2014-03-07, 01:38
Medlem
Slints avatar
När ens namn blir viktigare än ens text och behovet att synas större än innehållet i vad man skriver - då är man fan inte någon journalist. Då är man en egotrippad sensationalist. Nu är det i för sig Metro som pumpar honom så hårt, men att acceptera det som journalist är ju för fan bara äckligt. Du ska rapportera och inte vara nån jävla clown. Jävla muppar som Werner och Kellman eller vad han nu heter i Metro har inte kommit med någon vettig text, vilket gör att de inte förtjänar den stora feta texten som skriker ut deras namn som om de vore en jävla respekterad journalist på The New York Times. Gör ett bra jobb innan du lägger ut en jävla halvsidesbild med ditt tryne och ditt namn. Du har inget i ditt arbete att vara stolt över än så länge. Så. Skönt att få spy lite galla över dessa så kallade "journalister".
Citera
2014-05-16, 10:32
Medlem
Jag stötta på honom "för länge sedan" på internet men jag kan inte placera var. Spontant hade jag gissat på usenet på 90-talet men en snabbkoll på birthday ger vid hand att han är för unge för det. Men något diskussionforumsliknande "långt innan" Facebook. Han är ju 26 så han kan väl ha hängt på något i drygt 10 år. Någon som vet var det kan ha varit jag sett honom?
Citera
2014-05-17, 15:15
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swann
Jag stötta på honom "för länge sedan" på internet men jag kan inte placera var. Spontant hade jag gissat på usenet på 90-talet men en snabbkoll på birthday ger vid hand att han är för unge för det. Men något diskussionforumsliknande "långt innan" Facebook. Han är ju 26 så han kan väl ha hängt på något i drygt 10 år. Någon som vet var det kan ha varit jag sett honom?

Ingen aning, men det lustiga är att jag hittade honom en gång för måååånga år sedan via Aftonbladet chatt, vi brevväxlade o talade i telefon ett tag, sen rann det ut i sanden, jag hittade honom igen, hörde av mig, men han kunde inte minnas mig, sen råkade jag se att han blivit skribent för Metro, PK som fan givetvis..
Citera
2014-05-17, 15:35
Bannlyst
Jack känns så jävla ointressant av någon anledning. Är det uppmärksamhetshorandet kanske?
Senast redigerad av underattelse 2014-05-17 kl. 16:03.
Citera
2014-05-17, 22:47
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underattelse
Jack känns så jävla ointressant av någon anledning. Är det uppmärksamhetshorandet kanske?

Tror att orsaken till att Jack inte går hem på typiska nätställen (som Flashback, Reddit, m.m) är att han hämtar 90% av sitt material härifrån. Han introducerar ju inget nytt, utan bara sånt som den genomsnittlige metro-läsaren inte redan läst om på internet.

Det han skriver om är många gånger intressant, bara det att hans berättande om det är så uselt att man hellre läser om det där det postades första gången istället.
Senast redigerad av zBr9 2014-05-17 kl. 22:50.
Citera
2014-05-18, 16:23
Medlem
Ännu en av dessa välbärgade, tyckande vänsterjournalister som bor i ett fullkomligt rasrent segregerat område i centrala Stockholm, långt ifrån verkligheten.
Citera
2014-06-07, 16:24
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Vilka är han släkt med? Han är ju inte det minsta kompetent och har ingen utbildning så det måste ju nästan vara nepotism samt hans vänsteråsikter som har gjort att han är "nätexpert" överallt.
Citera
2014-06-11, 09:45
Medlem
swimp78s avatar
Han verkar nervös för att någon har hittat ett gammalt inlägg av honom på Flashback där han uttrycker sig "olämpligt":

http://internetworld.idg.se/2.1006/1...t-pa-flashback

Såhär skrev han:

Citat:
Det är som att dricka alkoholfri öl och som att köra en bil utan däck och sätta på en brud utan bröst och köpa en korv utan korv och skjuta en neger som inte är svart

I krönikan i idg slår han knut på sig själv för att förklara varför han var så hemskt rasistisk och sexistisk.

"I dag är jag feminist och antirasist, något jag speglar så ofta jag kan genom hur jag skriver, hur jag beter mig, vilka demonstrationer jag går på, vem jag röstar på. Detta inlägg gled upp som en gammal glömd mardröm ur det undermedvetna, ett vittnesmål om svunna tiders obetänksamma förhållningssätt till ords betydelse. "

HAHAHA. Snacka om att skita på sig av nervositet.
Citera
2014-06-11, 13:37
Medlem
L-illuminatos avatar
Ja detinlägget är ju både sexistiskt & rasistiskt kan FI och V twitterelit verkligen acceptera någon som är så icke rumsren?
Citera
2014-06-11, 19:16
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
HAHAHA. Snacka om att skita på sig av nervositet.

Det är väl ett vettigt sätt att ta ett helt harmlöst inlägg och kokettera kring vilken mycket bättre och godare människa han blivit.

Men visst känns det som ett skämt om man lever utanför den trångsynta medievärldens åsiktsbubbla.
Citera
2014-06-11, 22:18
Medlem
Justin Bieber fick väl löpa gatlopp för att han hade sagt 'nigger' i något skämt för typ fyra år. Jack bör sparkas snarast
Citera
2014-06-11, 23:05
Medlem
swimp78s avatar
Det är klart att det där inlägget inte var något att be om ursäkt för, det var ju tramsig humor bara. Men det är uppenbart att Jack är nervös att nån skulle hitta inlägget och använder därför gamla politiker taktiken "bättre att förekomma än att förekommas". Han har ju på senare år byggt en karriär i kretsar där det är karriärmässigt dödsstraff på att använda "olämpliga ord".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in