2014-06-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Han har en fru som heter Marie i förnamn. Ingen annan ska behöva känna sig misstänkt för att ha varit ihop med ett barnporräckel och kanske pedofil.

Släkten myser nog nu. Vilken underbar start på sommaren
Tack för att du rättade mitt slarvfel.

Ja det är nog lite synd om alla andra som heter G*llhag just nu, särskilt som det enligt ratsit bara finns 17 personer i hela landet och 13 av dem bor i Eskilstuna.
Citera
2014-06-12, 16:36
Medlem
Behringo-starrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Hoppas verkligen att han inte hann stänga ner allt, men är det nu helt klargjort att han inte hann göra det? Har polisen släppt den infon?
En användare i tråden påstår att en poliskälla har sagt det, men det är inte verifierat.
Hoppas det i alla fall, nu sitter iallafall en en jävla massa pedosvin och svettas.
Citera
2014-06-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Det är väl alldeles utmärkt att NI används när de kan tillföra något. Eller tycker du att samhället ska hantera pedofiler generellt med silkesvantar?

Jag tror ju knappast att det är NI som håller i utredningen så frågan är vad de egentligen har tillfört.
Sen är det fortfarande så att en person är oskyldig tills en dom har fallit, så man ska ju skilja på om det har begåtts brott och om det finns en dömd skyldig.
Hur skulle du själv vilja behandlas av samhället i en motsvarande situation? Nackskott eller silkesvantar? Du kanske är pedofil själv men lyckats gömma dig.. varför skulle vi tro på ditt nekande?
Citera
2014-06-12, 16:46
Medlem
kebobbs avatar
"Polisens nationella insatsstyrka tog sig in i den 28-årige mannens lägenhet från två håll. De krossade ett fönster och bröt upp dörren, för att snabbt kunna ta sig in i bostaden.

– När det gäller it-relaterad brottslighet är det viktigt att datorer och andra lagringsmedia som vi ska komma åt inte blir krypterade, säger åklagaren Henrik Olin.

Polisen har tidigare varit med om att misstänkta personer hunnit kryptera innehållet i datorn med ett särskilt krypteringsprogram, något man kan hinna med om polisen ringer på dörren, till exempel. "

"Henrik Olin kan inte uttala sig om omfattningen av materialet, men säger att det finns ovanligt många bilder i mannens dator.

– Det är väldigt, väldigt, väldigt många bilder, och det är väldigt många barn av blandade åldrar. Men det finns också väldigt små barn inblandade."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5887493
Citera
2014-06-12, 16:50
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Det är ju ett ganska vanligt fenomen ifrån utlandet (t.ex. USA) att polisen använder allt mer våld och resurser. Det säger ingenting om hur allvarligt brottet är, eller hur farlig brottslingen är.

Jag säger inget om huruvida han är oskyldig eller inte, utan bara att...vi lever i en polisstat.
Det är förvisso sant att Nationella Insatsstyrkan brukar öva på att gripa ofarliga eller halvfarliga brottslingar eller till och med farliga, vilket de egentligen inte är till för men de behöver få öva i skarpa lägen också enligt förståsigpåare. Ibland kan de finnas konstiga anledningar, som tex att den som ska gripas innehar lagliga skjutvapen och liknande.

I det här fallet så är det inte orimligt att tänka sig att man ville ha ett rejält överraskningsmoment och jag tror att det bara är NI som har tillgång till chockgranater osv.
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Ok. Hålet såg så stort ut. Har iofs aldrig kastat någon chockgranat genom en ruta men men.. Skulle vara skoj att få se inuti lägenheten hur en sån operation går till.
GM rusar upp från sängen när han hör smällen, försöker stänga ner alla datorer och sånt
Alltså poängen med en chockgranat är inte att skada, så det mesta man lär se i lägenheten kan vara någon brännskada på golvet typ. Däremot smäller de fruktansvärt med flera smällar på raken och är man i samma rum så riskerar man hörselskador, smällarna är så höga att man inte hör någonting efteråt, öronen bara tjuter totalt i flera minuter efteråt och man mår oftast illa. Chockgranater blixtrar också vilket gör att man blir tillfälligt förblindad också, ju mörkare det är i lägenheten ju längre blir man förblindad, kan vara också upp till flera minuter.
Citera
2014-06-12, 16:51
Medlem
Går man in på Eskilstuna Kurrirens hemsida, då kan man i alla fall nu läsa att åklagaren påstår att det är ett omfattande beslag. Men för att läsa mer behöver man ha plus-tjänst

Lite samma som min poliskontakt påstod tidigare. Jag ska strax åka förbi adressen och kolla läget. Kanske kan lägga till några nya bilder från lägenheten. Och lyssna lite med grannar.

Någon som vet mer om den misstänkte Osc*r Gyllh*g? Rätt lite skvaller här.
Citera
2014-06-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
Jag tror ju knappast att det är NI som håller i utredningen så frågan är vad de egentligen har tillfört.
Sen är det fortfarande så att en person är oskyldig tills en dom har fallit, så man ska ju skilja på om det har begåtts brott och om det finns en dömd skyldig.
Hur skulle du själv vilja behandlas av samhället i en motsvarande situation? Nackskott eller silkesvantar? Du kanske är pedofil själv men lyckats gömma dig.. varför skulle vi tro på ditt nekande?

Om snubben är kunnig inom IT så kan det ju vara helt omöjligt att komma åt den tekniska bevisningen om man inte kan plocka vederbörande med datorerna påslagna och okrypterade.
NI har definitivt kunskaperna att göra en professionell inbrytning och se till så att man kan säkra det tekniska så att SKL gubbarna i direkt anslutning kan komma in och säkra den information man vill åt.

Är det en paranoid sate så kan det räcka med att han trycker på en knapp så ryker allt (är det väl genomtänkt säkerhet och kryptering så räcker det med att slå av en strömbrytare för att det skall vara praktiskt omöjligt att säkra data för en rättegång). Tyvärr behöver peddos inte vara korkade som väldigt många andra brottslingar är. Deras sexuella avvikelse hänger inte ihop med bristande intelligens eller brottslighet i övrigt.
Citera
2014-06-12, 17:05
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Fy fan vad underbart att höra.
För mig gör det inget om denna person blir mördad eller tar livet av sig. Visst vore det roligare att se aset lida men vafan, jag är praktisk i mitt önskande..
han hade nog inte så bra liv innan heller.
Citera
2014-06-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Det är ju ett ganska vanligt fenomen ifrån utlandet (t.ex. USA) att polisen använder allt mer våld och resurser. Det säger ingenting om hur allvarligt brottet är, eller hur farlig brottslingen är.

Jag säger inget om huruvida han är oskyldig eller inte, utan bara att...vi lever i en polisstat.

Nej vi lever inte i en polisstat! Så ta av dig offerkoftan.

Det är tur att vi har poliser i alla fall som skyddar oss så gott dom kan, hoppas den här pedofilen åker in rejält.
Citera
2014-06-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama

NI lär ha tillfört mycket med sin inbrytning som dom är experter på.Eftersom en ruta var krossad också så kan jag tänka mig att det var i det rummet datorerna fanns och att dom då såg till så att han inte kom åt dom genom att krossa rutan och bevaka åtkomst till datorerna därifrån så att han inte hann stänga av dom ifall dom var krypterade vilket man kan misstänka med tanke på hans jobb.

Sen är det bara offerkoftor som håller på med det där oskyldig tills dom döms, polisen lär ha haft tillräckligt på fötterna så sluta grina.
Senast redigerad av Backentopp 2014-06-12 kl. 17:47.
Citera
2014-06-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Din källa inom polisen säger att FRA kopplats in för att signalspana på en svensk medborgare i det här ärendet?

//Brute

Äh... va! Vem sa något om "svensk medborgare"?
Citera
2014-06-12, 18:02
Medlem
Behringo-starrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Din källa inom polisen säger att FRA kopplats in för att signalspana på en svensk medborgare i det här ärendet?

//Brute
Dum i huvudet eller ? Tror du att svinets server besökts av enbart svenska peddos ?
Förmodligen har FRA full koll och vi kan vänta oss att folk blir plockade i andra land också.
Personligen hoppas jag på en massiv självmordsvåg i hela europa.
One down, too many to go.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in