2014-06-12, 16:42
Medlem
Låter helt sjukt i mina öron, men nu har detta fenomen tagit sig hit till Sverige...

Citat:
Polisen larmades strax innan klockan 12 på torsdagen till en lägenhet i Bromma,Stockholm. En 17-årig flicka hade då lyckats ta sig ut från en lägenhet och fått hjälp att larma polisen.
Enligt flickan har hon varit instängd i lägenheten mot sin vilja i en vecka.
Polisen grep fyra personer, tre män och en kvinna, som befann sig inne i lägenheten. De är mellan 26 och 44 år och är initialt misstänkta för människorov.

länk till AB:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19045905.ab

Edit: AB har ändrat i artikeln från nordvästra stockholm till Bromma
Senast redigerad av chrullique 2014-06-12 kl. 17:03.
Citera
2014-06-12, 16:47
Medlem
Ostkupas avatar
oerhört nyfiken på VAR i stockholm detta ägt rum.. "nordvästrat" det är väl miljonprojekten antar jag?
Citera
2014-06-12, 16:54
Medlem
Poechalis avatar
Nordvästra stockholm, brukar vara ett annat sätt att säga Tensta-Rinkeby, invandrartätt.
Kan vara en "svensk" familj som tycker att dottern/kusinen/sysslingen börjar få för svenskt beteende och har gett henne lite husarrest ett tag.

Inte så ovanligt att tjejerna får hålla sig inne om de kräver för mycket frihet, har jag hört.
Citera
2014-06-12, 17:00
Medlem
Stog ju bromma och där är det inte så svart. Möjligen blackeberg isf. Det tycker ju vissa är bromma.
Citera
2014-06-12, 17:02
Medlem
Poechalis avatar
Aha, missade att det stod Bromma.
Citera
2014-06-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Aha, missade att det stod Bromma.

ändrade nu när jag märkte att aftonbladet uppdaterat artikeln!
Citera
2014-06-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
oerhört nyfiken på VAR i stockholm detta ägt rum.. "nordvästrat" det är väl miljonprojekten antar jag?

Bromma är platsen
Citera
2014-06-12, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Stog ju bromma och där är det inte så svart. Möjligen blackeberg isf. Det tycker ju vissa är bromma.

Bromma är ett fint område fan. Sånt ska inte hända. Är blackeberg ännu finare eller mörkare?
Citera
2014-06-12, 17:09
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardMyPussy
Bromma är ett fint område fan. Sånt ska inte hända. Är blackeberg ännu finare eller mörkare?
Blackan är litet av Brommas svarta får. Hyfsat gott om psykfall, alkisar och invandrare, fast inte är det lika skabbigt som grannområdena i väst och i nord. Det bor även en hel del barnfamiljer och pensionärer i Blackan.
Citera
2014-06-12, 17:11
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Det är inte den finaste delen av Bromma, men ganska okey i jämförelse med Tensta m fl.
Det bor ganska blandad befolkning där.
Citera
2014-06-12, 17:17
Medlem
Citat:
Polisen befinner sig nu i området för att knacka dörr och få fram vittnesuppgifter. Det förbereds även en teknisk undersökning av bostaden.

Någon som befinner sig i närheten så vi kan luska ut var det är någonstans?
Eller någon med mer info?
Citera
2014-06-12, 17:47
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:

Blackeberg är lokalt känt som Blatteberg. Från Islandstorgets T-bana och söderut går blackebergsvägen, i sveriges radio omnämnt som klasskillnads-gatan. På ena sidan gatan ligger Södra Ängby trädgårdsstad med villor i mångmiljonklassen, på andra sidan Blackeberg. Området har ju under senare år genomgått viss gentrifiering med en hel del nyproduktion av både hyres- och bostadsrätter som är riktigt fina. Området ligger egentligen ganska fint med vatten i närheten, men har som någon nämnde haft en viss benägenhet att dra till sig alkisar och psykfall.

nu vet vi ju inte om det är stackarn hållts inlåst, men huset på AB's bild kan mycket väl ligga där.

Edit: Inte klasskillnads-gatan utan Klassklyftegatan
Citat:
Ursprungligen postat av http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=2912963
Mitt i Stockholmsförorten Bromma går en djup geografisk klassklyfta, utmed en gata.
Senast redigerad av SandraPalenryd 2014-06-12 kl. 17:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in