2014-06-12, 01:17
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IBHFFS
Jag håller helt och hållet med dig här.. Lloris har sagt att han vill spela CL + att han är fransman, Wenger måste ha gjort en förfrågan minst, tycker man..

Att knipa rivalens förstamålvakt känns som en dyr affär. Satsar nog hellre på Tech9 då.
2014-06-12, 08:59
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Ryktas om att Mourinho vill sälja Cech för att locka tillbaka Courtois till Chelsea. Vad tror ni om detta?
2014-06-12, 11:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Ryktas om att Mourinho vill sälja Cech för att locka tillbaka Courtois till Chelsea. Vad tror ni om detta?

Förr eller senare så måste man ta ställning om Cech/Courtois-frågan, så varför inte göra det nu redan? Courtois har bevisat att han är en av världens bästa målvakter, och det borde vara smart för Chelsea att fasa in honom i sitt lagbygge. Samtidigt är Cech en trotjänare som gjort det bra. Det är lite av ett lyxproblem man har, men sett till ålder och vem som kan hjälpa detta laget mest i längden så vore det klantigt att "slarva bort" Courtois för att ge Cech några extra år.
2014-06-12, 14:01
Medlem
Gantss avatar
Cech bidrar så jävla mycket även utanför fotbollen. Jag läste att han lär sig nya språk för att kunna kommunicera och hjälpa nya spelare i klubben. Sägs att han kan dessa 7 språk rätt bra Czech, English, French, German, Slovak, Spanish, and Italian. Sen antar jag att han även kan lite från Balkan länderna.

Helst ser jag gärna Cech vara kvar så att han kan lära upp Courtois det lilla extra.
2014-06-12, 15:06
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Cech bidrar så jävla mycket även utanför fotbollen. Jag läste att han lär sig nya språk för att kunna kommunicera och hjälpa nya spelare i klubben. Sägs att han kan dessa 7 språk rätt bra Czech, English, French, German, Slovak, Spanish, and Italian. Sen antar jag att han även kan lite från Balkan länderna.

Helst ser jag gärna Cech vara kvar så att han kan lära upp Courtois det lilla extra.

Det låter faktiskt riktigt schyst av Cech. Man ska nog inte underskatta betydelsen spelare har vid sidan av planen. Det märks speciellt på äldre spelare som försvinner, och även om de inte längre var startspelare regelbundet så bidrog de med något som inte längre finns kvar.
2014-06-12, 15:39
Medlem
Det är verkligen ett lyxproblem. Cech eller Courtois? Cech har ju egentligen förtjänat att ha den där förstaplatsen i Chelsea-målet så länge han presterar på toppnivån, och det lär han nog göra i alla fall i 2-3 år till.

Samtidigt får man såklart inte sumpa relationen med Courtiois. Han har ju redan varit ute i media och snackat om att han inte har några känslor för Chelsea då han helt enkelt aldrig spenderat någon tid där. Han gjorde en läkarundersökning för 3 år sedan och that's it.

Och ju längre tid det går desto mindre tror jag chansen är att han verkligen vill stå för Chelsea. Så det smartaste är förmodligen att få tillbaka honom redan nu, även fast det vore hårt mot Cech.
2014-06-12, 16:08
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det är verkligen ett lyxproblem. Cech eller Courtois? Cech har ju egentligen förtjänat att ha den där förstaplatsen i Chelsea-målet så länge han presterar på toppnivån, och det lär han nog göra i alla fall i 2-3 år till.

Samtidigt får man såklart inte sumpa relationen med Courtiois. Han har ju redan varit ute i media och snackat om att han inte har några känslor för Chelsea då han helt enkelt aldrig spenderat någon tid där. Han gjorde en läkarundersökning för 3 år sedan och that's it.

Och ju längre tid det går desto mindre tror jag chansen är att han verkligen vill stå för Chelsea. Så det smartaste är förmodligen att få tillbaka honom redan nu, även fast det vore hårt mot Cech.

Jag håller med. Det är ett liknande problem man har fått med Lukaku egentligen. En spelare som varit utlånad flera säsonger och som imponerat väldigt mycket, men som av olika orsaker inte fått spela direkt i Chelsea. Ska mycket till att man behåller spelarna under ytterligare några säsonger där de går ut på fler lån, om de inte får chansen i laget.
2014-06-12, 17:06
Medlem
Agreement with Chelsea for the transfer of Cesc Fàbregas

http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/agreement-with-chelsea-for-the-transfer-of-cesc-fabregas
2014-06-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/agreement-with-chelsea-for-the-transfer-of-cesc-fabregas

Hade aldrig hänt under David Dein.

"I do feel that I have unfinished business in the Premier League and now is the right time for me to return. Yes, everyone knows that Arsenal had the first option to sign me. They decided not to take this option and therefore it wasn't meant to be. I wish them well in the future."
Senast redigerad av VanDenBerg 2014-06-12 kl. 17:10.
2014-06-12, 17:11
Bannlyst
Skumt att Wenger inte ens försökte..?
2014-06-12, 17:12
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Fantastisk värvning av Chelsea. De får in en av världens bästa mittfältare i Fabregas.

Fabregas:

Citat:
'I considered all the other offers very carefully and I firmly believe that Chelsea is the best choice. They match my footballing ambitions with their hunger and desire to win trophies. They have an amazing squad of players and an incredible manager. I am fully committed to this team and I can't wait to start playing.'

http://www.chelseafc.com/news-article/article/3900839/title/fabregas-signs-for-chelsea
Senast redigerad av TKD_1337 2014-06-12 kl. 17:14.
2014-06-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Skumt att Wenger inte ens är där och försöker..?

Han hade inte ens behövt försöka. Hade han velat ha Fabregas så hade han redan varit klar för Arsenal.

Denna affären är tuff av sentimentala skäl, men sportsligt är det ingen big deal sålänge Wenger förstärker på de platser man behöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in