekonomiskt oberoende och behöver aldrig mer jobba.

Snabbare än så går det nog inte på lagligt sätt, såvida du inte vinner eller ärver nåt.
Citera
2014-06-12, 15:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Låter som en dålig idé. Det säger ju sig självt; desto mer individer som investerar lika desto mindre utdelning till varje individ.
Citera
2014-06-12, 15:54
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Låter som en dålig idé. Det säger ju sig självt; desto mer individer som investerar lika desto mindre utdelning till varje individ.

Kanske är en bra ide för dom med många följare som pressar upp priset så säljer man sen med ett bra resultat som lockar ännu fler följare osv osv?
Citera
2014-06-12, 15:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Kanske är en bra ide för dom med många följare som pressar upp priset så säljer man sen med ett bra resultat som lockar ännu fler följare osv osv?

Exakt så är deras affärsidé ja.
Citera
2014-06-12, 16:19
Medlem
Ratis avatar
Just nu får jag in strax över 9000:- i månaden från a-kassan. Och ändå har jag pengar över till sparkontot nästan varje månad. Så man kan överleva på 10 000:- i månaden med råge!
Det ska väl inte vara så omöjligt att komma upp i den summan utan att jobba och slita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in