2014-06-12, 20:54
Medlem
Cokekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Steg 1. Bli av med din sociala fobi.

Det är inte så lätt som du tror. Jag har haft det i flera år och har sedan ett halvår börjat med mediciner och ändå så är det rätt så tungt.

ONT: TS. Har du funderat på KBT?
Citera
2014-06-12, 21:01
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Just nu får jag in strax över 9000:- i månaden från a-kassan. Och ändå har jag pengar över till sparkontot nästan varje månad. Så man kan överleva på 10 000:- i månaden med råge!
Det ska väl inte vara så omöjligt att komma upp i den summan utan att jobba och slita.

Du överlever just nu på den summan möjligen. I framtiden kommer du få flera behov. Även om du just nu inte tror det så kommer du kanske bilda familj. Vilja uppgradera ditt boende etc.
Dessutom så lär 10000kr om ett par år inte kännas speciellt mycket.

Om du nu har så mycket problem skulle jag råda dig att istället söka läkarhjälp. I första hand för att försöka bota dina problem och få dig tillbaka till ett normalt arbetsliv. I andra hand få det på papper att du är obotligt sjuk och inte kan jobba. Då har du möjlighet till ersättning.

För övrigt finns det mängder med olika typer av arbete. Det är säkert så att det finns jobb som du skulle kunna klara av trots eventuell sjukdom.
Citera
2014-06-12, 21:02
Medlem
Citat:
Jo men 15-20 år är en rätt lång tid. Pengar vill man ha medans man är ung.
Det är inte på grund av lathet jag inte vill jobba. Vill bara kunna jobba med och göra vad jag vill i min egen takt. Utan någon chef eller arbetstider.
Jojo, pengar vill man ha när man är ung.
"Fattigpensionärerna" vill också ha mer pengar idag. Hörde en på radion idag som hade 9000kr i pension efter skatt.
Ensamstående föräldrar och barnfamiljer har det också väldigt svårt. Och sjukpensionärer, flyktingar och tiggare.
Vem ska betala allt?
Citera
2014-06-12, 22:29
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
http://www.shareville.se/
Låter som en intressant idé.

Jo det är precis vad jag själv är inne på. Vet inte inom vad bara. Någonting där man inte behöver ha så mycket kontakt med många människor.

Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Ah, jag såg att det gick att bli medlem direkt. Ta någon på topplistan kör hårt!

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Låter som en dålig idé. Det säger ju sig självt; desto mer individer som investerar lika desto mindre utdelning till varje individ.

Jag har satt in 200.000 tusen på något som heter garatum. Har gått ganska bra än så länge, 10.000 var halvår
Citera
2014-06-12, 22:31
Medlem
Citat:
Jag har kommit underfund med att enda sättet för mig att ekonomiskt klara min framtid är att bli rik.
På grund av social fobi och lite annat har jag väldigt svårt att söka jobb och praktikplatser. Dessutom får jag ångest bara av tanken.
Just nu har jag a-kassa och klarar mig väldigt bra på det men den tar såklart slut en vacker dag. Det finns inga jobb som passar för mig och blir bara deppad av att tänka på jobb.

Du får hoppas på att (mp) lyckas driva igenom medborgarlön, det är som klippt och skuret för dig. Annars är det försörjningsstöd som återstår om man vill bli försörjd utan att arbeta själv, men då kommer du inte i närheten av den standard du skriver att du vill ha.

Citat:
Lotto, Keno, Bingolotto, Nätpoker, vilket är bäst!? Går det att investera en summa på 200.000:- någonstans vars det växer relativt snabbt?

Istället för att spela på Lotto kan du ta större delen av pengarna och bränna upp dem. Statistiskt sett är det förväntade utfallet detsamma. Dålig idé, med andra ord.

Kan du tänka dig att utföra någon form av arbete överhuvudtaget, om du slipper ha med folk att göra och slipper chefer och tider att passa? Isåfall skulle jag föreslå att du köper en liten stuga med någon hektar mark i ett glesbygdsområde. Sedan odlar du potatis och bönor för att dryga ut bidraget, i den mån du orkar.
Citera
2014-06-12, 22:34
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Det vore ju logiskt om allt handlade om pengar. Tyvärr gör det inte det, moral är värt mer än alla pengar i världen.

Fundera då över varför många framgångsrika affärsmän är framgångsrika just för att de saknar moral och inte tvekar ett ögonblick sålänge det finns pengar att tjäna.

Psykopater förstår dessutom inte ens konceptet moral, dvs du kan stånga dig blodig med ditt fagra budskap.
Citera
2014-06-12, 22:56
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ni som är rika, hur lyckades ni?

Aldrig tagit ett banklån eller avbetalning/kredit. Budgeterat och hållt budget. Sparat, sparat och sparat. Aldrig haft bil eller körkort, cyklar och tar kollektivtrafik dit jag skall.
Idag i 45-årsåldern är jag mångmiljonär och skuld/lånfri helt. Vanligt 8-17-kneg inom IT-administration/förvaltning. En betalad bostadsrätt mitt i huvudstaden. Har du brådis är det svårt, är du tålmodig är du rik om 20-25 år. Det kan jag lova, om du följer det jag gjort här ovan.
Citera
2014-06-12, 23:55
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Aldrig tagit ett banklån eller avbetalning/kredit. Budgeterat och hållt budget. Sparat, sparat och sparat. Aldrig haft bil eller körkort, cyklar och tar kollektivtrafik dit jag skall.
Idag i 45-årsåldern är jag mångmiljonär och skuld/lånfri helt. Vanligt 8-17-kneg inom IT-administration/förvaltning. En betalad bostadsrätt mitt i huvudstaden. Har du brådis är det svårt, är du tålmodig är du rik om 20-25 år. Det kan jag lova, om du följer det jag gjort här ovan.
Låter som ett riktigt tråkigt sätt att bli rik på. Hur kul är det att ha flera miljoner på kontot när du är 80 och inte kan ta dig utanför hemmet? Har du fru och barn? Inget illa menat men det har jag svårt att tro. Kvinnor brukar vara dåliga för plånboken.

Citat:
Går det att investera en summa på 200.000:- någonstans vars det växer relativt snabbt?
Ni som är rika, hur lyckades ni?
Sätt in det på mitt konto så kommer pengarna växa som ogräs. Du får tillbaka pengarna sen.

Givetvis finns det ingen standardmetod som gör dig rik. Men med din sociala fobi kan du väl läsa på om aktier, bekanta dig med marknaden och sedan satsa på några företag som du tror på. Då kan du sitta i din ensamhet och investera. Att jobba dig rik som ovanstående är ingenting jag skulle rekommendera.
Citera
2014-06-12, 23:59
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Låter som ett riktigt tråkigt sätt att bli rik på. Hur kul är det att ha flera miljoner på kontot när du är 80 och inte kan ta dig utanför hemmet? Har du fru och barn? Inget illa menat men det har jag svårt att tro. Kvinnor brukar vara dåliga för plånboken.

Tråkigt är väl det sista jag har. Idag köper jag och sambon saker vi vill ha. Vi behöver alltså inte kolla på prislappen innan och tänka efter. Vi reser var vi vill, när vi kan. Jag har inga barn.
Menar du mitt liv skulle vara tråkigt för att jag inte lever på kredit? Det säger väl det mesta. Jag betalar hellre först och har kul sedan, än har kul först och betalar efteråt. Väldigt enkelt.
Vad kan du göra som inte jag kan? Tänk till nu för fan. Omständigheterna ser således ut att vara på min sida. Som vanligt.
Citera
2014-06-13, 00:09
Medlem
Shadowcrafts avatar
lär dig daytrade
Citera
2014-06-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
lär dig daytrade

Ja, eller så spelar du på Roulette. Då slipper du dessutom "lära" dig något.
Citera
2014-06-13, 00:23
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Låter som ett riktigt tråkigt sätt att bli rik på.
Själv har jag inte heller bil eller andra fasta utgifter förutom en väldigt låg hyra. Jag sparar i snitt 75% av min inkomst.

Hur kul är det med bil egentligen? Jag har haft flera och de gjorde mig inte särskilt lycklig.

Nu har jag råd att resa och njuta av livet och reser jag nån månad så sparar jag helt enkelt bara 25%-50% av lönen istället.

Kan ta ledigt eller köpa nåt utan att bekymra mig överhuvudtaget.

På vilket sätt är det roligare att ha så höga fasta utgifter att man knappt kan spara ihop till en veckas charter ens om man försöker, så som de flesta svenskar verkar leva?
Citat:
Hur kul är det att ha flera miljoner på kontot när du är 80 och inte kan ta dig utanför hemmet?
Antagligen mycket mycket roligare än att INTE ha flera miljoner på kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in