Citat:
Smart! Det är väl enda sättet då han är IT-tekniker. Om han sitter vid datorn - stänger ner på en bråkdels sekund. Om han inte sitter vid datorn - allt nedstängt och krypterat. Mikropaus, då han exempelvis hämtar kaffe är enda sättet. Har han sambo kan man misstänka att säkerhetsåtgärderna är ännu tajtare... (om hon inte är inblandad, men det är nog en minoritet som anförtror sådant till tjejen.)Nu har jag hört lite mer från en källa som finns nära polisen. Man har alltså haft tung spaning på den här IT-teknikern. Tydligen har man spanat från ett fönster, eller lägenhet nära. När aset tillfälligt gått ifrån den påslagna datorn då har insatsstyrkan slagit till rakt igenom fönstren och dörren.
Det här kan vara ett av de största äcklen i historien när det gäller barnporr och allt skit runt detta.
Tror inte han får ett bra liv från och med nu
Karma.
Det här kan vara ett av de största äcklen i historien när det gäller barnporr och allt skit runt detta.
Tror inte han får ett bra liv från och med nu

Citat:
Bra jobbat Polisen! Bra jobbat FB-deckare.
Och från min källa på polisen kan jag meddela att man fått ett riktigt jättenapp. Äcklet hann tydligen inte stänga ner och skydda allt. Och snart lär fler misstänkta barnporräckel få besök av polisen!
Jag tror att hans fru inte är speciellt glad nu
Och från min källa på polisen kan jag meddela att man fått ett riktigt jättenapp. Äcklet hann tydligen inte stänga ner och skydda allt. Och snart lär fler misstänkta barnporräckel få besök av polisen!
Jag tror att hans fru inte är speciellt glad nu

Och tack för info!
Citat:
Tror du inte det spelar någon roll för barnet att folk tittar på övergreppet (och runkar till det)? - Kränkningen upprepas för varje person som nyttjar materialet.
- Efterfrågan på barnporren uppmuntrar dem som spelar in att "producera" mera.
Citat:
Antagligen en hel del... De ser väl till att skaffa sig kunskaper om kryptering och IT-säkerhet och de som har sämre tekniksskills får kanske hjälp av likasinnade. Krypteringstipsen kan ju spridas via samma kanaler som barnporren.
De främmande namnen kan bäras av både kvinnor och män. Om personen skulle hetat Kim Robin så skulle du heller inte vetat om det var en man eller en kvinna. Det var därför jag ställde frågan. Tack till den som svarade.
Undrar hur många pedofiler som har slunkit undan pga kryptering. Använder man sig av NI så lär man ha missat ett antal.
Undrar hur många pedofiler som har slunkit undan pga kryptering. Använder man sig av NI så lär man ha missat ett antal.