2014-06-03, 14:09
Medlem
pozies avatar
förstår inte all negativitet mot californication, har alltid älskat serien och tycker det är synd den tar slut. men ser hellre att den slutar nu medan man fortfarande gillar den så den inte blir uttjatad som alla andra serier. gillade dagens avsnitt och har gillat alla andra från denna säsongen med. det enda jag har haft svårt för var när det var hans rättegång i season 2 eller vad det nu va. det är de enda med californication som va segt enligt mig iaf
Citera
2014-06-04, 20:40
Medlem
Känns inte som en finalsäsong på samma sätt som andra serier, känns inte som att något är på väg att avslutas direkt. Men men, senaste säsongerna har spårat ur lite och ser den mer för skoj skull nu, första säsongerna var underbara dock.

Är det förresten någon som vet vilken låt som spelas i slutet på avsnitt 8? När

Hittar inte med Soundhound/Shazam och google gör ingen nytta heller.
Ursäkta att jag skriver här men känns som att folk här kanske funderat på det med.
Citera
2014-06-07, 15:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emou
Känns inte som en finalsäsong på samma sätt som andra serier, känns inte som att något är på väg att avslutas direkt. Men men, senaste säsongerna har spårat ur lite och ser den mer för skoj skull nu, första säsongerna var underbara dock.

Är det förresten någon som vet vilken låt som spelas i slutet på avsnitt 8? När

Hittar inte med Soundhound/Shazam och google gör ingen nytta heller.
Ursäkta att jag skriver här men känns som att folk här kanske funderat på det med.
den låten, som flera andra i serien är gjorda just för serien. har du tur släpps en skiva med soundtracks, annars kommer du nog inte få tag på en full version

sen angående att det inte känns som ett slut, kanske är så att de funderar på en spin off, who knows. tycker inte heller det känns som att serien slutar snart. blev chockad när jag fick höra det första gången haha
Senast redigerad av pozie 2014-06-07 kl. 15:09.
Citera
2014-06-11, 21:12
Medlem
Det är inte direkt att denna säsong är helt värdelös, det är snarare det att det är sista säsongen och bara några få avsnitt kvar och serien går verkligen inte framåt, knyter ihop säcken eller avslutas på något sätt utan det är som om att det skulle vara mitt i serien och mitt i en säsong typ.

Jag skulle gärna vilja se att serien går framåt på något vis i alla fall och inte bara mer av samma men med lite sämre kvalitet.
Citera
2014-06-12, 03:08
Medlem
james jays avatar
Känns verkligen som denna serien har dött ut totalt, dom skulle slutat förra med ett bra avslut!
Citera
2014-06-15, 21:38
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james jay
Känns verkligen som denna serien har dött ut totalt, dom skulle slutat förra med ett bra avslut!

Det ideala hade väl varit att avsluta efter säsong fem. Dels för att det går emot normen, och dels för att det på något sätt voro ett logiskt avslut.
Citera
2014-06-17, 22:00
Moderator
^Eazs avatar
Lite spoiler om vad jag tror händer.
Citera
2014-06-17, 23:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hehe, intressant teori. Jag är dock mycket tveksam till att så kommer ske.
Citera
2014-06-18, 02:28
Medlem
junazs avatar
Citat:
Haha, precis min tanke när jag såg den scenen också.

Annars lite känsla (för en gångs skull) i scenen med honom och dottern på balkongen. Hank Moody börjar verkligen få slut på svar nu, vad blir det egentligen av hans liv och relationer?
Citera
2014-06-18, 06:05
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Jag tänkte nästan samma sak. Fast bara det att han kommer skriva en pilot till en show som kommer att heta Californication. Typ ett manus som slängs på ett skrivbord där titeln är just det.
Men jag undrar verkligen hur dom ska få ihop allt det här med relationerna, Runkels liv och allt det där.

Förmodligen kommer det väl vara någon slags 10 år senare grej i slutet av sista avsnittet.

Nästa avsnitt är väl det sista, eller är det två kvar?

Det känns tight med tid dock.
Citera
2014-06-18, 08:54
Medlem
pozies avatar
känns som de hade material till 2 säsonger, men i slutet bestämde sig för att göra 1 av de båda 2
Citera
2014-06-18, 11:14
Medlem
irkens avatar
Kan hålla med om att tiden känns väldigt tight om det är bara två avsnitt kvar att få ihop allting. Beror väl också på lite hur dem vill ha att allting slutar, men just nu så känns det ju verkligen kaos-artat. Becca har till exempel inte träffat Levon än vilket man borde få se hoppas jag. Jag tycker precis som dig, p0zie, att dem verkar ha haft matrial att göra två säsonger till men dem beslutade sig för att göra en säsong till slut. För saker som vi inte fått sett finns det ju kvar rätt mycket utav iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in