2014-05-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Vad jobbar hon med (vid sidan av bloggen)?

Vad jobbar hennes "man" med?

Nyfiken..

Hon skriver krönikor.
Citera
2014-05-07, 20:33
Medlem
FJLGs avatar
Hon skriver mycket om fetma nu och hur illa samhället behandlar henne pga det.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=756274697757507&set=a.4358926064623 86.117209.435447059840274&type=1&relevant_count=1
Citera
2014-05-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Hon skriver mycket om fetma nu och hur illa samhället behandlar henne pga det.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=756274697757507&set=a.4358926064623 86.117209.435447059840274&type=1&relevant_count=1

Och jag är en av de som kommer med motargument och ja jävlar vad utskälld jag blir. Sanslöst roligt. Hur saklig och lugn man än är så "hatar" man och "hånar" och ska "hålla käften".
Bra nivå på den sidan
Citera
2014-05-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orestahl
Och jag är en av de som kommer med motargument och ja jävlar vad utskälld jag blir. Sanslöst roligt. Hur saklig och lugn man än är så "hatar" man och "hånar" och ska "hålla käften".
Bra nivå på den sidan

Jag läste det hon skrev och kände faktiskt att hon har en poäng.

Att man är smal är ingen garanti för att kroppen är hälsosam på något sätt just förutom att den har en "hälsosam vikt". Förutom det så kan en smal person vara hur ohälsosam som helst. Alltså är det orättvist att ensidigt anklaga tjocka människor för att vara ohälsosamma, många är det såklart, men att döma alla överviktiga som ohälsosamma är fel eftersom man inte har en jävla aning.
Citera
2014-05-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Jag läste det hon skrev och kände faktiskt att hon har en poäng.

Att man är smal är ingen garanti för att kroppen är hälsosam på något sätt just förutom att den har en "hälsosam vikt". Förutom det så kan en smal person vara hur ohälsosam som helst. Alltså är det orättvist att ensidigt anklaga tjocka människor för att vara ohälsosamma, många är det såklart, men att döma alla överviktiga som ohälsosamma är fel eftersom man inte har en jävla aning.

Fast nu var det inte det jag har försökt disskutera med henne, alltså hälsa kontra fetma, det gäller ett inlägg sedan en tid tillbaka men det handlar om fetma och vem som får vara stolt över vad och vem som INTE får vara stolt.
Men det kvittar, även om man inte håller med varandra kan man diskutera det utan att bli så satans barnsligt tokig som hon blir.
Citera
2014-06-10, 04:31
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Blev förvånad över att hon hatar män. Har fått för mig att hon både har en son och man. Sen fann jag att hon anser att barn är könlösa. Antar att hon ser sin man könlös då Hennes ungar kommer skriva mindre smickrande böcker om henne och sitta i morgonsoffor för att tala ut om sin galna mamma.
Citera
2014-06-11, 14:05
Medlem
Hm, jag förstår verkligen inte varför den extrema generaliseringen och hatet mot män anses som okej av dessa personer.

Jag läste lite på hennes blogg och hittade detta:

http://ladydahmer.nu/wp-content/uploads/2014/06/inte-alla-män.png

Hon får kritik för att hon väljer att se alla män som en homogen grupp istället för ur ett individperspektiv. Hon svarar då "Hur fan ska jag veta vilken man som är snäll och vem som är ett as?Ska jag ta den risken?"

Om vi ska vända lite på det. Jag bor i ett område med väldigt mycket invandrare och jag ser väldigt många av dessa invandrare hålla på med högst tvivelaktiga saker om nätterna, t. ex. mycket cykelstölder osv av många studenters cyklar som bor i området. Jag är dock inte så trångsynt att jag dömer alla invandrare efter det. Men jag skulle ju helt enkelt kunna byta ut det som hon säger, alltså ordet män mot invandrare och det borde ju vara okej?

Hur ska jag veta vilka invandrare som jag ska lita på och vilka som ska sno mina saker? Ska jag ta den risken?

Jag kanske tänker helt fel men jag blir alltid förvånad att det anses okej att rikta ett sådant starkt hat mot en hel grupp.
Citera
2014-06-11, 18:22
Medlem
MrMaradonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Hm, jag förstår verkligen inte varför den extrema generaliseringen och hatet mot män anses som okej av dessa personer.

Jag läste lite på hennes blogg och hittade detta:

http://ladydahmer.nu/wp-content/uploads/2014/06/inte-alla-män.png

Hon får kritik för att hon väljer att se alla män som en homogen grupp istället för ur ett individperspektiv. Hon svarar då "Hur fan ska jag veta vilken man som är snäll och vem som är ett as?Ska jag ta den risken?"

Om vi ska vända lite på det. Jag bor i ett område med väldigt mycket invandrare och jag ser väldigt många av dessa invandrare hålla på med högst tvivelaktiga saker om nätterna, t. ex. mycket cykelstölder osv av många studenters cyklar som bor i området. Jag är dock inte så trångsynt att jag dömer alla invandrare efter det. Men jag skulle ju helt enkelt kunna byta ut det som hon säger, alltså ordet män mot invandrare och det borde ju vara okej?

Hur ska jag veta vilka invandrare som jag ska lita på och vilka som ska sno mina saker? Ska jag ta den risken?

Jag kanske tänker helt fel men jag blir alltid förvånad att det anses okej att rikta ett sådant starkt hat mot en hel grupp.

Brukar använda mig av samma tänk som du gör när jag pratar med kvinnor som uppenbarligen hatar män och vräker ur sig både det enda och det andra i stil med det Lady Dahmer skriver.
Oftast använder jag mig av samma mening som de själva har sagt men byter ut "män" mot "invandrare". Brukar bli ett JÄVLA liv, antagligen eftersom de inser hur dumma de är men inte vågar erkänna det.

Hysteriskt roligt.
Citera
2014-06-11, 18:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beauvoir
hennes man är en dataspelsutvecklare och tjänar mycket med pengar (något om honom?)

Förvånar mig inte alls då hon gästspelade i genrefilmspodcasten Vacancy där en av två programledare jobbar som speldesigner på Avalanche någonstans i Stockholm, kanske känner Magnus på Vacancy.se denna Lady Dahmers man och således bjudit in henne i avsnittet?

http://vacancy.se/podcast-32-lady-dahmer/
Citera
2014-06-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Blev förvånad över att hon hatar män. Har fått för mig att hon både har en son och man. Sen fann jag att hon anser att barn är könlösa. Antar att hon ser sin man könlös då Hennes ungar kommer skriva mindre smickrande böcker om henne och sitta i morgonsoffor för att tala ut om sin galna mamma.

Jag funderar på vad tusan hennes man ser i henne. Hon är lika ful på insidan som hon är på utsidan, men jag antar att hennes man är en sådan där självflagelerande feministisk man.
Citera
2014-06-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMaradona
Brukar använda mig av samma tänk som du gör när jag pratar med kvinnor som uppenbarligen hatar män och vräker ur sig både det enda och det andra i stil med det Lady Dahmer skriver.
Oftast använder jag mig av samma mening som de själva har sagt men byter ut "män" mot "invandrare". Brukar bli ett JÄVLA liv, antagligen eftersom de inser hur dumma de är men inte vågar erkänna det.

Hysteriskt roligt.

Det är bättre att hålla med till 110% att man inte kan ta vissa risker, hur små dom än är. Dra som exempel att det dagis du brukade lämna sonen på nyligen anställde en man som var homosexuell och, ja, nu går ungen på nytt dagis och det känns tryggt att veta att han är i säkerhet under dagen.
Det kommer snabbt att visa sig att män som homogen grupp inte är att lita på, men en grupp homo män de ska man inte tro något ont om.

Finns det ett samband mellan hennes hat mot män(obs. bara de som gillar kvinnor!) och frustrationen över att hennes kroppstyp inte anses som så väldigt attraktiv? Vem vet.
Citera
2014-06-11, 21:37
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Jag funderar på vad tusan hennes man ser i henne. Hon är lika ful på insidan som hon är på utsidan, men jag antar att hennes man är en sådan där självflagelerande feministisk man.

Hon var inte ful (på utsidan) när de träffades. Hon har flera gånger postat bilder på sig själv från den tiden. Antar att han känner sig blåst på konfekten nu när hon väger 30 kg mer och har sunkat ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in