2014-06-12, 17:51
Medlem
Mariehäll. 99% säker. Delade post där förra året. Tycker jag känner igen huset.
Citera
2014-06-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraPalenryd
Blackeberg är lokalt känt som Blatteberg. Från Islandstorgets T-bana och söderut går blackebergsvägen, i sveriges radio omnämnt som klasskillnads-gatan. På ena sidan gatan ligger Södra Ängby trädgårdsstad med villor i mångmiljonklassen, på andra sidan Blackeberg. Området har ju under senare år genomgått viss gentrifiering med en hel del nyproduktion av både hyres- och bostadsrätter som är riktigt fina. Området ligger egentligen ganska fint med vatten i närheten, men har som någon nämnde haft en viss benägenhet att dra till sig alkisar och psykfall.

nu vet vi ju inte om det är stackarn hållts inlåst, men huset på AB's bild kan mycket väl ligga där.

Huset på bilden är äldre än bebyggelsen i Blackeberg. Det ser ut som 20-30-tal. Blackeberg är 50-60-talshus(förutom de som är nybyggda då).
Citera
2014-06-12, 18:01
Medlem
Bild på huset

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19046347/800/normal/9e1c9c34d76ab/bromma.jpg
Citera
2014-06-12, 18:02
Medlem
http://www.dn.se/sthlm/flicka-flydde-kan-ha-hallits-inlast-en-vecka/

står Mariehäll i den artikeln på DN
Citera
2014-06-12, 18:04
Bannlyst
flickan kanske har tvingats att prostituera sig?
Citera
2014-06-12, 18:11
Medlem
SandraPalenryds avatar
Inget släktskap enligt svt ABC just nu.
Citera
2014-06-12, 18:14
Medlem
Adolfbergsvägen 37, om ni skriver in det på Google street view, så tycker jag det är identiskt med Aftonbladets bild. Någon port på den gården måste det vara.

EDIT: Tror det är nr 34, jag navigerade åt fel håll.

EDIT II: Ändrar mig igen, nr 39 är huset, men hittar ingen skriven på den adressen på ratsit.

Och ingången ser ut att vara på Tegelbergsvägen 14.
Senast redigerad av kingofstyle 2014-06-12 kl. 18:29.
Citera
2014-06-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaIIo
Glöm inte filmen Lilja 4-for ever som handlar om Danguolė.
Fenomenet har varit länge i Sverige.

Den 17 september 1999 anlände Danguolė till Kristianstad. Väl framme fråntogs hon sitt pass och kördes till Arlöv där hon låstes in i en lägenhet, och där blev hon informerad om att hon var "skyldig" mannen över 20 000 kronor för pass och resa och att hon måste betala av summan genom att sälja sig som prostituerad.

Efter en dryg månad av prostitution lyckades dock Rasalaitė vid ett obevakat ögonblick fly från lägenheten genom ett fönster. Enligt uppgift vågade hon inte kontakta polisen utan flydde istället in till Malmö, där hon träffade en man från Makedonien som erbjöd henne logi. Det har senare framkommit att hon under kvällen den 6 januari 2000 blev våldtagen av både den makedonske mannen och hans vänner. Hon bodde därefter tillsammans i en lägenhet med en 17-årig flicka vid namn Melita, som blev nära vän med Dangoule. Det är Melita som har berättat mycket om vad som hände den sista månaden i Dangoules liv.

Den 7 januari hoppade Danguolė Rasalaitė från en motorvägsbro i Malmö, i akt och mening att begå självmord. Hon fördes till sjukhus men dog den 10 januari 2000 på grund av skador hon ådragit sig i fallet från bron. Danguolė återfick aldrig medvetandet under sin tid på sjukhuset.[1]
Citera
2014-06-12, 18:32
Medlem
Någon som har en gissning på nationaliteterna på Tegelbergsvägen 14, Det enda jag utesluter är svenskar
Citera
2014-06-12, 18:40
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaIIo
Jag börjar luta åt samma håll som du nu.
Citera
2014-06-12, 18:40
Medlem
Citat:
Kvinnan uppgav att hon hade hållits fånge i lägenheten upp till en vecka och tvingats till prostitution.
Enligt uppgift lyckades hon hoppa ut genom ett fönster medan hennes bevakare fanns i lägenheten.
http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-holls-fange--lyckades-rymma/

Har svårt att se att man hoppar ut genom fönstret på det huset, högre än första våningen och klarar sig oskadd. Så det borde vara låga lägenhetsnummer som gäller.
Citera
2014-06-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Jag börjar luta åt samma håll som du nu.

Samma för mig, har hon ens anmälts som försvunnen?

Citat:
Kvinnan uppgav att hon hade hållits fånge i lägenheten upp till en vecka och tvingats till prostitution.
Enligt uppgift lyckades hon hoppa ut genom ett fönster medan hennes bevakare fanns i lägenheten.
– Jag har ingen exakt uppgift, men på något sätt lyckades hon fly. Det är en form av traffickingbrott som vi misstänker, säger Mats Eriksson.

Då var det uppklarat iaf!
Senast redigerad av chrullique 2014-06-12 kl. 18:44. Anledning: Bekräftat av polis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in