2014-06-25, 22:13
Medlem
Det har nog tillfälligt blivit en slags flyktinförläggning tills huset rivs, flera polisbilar runt huset nu och minst 2 polis hundar.
Citera
2014-06-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtomanilla
Det har nog tillfälligt blivit en slags flyktinförläggning tills huset rivs, flera polisbilar runt huset nu och minst 2 polis hundar.

Vad betyder ''en slags flyktingförläggning''. Är det en flygtingförläggning, är det ett tillhåll för illegala invandrare eller är det bara så att fattigt folk med annan hudfärg än din har flyttat in i rivningshuset.
Citera
2014-06-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad betyder ''en slags flyktingförläggning''. Är det en flygtingförläggning, är det ett tillhåll för illegala invandrare eller är det bara så att fattigt folk med annan hudfärg än din har flyttat in i rivningshuset.

Kalla det vad du vill, de som bodde där förut har flyttat ut och i väntan på rivning har illegala invandrare flyttat in.
Citera
2014-06-26, 22:06
Medlem
Ja annan hudfärg är det men saken är den att Sthlmshem samarbetar med Stiftelsen Hotellhem, så det är en hel del olyckligt folk i huset nu tills det rivs. Gick förbi precis och 2 st vakter står vid Tegelbergsv 18, lite märkligt för det ser ut som lägenheten är tom, mörkt i fönstren bara svenska flaggan som en stor gardin i fönstret.
Citera
2014-06-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891x
Kalla det vad du vill, de som bodde där förut har flyttat ut och i väntan på rivning har illegala invandrare flyttat in.

Hur vet du att de är illegala...Har du kollat med migrationsverket.
Citera
2014-06-27, 14:02
Medlem
Citat:
Hur vet du att de är illegala...Har du kollat med migrationsverket.

Nej det har jag inte. Men jag är ganska säker på att en legal människa inte skulle bo i ett nedfallet rivningsobjekt, och dessutom täcka för alla fönster med lakan, tejp, plast osv. Om du själv hade sett huset skulle du nog förstå.
Citera
2014-06-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891x
Nej det har jag inte. Men jag är ganska säker på att en legal människa inte skulle bo i ett nedfallet rivningsobjekt, och dessutom täcka för alla fönster med lakan, tejp, plast osv. Om du själv hade sett huset skulle du nog förstå.

Jag har inte sett huset. Men det är ganska vanligt att människor som inte lyckas få något bättre pga bostadsbrist eller av andra skäl flyttar in i rivningshus, som en temporär lösning. Men även de måste betala hyra till hyresvärden. Om du menar att huset bebos av illegala invandrare som ockuperat det så får du tipsa polisen.
Citera
2014-06-28, 14:14
Medlem
Citat:
Jag har inte sett huset. Men det är ganska vanligt att människor som inte lyckas få något bättre pga bostadsbrist eller av andra skäl flyttar in i rivningshus, som en temporär lösning. Men även de måste betala hyra till hyresvärden. Om du menar att huset bebos av illegala invandrare som ockuperat det så får du tipsa polisen.

Tror redan polisen vet vad som försiggår där vid det här laget, vare sig de som bor där är illegala eller inte.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in