Citat:
Ursprungligen postat av
mirmur
halloj ni erfarna!! jag har aldrig varit på Emmaboda festivalen men jag tänkte ta mig dit iår mest för att jag är myfiken på festivalen snarare än något annat, jag är ingen Electrokille men det finns ju lite smått och gott för oss andra också. Då jag inte kommer ha ett så fullspäckat spelschema som jag brukar kommer jag nog att hänga runt en del och nu till frågan Vilken typ av människor kan man förvänta sig? har alltid trott att det ska vara mest popare men iochmed att tyngdpunkten på musiken har förändrats borde klientelet ha följt därefter. kan man ringa in den typiske Emmaboda festivalaren?
Svårt att definiera vad för människor det finns på festivalen men mycket sköna liberala människor som är där för att festa finns det gott om. Åldersnivån sjunker ganska stadigt ju mer åren går tycker jag då festivalen blir större och når ut till en större skara människor som är yngre.
Finns alla typer av människor där från fjortisar, unga men också äldre människor som vill ha kul till skönt folk som kommer dit för partajet på nätterna med sina raveglasögon + glowsticks, glowpaint etc. samt de som tycker det är kul att knarka loss

. Elektronisk musik hör liksom till det där

.
Svår fråga det där. Jag skulle egentligen skita i vad man ska förvänta sig och dra dit bara för att sedan under festivalen komma fram till vad för värderingar man har. Men det jag kan säga dig är att du kommer inte att hitta en skönare festival i Sverige än Emmaboda. Helt klart den bästa festivalen som finns i Sverige just nu.

.
Vad menar du med ringa in den typiske emmabodafestivalaren? Från nu eller då?