2014-06-12, 17:14
Moderator
zanteras avatar
Bara att gratulera Chelsea, samtidigt undrar man lite hur Arsenal resonerade. Okej att man inte behöver en mittfältare i första hand, men så länge spelare som Arteta, Diaby och Rosicky får speltid och räknas in till A-truppen så finns det uppenbarligen rum för Fabregas. Speciellt när en spelare som Källström lånades in och fick speltid.
Senast redigerad av zantera 2014-06-12 kl. 17:23.
2014-06-12, 17:18
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Fabregas klar...

Han och Costa, kan bli smaskigt för Chelsea.
2014-06-12, 17:20
Medlem
MisterMGMTs avatar
Det här är ett av de största misstag Arsenal gjort. Fattar inte att man inte värvar tillbaka FABREGAS. Hallå, FABREGAS. Vad spelar det för roll att de redan har spelare på den positionen, finns ingen i klubben som är bättre än Fabregas. Killens ankomst hade lyft klubben så högt... Helt otroligt att man hellre dras med en spelare som Arteta som verkligen är skit. Jag sträcker mig så långt att jag kallar Wengers "nej tack" som det dummaste beslut jag någonsin sett ske inom fotboll.
Herregud Wenger.
2014-06-12, 17:23
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Det här är ett av de största misstag Arsenal gjort. Fattar inte att man inte värvar tillbaka FABREGAS. Hallå, FABREGAS. Vad spelar det för roll att de redan har spelare på den positionen, finns ingen i klubben som är bättre än Fabregas. Killens ankomst hade lyft klubben så högt... Helt otroligt att man hellre dras med en spelare som Arteta som verkligen är skit. Jag sträcker mig så långt att jag kallar Wengers "nej tack" som det dummaste beslut jag någonsin sett ske inom fotboll.
Herregud Wenger.

Haha så jävla tragiskt. Argumentet att man inte behöver förstärka mittfältet håller fan inte för fem öre heller. Fabregas är som sagt bättre än alla man har ändå och han vill dit, fansen vill ha honom, istället tas beslutet att det är nog bäst att ge honom till fucking Chelsea. Dö.
2014-06-12, 17:25
Moderator
zanteras avatar
Det är lugnt grabbar, Diaby är tillbaka från skada och är ett nyförvärv inför nästa säsong. Campbell och Coquelin kommer tillbaka efter lån, och truppen är redan förstärkt.
2014-06-12, 17:27
Medlem
Fabregas till Chelsea? Omöjligt! Arsenal har en klausul så de kan köpa tillbaka honom för en femhundring om de vill! Dessutom vill inte Fabregas spela får någon annan klubb i England.

2014-06-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Han hade inte ens behövt försöka. Hade han velat ha Fabregas så hade han redan varit klar för Arsenal.

Denna affären är tuff av sentimentala skäl, men sportsligt är det ingen big deal sålänge Wenger förstärker på de platser man behöver.

Sportsligt ingen big deal? Wilshere kmr aldrig komma upp i den klass Fabregas har. Mozart, Arteta och flamme har alla sett sitt bäst-före-datum passera.

+ sen vet väl alla att Wenger inte kmr förstärka så mycket som behövs.

"Jenkinson har visat att han håller hög PL-klass därför har vi valt att bara ta i jos hooiveld som enligt mig både kan spela mitt och ytterback

Jag kommer även låta Walcott få spela mer #9 denna säsong, så jag känner att vi aldrig har behövt värva någon ny färdigutvecklad forward. Sanogo och "en ny ung neger" är framtiden." - Wenger, första september.
2014-06-12, 17:32
Medlem
waikikiis avatar
Asså det här gör mig redigt jävla lack. Hur fan har Wenga tänkt att rättfärdiga den här sommaren för han måste ju ha något i kikaren men jag är ytterst tveksam.
2014-06-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Hade aldrig hänt under David Dein.

"I do feel that I have unfinished business in the Premier League and now is the right time for me to return. Yes, everyone knows that Arsenal had the first option to sign me. They decided not to take this option and therefore it wasn't meant to be. I wish them well in the future."

Nja, jag vet inte. Jag kan tycka att det är ett sunt beslut då det finns betydligt mycket viktigare positioner att förstärka. Fabregas är dock fortfarande lite bättre än både Ramsey och Özil men det är knappast värt att bänka/rotera eller flytta runt på spelare bara för att Fabregas ska få en plats i laget.

Mittfältet är redan fantastiskt nu och det behövs snarare en defensiv uppgradering. Inte ännu en till kreatör för halva transferbudgeten.
2014-06-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Sportsligt ingen big deal? Wilshere kmr aldrig komma upp i den klass Fabregas har. Mozart, Arteta och flamme har alla sett sitt bäst-före-datum passera.

+ sen vet väl alla att Wenger inte kmr förstärka så mycket som behövs.

"Jenkinson har visat att han håller hög PL-klass därför har vi valt att bara ta i jos hooiveld som enligt mig både kan spela mitt och ytterback

Jag kommer även låta Walcott få spela mer #9 denna säsong, så jag känner att vi aldrig har behövt värva någon ny färdigutvecklad forward. Sanogo och "en ny ung neger" är framtiden." - Wenger, första september.

Jag hade tagit tillbaka Fabregas utan att blinka, det enda jag säger är att Chelsea hade förstärkt med någon oavsett. Och vi pratar ändå om en av få positioner där Arsenal faktiskt har toppspelare redan med Ramsey och Özil. Köper man spelare man behöver, dvs; anfallare, försvarare och en defensiv mittfältare har man fortfarande gjort en bra silly.

Man behöver inte överdriva och gnälla om allt annat i Arsenal bara för att Chelsea köper en bra spelare som råkat spela i Arsenal tidigare i sin karriär.
Senast redigerad av VanDenBerg 2014-06-12 kl. 17:42.
2014-06-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Fabregas till Chelsea? Omöjligt! Arsenal har en klausul så de kan köpa tillbaka honom för en femhundring om de vill! Dessutom vill inte Fabregas spela får någon annan klubb i England.

Det där inlägget blir ju rätt poänglöst när Fabregas klart och tydligt gått ut med att Arsenal tackat nej till honom.
2014-06-12, 17:48
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nja, jag vet inte. Jag kan tycka att det är ett sunt beslut då det finns betydligt mycket viktigare positioner att förstärka. Fabregas är dock fortfarande lite bättre än både Ramsey och Özil men det är knappast värt att bänka/rotera eller flytta runt på spelare bara för att Fabregas ska få en plats i laget.

Mittfältet är redan fantastiskt nu och det behövs snarare en defensiv uppgradering. Inte ännu en till kreatör för halva transferbudgeten.

Håller med, Arsenal behöver inte Cesc. Det som dock gör mig redigt förbannad är att han väljer chavs över vad som ska ha varit ett flertal andra intressenter. Respektlöst och rent äckligt.

Att Barca bara lyckas kräma ur £27m från Romans fickor är på gränsen till misstänksamt dessutom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in