Hm, jag förstår verkligen inte varför den extrema generaliseringen och hatet mot män anses som okej av dessa personer.
Jag läste lite på hennes blogg och hittade detta:
http://ladydahmer.nu/wp-content/uploads/2014/06/inte-alla-män.png
Hon får kritik för att hon väljer att se alla män som en homogen grupp istället för ur ett individperspektiv. Hon svarar då "Hur fan ska jag veta vilken man som är snäll och vem som är ett as?Ska jag ta den risken?"
Om vi ska vända lite på det. Jag bor i ett område med väldigt mycket invandrare och jag ser väldigt många av dessa invandrare hålla på med högst tvivelaktiga saker om nätterna, t. ex. mycket cykelstölder osv av många studenters cyklar som bor i området. Jag är dock inte så trångsynt att jag dömer alla invandrare efter det. Men jag skulle ju helt enkelt kunna byta ut det som hon säger, alltså ordet män mot invandrare och det borde ju vara okej?
Hur ska jag veta vilka invandrare som jag ska lita på och vilka som ska sno mina saker? Ska jag ta den risken?
Jag kanske tänker helt fel men jag blir alltid förvånad att det anses okej att rikta ett sådant starkt hat mot en hel grupp.