2014-06-12, 10:57
Medlem
Det finns ju dom som njuter av att bli slagna också, men det betyder ju inte att det är okey att gå runt och slå människor för det.
Citera
2014-06-12, 11:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det finns ju dom som njuter av att bli slagna också, men det betyder ju inte att det är okey att gå runt och slå människor för det.

Men om kvinnor njuter av våldtäkt, för att de börjar samtycka till sexet, har inget brott begåtts mot kvinnan det är samtyckande sex.
Citera
2014-06-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men om kvinnor njuter av våldtäkt, för att de börjar samtycka till sexet, har inget brott begåtts mot kvinnan det är samtyckande sex.
Oj!

Börjar du skilja på samtyckande och icke-samtyckande nu också? Var inte det exakt samma sak?
Citera
2014-06-12, 11:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Oj!

Börjar du skilja på samtyckande och icke-samtyckande nu också? Var inte det exakt samma sak?

För kvinnor finns inget icke samtycke till sex, alla kvinnor är alltid villiga. Men om man ska förklara det för män är det lättare om man förklarar det som att a) i början vill kvinnan inte ha sex b) efter ett tag börjar kvinnan att tycka om sexet och vill att det ska fortsätta.
Citera
2014-06-12, 11:16
Medlem
Citat:

Samtycke till sex är inte våldtäkt, tilltvingat sex är våldtäkt.

Börjar vi se skillnaderna?
Citera
2014-06-12, 11:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Samtycke till sex är inte våldtäkt, tilltvingat sex är våldtäkt.

Börjar vi se skillnaderna?

Men tänk om det går från icke samtycke till samtycke hur blir det då?
Citera
2014-06-12, 12:02
Medlem
innosents avatar
Apjaveln borde sparras in och nar man ser attityden, typ mannen ska aga kvinnan ser jag att FI behovs i riksdagen och mer feminism behovs i samhallet...
PS FI far min rost i host.
Citera
2014-06-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ja, TÄNK om det blir samtycke istället för våldtäkt!!! Skulle det märkas nån skillnad menar du?
Citera
2014-06-12, 12:10
Medlem
Citat:

För att vara helt säker på att man inte bryter mot någon lag och därmed riskera att bli anmäld för våldtäkt får mannen helt enkelt börja med att snällt först fråga kvinnan ifall han får våldta henne.

Ifall kvinnan svarar nej så gör mannen bäst i att respektera detta och låta henne vara.

Svårare än så är det inte.
Citera
2014-06-12, 12:30
Medlem
Citat:
För att vara helt säker på att man inte bryter mot någon lag och därmed riskera att bli anmäld för våldtäkt får mannen helt enkelt börja med att snällt först fråga kvinnan ifall han får våldta henne.

Ifall kvinnan svarar nej så gör mannen bäst i att respektera detta och låta henne vara.

Ja, lätt som en plätt? Förlåt, men får jag våldta dig? Ja tack, jag ska bara klä av mig först!
Citera
2014-06-12, 12:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Ja, TÄNK om det blir samtycke istället för våldtäkt!!! Skulle det märkas nån skillnad menar du?

Om kvinnan börjar med "nej nej jag vill inte" och sen går över till "ja ja mer" då är det inte våldtäkt.

Citat:

Men det är inte det kvinnor vill ha de vill ha en man som bara tar för sig. Det är extremt avtändande med en man som frågar om lov. Här är flera exempel, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp?
Citera
2014-06-12, 12:42
Medlem
Citat:
Om kvinnan börjar med "nej nej jag vill inte" och sen går över till "ja ja mer" då är det inte våldtäkt.

Men det är inte det kvinnor vill ha de vill ha en man som bara tar för sig. Det är extremt avtändande med en man som frågar om lov.
Varför då? Kvinnor blir ju inte ens avtända av att behöva hyra in sin våldtäktsman själv.

Dessutom är det väl bara bra om hon blir avtänd att han frågar.

Det blir ju mer till våldtäkt om hon är avtänd och inte vill än om hon är tänd och vill!
Senast redigerad av Scull 2014-06-12 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in