2012-09-18, 21:48
Medlem
jerkuss avatar
Ingen idé att låtsas som att jag inte känner till den här tråden. Tack alla som varit hyggliga ovan (framför allt till Suzie Que som villigt ger upp sin Flashback-oskuld för min skull). Hoppas jag ska uppfylla era förväntningar även framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Djinghis
Har träffat snubben i fråga vid flera tillfällen. Han var glad, kul, jobbade hårt med sitt skrivande.
Helt enkelt en bra kille. Sen att han är mediakåt och ja... så är det väll med de flesta kidsen från söder.

Visst fan är jag det, ja. Skulle säga att jag är ett klassiskt fall av bekräftelsenarkoman. Trist, men vad gör man.

Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
Jack är säkert en trevlig prick. Tyvärr saknar han helt och håller både hederlighet och integritet när det gäller sin s k journalistik. Han agerar helt i linje med Twitter-vänsterns kommunikéer, det vill säga ger uttryck för kulturrelativism och identitetspolitik, vurmar för "anti-rasism" och mångkultur (trots att Jack har bott på rasrena Södermalm i hela sitt liv), och hjälper till att upprätthålla och förstärka kårandan inom journalistiken. Jack Werner är en sådan person som med nöje brölar om pressfrihet hit och dit när det gäller vänsterjournalister och får många likes och retweets, men aldrig skulle komma på tanken att gå till försvar för Rushdie, Vilks, Horst Mahler, Hennix eller andra som har fått sin yttrandefrihet inskränkt. Eller hur, Jack?

Det stämmer nog inte får jag säga. Tror aldrig jag på ett seriöst sätt krävt någons tystnad, vars åsikt avviker från min egen. Jag är för yttrandefrihet. Och jag anser att den grundlagen blir viktigare när det kommer till att skydda rätten för samhällets extremer, på både vänster- och högerkanterna. Det är för dem vi har den lagstadgade rätten att få tycka och tänka som vi vill. Det är också de som testar hur väl det skyddet funkar, varför tonläget rätt ofta kan bli som högst just där.

Att jag däremot praktiserar min yttrandefrihet och ibland kritiserar sådana som praktiserat sin, tja, det har jag svårt att se något principiellt dåligt med.

Jag är en ung och därmed ganska oerfaren person. Som journalist (tvekar fortfarande på om jag ens får kalla mig det, eftersom jag har exakt noll procent utbildning i yrket) är jag allt annat än fullständig. Men hederlig och integritetsgill, det tycker jag mig faktiskt vara.

Gillar ditt nick, btw! Läste så jävla mycket Spirou som liten.

Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Har dålig koll på Jerkus aka Jack Werner.

Men är det inte snubben som drev/driver en skämtsida med påhittade
nyheter? Lite fyndigt ibland, men det är inte hysteriskt roligt
direkt....

Njaa, det känner jag inte igen? Den enda sida jag egentligen drivit är Lista.se, men vi hade inte så mycket skämnyheter...
Citera
2012-09-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
Jack är säkert en trevlig prick. Tyvärr saknar han helt och håller både hederlighet och integritet när det gäller sin s k journalistik. Han agerar helt i linje med Twitter-vänsterns kommunikéer, det vill säga ger uttryck för kulturrelativism och identitetspolitik, vurmar för "anti-rasism" och mångkultur (trots att Jack har bott på rasrena Södermalm i hela sitt liv), och hjälper till att upprätthålla och förstärka kårandan inom journalistiken. Jack Werner är en sådan person som med nöje brölar om pressfrihet hit och dit när det gäller vänsterjournalister och får många likes och retweets, men aldrig skulle komma på tanken att gå till försvar för Rushdie, Vilks, Horst Mahler, Hennix eller andra som har fått sin yttrandefrihet inskränkt. Eller hur, Jack?

En av Flashbacks bästa trådar är "Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet":
https://www.flashback.org/t1433249

I tråden lyckas ett stort antal deltagare visa hur den självutnämda sk twittereliten ägnat sig åt att söka pränta in i media och folks medvetande att Julian Assange är en våldtäktsman - allt iscensatt för att stötta den feministiska målsägaren och HBT-profilen Anna Ardin som umgås med delar av gänget. Samma Ardin som världspressen f ö igår uppmärksammade för den bevisförfalskning i form av en DNA-fri kondom som delar av hennes anklagelser bygger på.

Hur reagerade då Jack Werner när tråden på Flashback grävt fram vilka som legat bakom den falska kampanjen, och dess syfte?
Inte oväntat blir den ryggradslöse och inställsamme smilfinken Werners reaktion att uppmana folk att inte läsa tråden. Han vill inte att det feministpack som skämt ut sig i #prataomdet ska uppmärksammas, vilka utgör samma sk twitterelit som han själv trånar efter att få tillhöra. Han skriver därför på sin blogg:

Citat:
Jag kan uppmana er att inte läsa tråden på Flashback, att strunta i alla konstiga bloggar om saken, och att inte ge upphovsmännen cred och bekräftelse genom att besvara anklagelserna. Det kommer ändå aldrig växa till någon större folkrörelse, eftersom de flesta är tillräckligt vettiga för att se igenom larv som detta. Men själv kan jag inte göra det – för det här är inte mitt Flashback. Det här är en av nackdelarna med forumet. Jag blundar inte för det, och lovar att motarbeta det aktivt så mycket och länge jag orkar. För jag ser fram mot den dagen jag stolt kan stå upp för hela mitt favoritforum Flashback – bara inte utvalda delar av det.

http://kwasbeb.wordpress.com/2011/01... dium=twitter

Werner kommer aldrig att skriva något som avviker från vad som är tillåtet enligt twitterelitens ramar, han kommer aldrig leverera något intressant eller nytänkande. Istället kvackar han monotont med i twitterflödet, dag efter dag. Han verkar inte vara lömskare än de övriga i sekten, snarare lite mer menlös samt definitivt en sämre skribent än snittet bland de sorgligt förutsägbara twittermupparna.
De här bristerna och egenskaperna som gör karln helt ointressant, betyder paradoxalt nog att han har möjlighet att göra någon form av karriär inom svensk media.
Citera
2012-09-19, 13:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Stackars Jack,
vad ska du göra med censuren som sprack?
Citera
2012-09-19, 15:10
Medlem
Rimberts avatar
Vet att han var ett oönskat barn.
Var visst ett resultat av ett hett möte mellan Carl-Anton och Ulla-Bella Gabrielsson, och senare adopterades bort ett par gånger.
Har träffat honom några gånger i olika sammanhang och varje gång har det slagit mig vilken obehaglig person han måste vara att leva med.
Senast redigerad av Rimbert 2012-09-19 kl. 15:19.
Citera
2012-09-19, 15:49
Medlem
julkalenderns avatar
Jag har hört att han har en racercykel med remmar för pedalerna vilket gör att han ramlar med sin cykel hela tiden. Går man runt på söder och ser honom så vet man att han kommer ramla.

Jack Werner - den levande pilsnerfilmen.
Citera
2012-09-20, 01:28
Medlem
Jack tillhör alltså ett av kulturvänsterns allra värsta ansikten. Till exempel njuter han av att håna och förnedra kristna troende, "korkade" republikaner, kungligheter och andra oliktänkande, bland annat genom träsksajten Ajour. Han tassar däremot med gott avstånd runt den (så mycket grövre) intolerans som återfinns bland muslimer, vänstergrupperingar och multikulturalister. Jack - fattar du inte att du faktiskt har en chans att frigöra dig från twitterslöddret och göra något eget och nytänkande? Att sträva efter sanningen, som ju är objektiv, är så mycket ädlare än att sträva efter politisk korrekthet och acceptans, som består av subjektiva och kortsiktiga värden. Just nu är du bara en av så många konforma "journalister" - helt utan egenvärde.

Citat:
Ursprungligen postat av julkalendern
Jag har hört att han har en racercykel med remmar för pedalerna vilket gör att han ramlar med sin cykel hela tiden. Går man runt på söder och ser honom så vet man att han kommer ramla.

Jack Werner - den levande pilsnerfilmen.
Citera
2012-10-04, 20:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suzie Que
För att inte framstå som en ensidig kåtjäkel kan jag tillägga att en kväll med Jack, en flaska vin och inget ligga alls också hade varit trevligt.

Fan det var inte igår du postade senast Välkommen kanske man kan säga.

Killen gjorde sköna flashbacks bästa trådar. Tycker Herr Jack kunde göra ett nytt ingrep i forumet för att finna nya klassiker. Det har ju hänt en del sedan sist. Annars så kunde man kanske börja nominera de 10 bästa trådarna för varje årgång.
Citera
2013-05-16, 05:11
Medlem
Juno-Sixs avatar
Om jag inte missminner mig gick vederbörande på Södra Latins Gymnasium, estetlinje (föga förvånande) och torde vara född 89 eller 90.

Genomsnittlig mediasödermalmare som vill komma in i den kulturradikala twittervärmen.
Citera
2013-08-09, 00:44
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Är det samme Jack som nämns i artikeln?

http://www.friatider.se/twitterstorm...ill-fria-tider

Min fråga är, hur kan man som "journalist" påstå att en tidning är värre än en annan när Fria Tider faktiskt lyckats gräva fram en hel del saker som gammelmedia vägrat att skriva om?
Citera
2013-08-09, 01:14
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Har dålig koll på Jerkus aka Jack Werner.

Men är det inte snubben som drev/driver en skämtsida med påhittade
nyheter? Lite fyndigt ibland, men det är inte hysteriskt roligt
direkt....

N24 verkar inte gå något vidare de sökte praktikanter som skulle jobba gratis under sommaren och även under hösten. Det man försökte locka med var att man fick journalistisk erfarenhet. 10 lättlurade tjejer med drömmar jobbar ihjäl sig för att ett par som Werner som sitter på toppen ska kunna ta ut något i lön känns inte så seriöst.
Citera
2014-03-04, 19:20
Medlem
cc_zeros avatar
Finns det inget kul skvaller om snubben eller? Typ att det är han som är den där satans Veronica kanske?

Iaf, jag är så trött på att se hans självgoda nylle och storslagna rubriker om små värdelösa djävla skit saker som enbart publiceras för att Metro vill framstå som att de "hänger med".

Alla artiklar jag har läst av han har ju bara varit skit, och det är fan pinsamt att hans artiklar går under begreppet journalistik.
Citera
2014-03-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Finns det inget kul skvaller om snubben eller? Typ att det är han som är den där satans Veronica kanske?

Iaf, jag är så trött på att se hans självgoda nylle och storslagna rubriker om små värdelösa djävla skit saker som enbart publiceras för att Metro vill framstå som att de "hänger med".

Alla artiklar jag har läst av han har ju bara varit skit, och det är fan pinsamt att hans artiklar går under begreppet journalistik.

Tack! Äntligen någon som stör sig på exakt samma saker som jag gör. Artikeln om Veronica ... Liksom, vad fan vad grejen? Handlade bara om att JW fick redogöra för sitt grävande, och skriva sjukt mkt längre än vad någon annan på Metro någonsin fått.
Tycker att han skriver ganska bra, men hans ämnen är beyond triviala. Ingen bryr sig. Nä, INGEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in