2012-09-18, 21:48
Ingen idé att låtsas som att jag inte känner till den här tråden. Tack alla som varit hyggliga ovan (framför allt till Suzie Que som villigt ger upp sin Flashback-oskuld för min skull). Hoppas jag ska uppfylla era förväntningar även framöver.
Visst fan är jag det, ja. Skulle säga att jag är ett klassiskt fall av bekräftelsenarkoman. Trist, men vad gör man.
Det stämmer nog inte får jag säga. Tror aldrig jag på ett seriöst sätt krävt någons tystnad, vars åsikt avviker från min egen. Jag är för yttrandefrihet. Och jag anser att den grundlagen blir viktigare när det kommer till att skydda rätten för samhällets extremer, på både vänster- och högerkanterna. Det är för dem vi har den lagstadgade rätten att få tycka och tänka som vi vill. Det är också de som testar hur väl det skyddet funkar, varför tonläget rätt ofta kan bli som högst just där.
Att jag däremot praktiserar min yttrandefrihet och ibland kritiserar sådana som praktiserat sin, tja, det har jag svårt att se något principiellt dåligt med.
Jag är en ung och därmed ganska oerfaren person. Som journalist (tvekar fortfarande på om jag ens får kalla mig det, eftersom jag har exakt noll procent utbildning i yrket) är jag allt annat än fullständig. Men hederlig och integritetsgill, det tycker jag mig faktiskt vara.
Gillar ditt nick, btw! Läste så jävla mycket Spirou som liten.
Njaa, det känner jag inte igen? Den enda sida jag egentligen drivit är Lista.se, men vi hade inte så mycket skämnyheter...
Citat:
Ursprungligen postat av Djinghis
Har träffat snubben i fråga vid flera tillfällen. Han var glad, kul, jobbade hårt med sitt skrivande.
Helt enkelt en bra kille. Sen att han är mediakåt och ja... så är det väll med de flesta kidsen från söder.
Helt enkelt en bra kille. Sen att han är mediakåt och ja... så är det väll med de flesta kidsen från söder.
Visst fan är jag det, ja. Skulle säga att jag är ett klassiskt fall av bekräftelsenarkoman. Trist, men vad gör man.
Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
Jack är säkert en trevlig prick. Tyvärr saknar han helt och håller både hederlighet och integritet när det gäller sin s k journalistik. Han agerar helt i linje med Twitter-vänsterns kommunikéer, det vill säga ger uttryck för kulturrelativism och identitetspolitik, vurmar för "anti-rasism" och mångkultur (trots att Jack har bott på rasrena Södermalm i hela sitt liv), och hjälper till att upprätthålla och förstärka kårandan inom journalistiken. Jack Werner är en sådan person som med nöje brölar om pressfrihet hit och dit när det gäller vänsterjournalister och får många likes och retweets, men aldrig skulle komma på tanken att gå till försvar för Rushdie, Vilks, Horst Mahler, Hennix eller andra som har fått sin yttrandefrihet inskränkt. Eller hur, Jack?
Det stämmer nog inte får jag säga. Tror aldrig jag på ett seriöst sätt krävt någons tystnad, vars åsikt avviker från min egen. Jag är för yttrandefrihet. Och jag anser att den grundlagen blir viktigare när det kommer till att skydda rätten för samhällets extremer, på både vänster- och högerkanterna. Det är för dem vi har den lagstadgade rätten att få tycka och tänka som vi vill. Det är också de som testar hur väl det skyddet funkar, varför tonläget rätt ofta kan bli som högst just där.
Att jag däremot praktiserar min yttrandefrihet och ibland kritiserar sådana som praktiserat sin, tja, det har jag svårt att se något principiellt dåligt med.
Jag är en ung och därmed ganska oerfaren person. Som journalist (tvekar fortfarande på om jag ens får kalla mig det, eftersom jag har exakt noll procent utbildning i yrket) är jag allt annat än fullständig. Men hederlig och integritetsgill, det tycker jag mig faktiskt vara.
Gillar ditt nick, btw! Läste så jävla mycket Spirou som liten.
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Har dålig koll på Jerkus aka Jack Werner.
Men är det inte snubben som drev/driver en skämtsida med påhittade
nyheter?
Lite fyndigt ibland, men det är inte hysteriskt roligt
direkt....
Men är det inte snubben som drev/driver en skämtsida med påhittade
nyheter?
Lite fyndigt ibland, men det är inte hysteriskt roligt direkt....
Njaa, det känner jag inte igen? Den enda sida jag egentligen drivit är Lista.se, men vi hade inte så mycket skämnyheter...
Välkommen kanske man kan säga.